Dag Otto Kleppe

Østerdalsgata 1 A-B 0658 Oslo
Dag Otto Kleppe er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dag Otto Kleppe

meget flink lege

Meget fornøyd med Dag Otto. Har hatt han som fastlege siden januar og har alltid fått den hjelpen jeg trenger. Han opptrer profesjonelt samtidig som han yter god omsorg. Han tar seg god tid til meg selv om det er en travel dag. Jeg har hatt flere forskjellige fastleger gjennom årene, men har aldri vært like fornøyd nå.

Har ingen kritikk.

Helt ålreit lege

Jeg har hatt Kleppe som fastlege i omtrent to år, og har vært hos ham ganske ofte på grunn av rimelig dårlig helse og psykiske plager. Det går vanligvis ganske fort å få en time hos ham, han er imøtekommende og relativt punktlig. Han kan virke noe nervøs, han ser ut til å unngå øyekontakt, men jeg føler jeg har fått tilstrekkelig behandling og oppfølging hver gang jeg har vært der, selv om oppfølging av og til kan være litt langsom.
På et tidspunkt hadde jeg problemer med hjertebank og vondt i brystet som kom på uventede tidspunkt, dette bekymret meg veldig. Kleppe mente det høyst sannsynlig ikke var noe å bekymre seg over, men ba meg møte opp neste gang jeg opplevde det for en EKG. Det gjorde jeg og ble godt behandlet og undersøkt, selv om det var like ved stengetid.
De ansatte i resepsjonen kan til tider være litt bryske og virker ikke alltid som de vil ha deg der, men jeg har aldri opplevd noen dårlig behandling av dem. Det hender man må vente litt lenge på å ta blodprøver eller lignende.

Umulig å få kontakt

Dag Otto er en flink lege som ofte skjønner raskt hva jeg mener. Men det hjelper ikke når dama i resepsjonen er umulig å få tak i.
Jeg leste at telefontiden for hastetime var 08:30, og da jeg ringte var det ingen som svarte. Jeg ble nødt til å ringe tilbake hvert femte minutt frem til klokka 09:00 før de til slutt svarte telefonen, men da fikk jeg beskjed om at det var fullt, og at det var ledig time på fredag (ringte på en onsdag). Da jeg sa at jeg ikke klarte å gå og det var akutt fikk jeg beskjed om å ringe legevakta. Det virker i tillegg som om hun i resepsjonen prøver aktivt å skremme vekk potensielle pasienter for å spare seg for arbeid.

Stresset og kryptisk

Kleppe er en hyggelig fyr, men det virker som han lett blir stresset. Han har alltid dårlig tid, og vil gjerne bli fort ferdig med timen. På spørsmål om regelverk rundt medisiner o.l. ønsker han sjelden å svare. Det aktuelle legekontoret er utilgjengelig, dårlige på oppfølgning og lite serviceinnstilte. Anbefales ikke.

Hyggelig, men svikter på oppfølgning

Dag Otto Kleppestøl er hyggelig, men svinger mellom å virke usikker til å plutselig virke å ha stålkontroll på sine uttalelser/undersøkelser.
Jeg heller mot å tro han er en flink lege, men klarer aldri å bli helt klok på han. Samt at jeg syntes legekontoret svikter helt på oppfølgning.

På første konsultasjon tok han seg veldig god tid, mens han vært raskere de to andre gangene jeg har vært der.
Har tatt to prøver ved to forskjellige anledninger (en blodprøve for å sjekke for allergi og en MR for en vond skulder) uten å få tilbakemelding på noen av dem.
- Noen uker etter blodprøven ringte jeg inn og fikk beskjed fra om at det ikke var noe utslag for alleregi.
- Etter MR har jeg heller ikke hørt noe (jeg vet at røngtenklinikken har sendt MR-resulatet til legen 3 dager tidligere) så jeg ringte inn for å høre om når jeg kan forvente en tilbakemelding og får følgende svar:
"legen ringer om det er noe å meddele, men om han ikke finner noe så får du ingen beskjed".
Når jeg utrykke at jeg syntes dette er rart svarer den i andre enden:
"det er veldig mange som tar prøver her så legen har jo ikke jo ikke mulighet til å følge opp alle".

