Dag Otto Kleppe

Vålerenga Helsesenter
Østerdalsgata 1 A-B 0658 Oslo
Dag Otto Kleppe er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dag Otto Kleppe

Mindre seriøs, manglende faglig kompetanse, uinteressert

Har hatt han som fastlege over en periode på ca ett år. Er ikke sørlig fornøyd og har derfor byttet fastlege.

Fremstår generelt som lite empatisk og uinteressert i sine pasienter. Virker stresset til enhver tid, og man føler seg ikke prioritert. Det skal sies at jeg ikke er hos legen mer enn 1-2 ganger årlig, så det skyldes ikke irritasjon på hyppig besøk.

Virker ikke veldig erfaren eller løsningsorientert og tar ikke alvorlige symptomer seriøst. Glemmer å videreformidle viktig informasjon videre til meg som pasient og oppfattes som distré.

Fremstår også som mindre faglig dyktig på flere områder, noe som mulig skyldes alder.

Anbefales ikke.

Dyktig og lyttende lege

Han tar seg tid til deg og forsøker å finne gode løsninger. Hører etter når du prater. Stort sett punktlig.

meget flink lege

Meget fornøyd med Dag Otto. Har hatt han som fastlege siden januar og har alltid fått den hjelpen jeg trenger. Han opptrer profesjonelt samtidig som han yter god omsorg. Han tar seg god tid til meg selv om det er en travel dag. Jeg har hatt flere forskjellige fastleger gjennom årene, men har aldri vært like fornøyd nå.

Har ingen kritikk.

Helt ålreit lege

Jeg har hatt Kleppe som fastlege i omtrent to år, og har vært hos ham ganske ofte på grunn av rimelig dårlig helse og psykiske plager. Det går vanligvis ganske fort å få en time hos ham, han er imøtekommende og relativt punktlig. Han kan virke noe nervøs, han ser ut til å unngå øyekontakt, men jeg føler jeg har fått tilstrekkelig behandling og oppfølging hver gang jeg har vært der, selv om oppfølging av og til kan være litt langsom.
På et tidspunkt hadde jeg problemer med hjertebank og vondt i brystet som kom på uventede tidspunkt, dette bekymret meg veldig. Kleppe mente det høyst sannsynlig ikke var noe å bekymre seg over, men ba meg møte opp neste gang jeg opplevde det for en EKG. Det gjorde jeg og ble godt behandlet og undersøkt, selv om det var like ved stengetid.
De ansatte i resepsjonen kan til tider være litt bryske og virker ikke alltid som de vil ha deg der, men jeg har aldri opplevd noen dårlig behandling av dem. Det hender man må vente litt lenge på å ta blodprøver eller lignende.

Umulig å få kontakt

Dag Otto er en flink lege som ofte skjønner raskt hva jeg mener. Men det hjelper ikke når dama i resepsjonen er umulig å få tak i.
Jeg leste at telefontiden for hastetime var 08:30, og da jeg ringte var det ingen som svarte. Jeg ble nødt til å ringe tilbake hvert femte minutt frem til klokka 09:00 før de til slutt svarte telefonen, men da fikk jeg beskjed om at det var fullt, og at det var ledig time på fredag (ringte på en onsdag). Da jeg sa at jeg ikke klarte å gå og det var akutt fikk jeg beskjed om å ringe legevakta. Det virker i tillegg som om hun i resepsjonen prøver aktivt å skremme vekk potensielle pasienter for å spare seg for arbeid.