Dag Otto Kleppe

Autorisasjon (2012)

Dag Otto Kleppe er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dag Otto Kleppe

Stresset og kryptisk

Kleppe er en hyggelig fyr, men det virker som han lett blir stresset. Han har alltid dårlig tid, og vil gjerne bli fort ferdig med timen. På spørsmål om regelverk rundt medisiner o.l. ønsker han sjelden å svare. Det aktuelle legekontoret er utilgjengelig, dårlige på oppfølgning og lite serviceinnstilte. Anbefales ikke.

Hyggelig, men svikter på oppfølgning

Dag Otto Kleppestøl er hyggelig, men svinger mellom å virke usikker til å plutselig virke å ha stålkontroll på sine uttalelser/undersøkelser.
Jeg heller mot å tro han er en flink lege, men klarer aldri å bli helt klok på han. Samt at jeg syntes legekontoret svikter helt på oppfølgning.

På første konsultasjon tok han seg veldig god tid, mens han vært raskere de to andre gangene jeg har vært der.
Har tatt to prøver ved to forskjellige anledninger (en blodprøve for å sjekke for allergi og en MR for en vond skulder) uten å få tilbakemelding på noen av dem.
- Noen uker etter blodprøven ringte jeg inn og fikk beskjed fra om at det ikke var noe utslag for alleregi.
- Etter MR har jeg heller ikke hørt noe (jeg vet at røngtenklinikken har sendt MR-resulatet til legen 3 dager tidligere) så jeg ringte inn for å høre om når jeg kan forvente en tilbakemelding og får følgende svar:
"legen ringer om det er noe å meddele, men om han ikke finner noe så får du ingen beskjed".
Når jeg utrykke at jeg syntes dette er rart svarer den i andre enden:
"det er veldig mange som tar prøver her så legen har jo ikke jo ikke mulighet til å følge opp alle".

Om dette er en vanlig måte å følge opp på (eller ikke følge opp) bør jo legen gi beskjed om at man ikke hører noe om prøvene ikke viser noe feil samt evt hvor lang tid det pleier å ta.
- når jeg ikke fikk noen slik beskjed går jeg jo i uvisshet når jeg ikke hører noe.

NB: Dagen jeg ringte var en fredag. Jeg fikk høre at legen var opptatt den dagen, men at det skulle legges igjen beskjed om at jeg ønsket at legen ringte på mandag.
Det er nå 8 dager siden jeg ringte og har enda ikke hørt noe OG skuldra er såpas vond at jeg ikke klarer å ligge på venstre sidn når jeg sover.

Jeg heller nå mot å bytte fastlege da jeg ikke er helt komfortabel med å ha en lege (og et legekontor) jeg ikke har helt tillit til.

Hyggelig og dyktig lege

Jeg har vært 4 ganger hos Dag Otto Kleppe og er veldig god fornøyd. Har fått god hjelp til problemene mine. Han virker veldig nøye og gir meg god informasjon om alt han gjør. Han er en hyggelig lege og trives veldig godt!

En lege som får deg til å føle deg utilpass

Har gått til Dag Otto i litt over ett år. Han fremstår merkelig, usikker og uorganisert. Han gjorde flere feil, bl.a. analyserte en annen pasients blodprøve istedenfor min egen, og ga meg en annen pasients helsekort.

Dag Otto tar seg ikke god tid til konsultasjonen, og skynder seg ofte med å avslutte og få deg ut av kontoret. Det gjør at man ikke føler at man kan spørre spørsmål og få ordentlig hjelp.

Anbefales ikke.

ønskende fastlege

Det er et sted som er altid open tidsnokk og har go sørvis.
Når du bestille time så tar det ikke lagnt tid til du får et svar.
Det er heller ikke langt kø med venting.
Legen tar god tid med det du ønsker å spørre om.
Jeg har bare vert der noen få ganger der fast legen min var borte.
Og jeg har sett at det er bra for helsen min.