Om dette er en vanlig måte å følge opp på (eller ikke følge opp) bør jo legen gi beskjed om at man ikke hører noe om prøvene ikke viser noe feil samt evt hvor lang tid det pleier å ta.
- når jeg ikke fikk noen slik beskjed går jeg jo i uvisshet når jeg ikke hører noe.

NB: Dagen jeg ringte var en fredag. Jeg fikk høre at legen var opptatt den dagen, men at det skulle legges igjen beskjed om at jeg ønsket at legen ringte på mandag.
Det er nå 8 dager siden jeg ringte og har enda ikke hørt noe OG skuldra er såpas vond at jeg ikke klarer å ligge på venstre sidn når jeg sover.

Jeg heller nå mot å bytte fastlege da jeg ikke er helt komfortabel med å ha en lege (og et legekontor) jeg ikke har helt tillit til.

Hyggelig og dyktig lege

Jeg har vært 4 ganger hos Dag Otto Kleppe og er veldig god fornøyd. Har fått god hjelp til problemene mine. Han virker veldig nøye og gir meg god informasjon om alt han gjør. Han er en hyggelig lege og trives veldig godt!

En lege som får deg til å føle deg utilpass

Har gått til Dag Otto i litt over ett år. Han fremstår merkelig, usikker og uorganisert. Han gjorde flere feil, bl.a. analyserte en annen pasients blodprøve istedenfor min egen, og ga meg en annen pasients helsekort.

Dag Otto tar seg ikke god tid til konsultasjonen, og skynder seg ofte med å avslutte og få deg ut av kontoret. Det gjør at man ikke føler at man kan spørre spørsmål og få ordentlig hjelp.

Anbefales ikke.

ønskende fastlege

Det er et sted som er altid open tidsnokk og har go sørvis.
Når du bestille time så tar det ikke lagnt tid til du får et svar.
Det er heller ikke langt kø med venting.
Legen tar god tid med det du ønsker å spørre om.
Jeg har bare vert der noen få ganger der fast legen min var borte.
Og jeg har sett at det er bra for helsen min.

Slurvete

Kleppe er en merkelig fyr som kan gjøre en stakkar usikker på seg selv og hvorfor man kommer til han. For mennesker som fanger opp humør/stress og stemning, vil føle seg i veien og bagatellisere eller i verste fall ikke gå til legen selv om man er syk. Jeg var slik.

Han er IKKE en lege å velge dersom du ikke føler deg ressurssterk og klar for kamp.. Her må du stå på selv for å få rettighetene dine til riktig sted, til riktig person til riktig tid. Mye sklir ut i sanden og han følger ikke automatisk opp...

Kleppe bør først gå et kurs om kroppsspråk. Lære seg hvordan dette påvirker pasienten i rommet.
Kleppe bør slutte å slurve og heller senke tempoet.
Han må ta seg sammen med dett å lære å lytte. (her kommer kroppspsråk tydelig inn)

Der bør ansette en ekstra lege. Han har for mye å gjøre og han er ikke go på å takle stress.

Asosial og pussig

Hyggelig legesekretær, lett å få time. Men fjern lege, som ikke er interessert i å høre på hvordan jeg som pasient opplever min sykdom. Brukte unødvendig mye faguttrykk (han visste ikke på dette tidspunktet at jeg selv har en utdanning som gjør at jeg kan disse).

Han hadde ikke sjekket fødselsdato før jeg kom, og snakket mye om risiko for kvinner 35+ vedr et medikament, selv om jeg presisrte flere ganger at det er mange år til jeg når denne alderen.

Informerte ikke om fjerning av sting eller infeksjonsfare ved småkirurgi.

Han får plusspoeng for at han forsøker å engasjere seg. Han bare får det ikke helt til.

Jeg blir her.

Det er endel forsinkelser, men jeg opplever vel at dette ofte er et generelt problem hos de aller fleste legekontor. Og for min del så synes jeg det blir verdt det når legen er såpass oppegående.

Dag Otto Kleppe er en veldig bra lege som tar seg tid og lytter. Han er konstruktiv og hjelper med å finne gode løsninger.

Jeg er utrolig fornøyd.

Helt ok lege,store logistikkmessige problemer.

Mine problemer startet allerede ved timebestilling. Satt i tlf ca 2 timer fra 0830-1030 til jeg ga opp. Prøvde å sende dem en melding på et tlfnr de oppga også men den har jeg nå to uker senere ikke fått svar på. Prøvde så å ringe etter lunch og fikk da oppgitt at Dag Otto hadde fri. Han jobber tydeligvis bare 3 dager i uken...endte opp med å dra privat etter altfor mange forsøk på å komme gjennom.

Godt fornøyd

Dag Otto følger opp opp og tar seg tid til å snakke rundt diagnosene.
Henviser til spesialist ved behov men er også dyktig til å gjøre vurderinger på egen hånd.

Enig i kommentarer andre kommentarer her om kundeservicen i skranken men det er en liten del av helheten.

Alt i alt godt fornøyd

fikk aldri time!!

jeg byttet lege til Kleppe fordi jeg har lest så mye bra om han.Men dessverre så fikk jeg aldri time hos han. Hver gang jeg ringe inn for å få time hos han, så var han ikke på jobb eller på noe kurs. Når man jobber i full stilling så er det ikke så lett å ta seg fri når som helst, og denne legen var vist på jobb kun tre dager i uken..
Nå har jeg byttet lege..

En lege som lytter til deg

Doktor Kleppe er en ung mann som griper fatt i problemene og prøver å løse de på en effektiv måte, noe han lykkes svært godt med! Han tar seg god tid til å lytte til hva som plager deg, og foretar så en grundig evaluering av hva som behøves av behandling, henvisninger osv. Jeg har hatt utallige luftveisinfeksjoner bla, og andre leger har gitt meg piller til å dempe hoste og annet ubehag. Dette har hjulpet i en periode, men så er jeg tilbake med plagene igjen. Dr. Kleppe foreslo at jeg skulle bruke en inhalator som astmaplagede mennesker benytter. DET hadde jeg aldri forestilt meg skulle hjelpe, men jeg har aldri følt meg så frisk og rask som etter at jeg begynte med det! Takk, Dag Otto Kleppe!

Dag Otto

En lege som lytter til hva du sier, men jeg følte ikke jeg fikk den hjelpen jeg trengte, henvisning til fysioterapaut og betennelsesdempene er ikke alltid løsningen..
Forøvrig en hyggelig ung mann, med kort ventetid og bra lokaler.

Ikke fornøyd

Vålerenga legesenter er et nytt lege senter. Mine erfaringer med legen og helsepersonell er litt blandet.

Helsepersonell:De er ikke spesielt imøtekommende så førsteinntrykket gjorde meg skeptisk med en gang. Sur, og mumlende. Gjør feil på bestillinger. Virker som at de ikke trives på jobb i hele tatt.

Legen: Stressa, lite konsentrert og og til tider ganske uhøflig.Følte ikke mye hjelp å få her dessverre.

Passer bra om du selv vet hva som feiler deg og ønsker få bekreftet det.

Utredning er totalt fraværende.

Synd!

Hyggelig

Dette er en ung og hyggelig lege, som henviser deg videre hvis det trengs.Tilgjengeligheten hans er ikke den beste dessverre.Han er mye borte. Vålerenga legesenter, hvor Kleppe hører til, har dessverre dårlig service og er ikke særlig hyggelige eller hjelpsomme.De finnes ikke noen lab, sånn at mann må reise rundt omkring i Oslo for å få tatt prøver.

Hyggelig og behjelpelig lege som still opp!

Dag Otto lytter og kommer med forslag som passer pasienten. Han er ung og interessert i å hjelpe. Han gir alternativer på medesiner og prøver ikke å være belærende.

En lege som har tid til å lytte

Legen har alltid til til å lytte, undersøker deg ordentlig. Stille spørsmål, slår gjerne opp på nett hvis det er noe han lurer på. Meget fornøyd.