Mohammad Omar Pervez

Kirkeveien 64A 0364 Oslo
Tlf: 23 19 50 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Mohammad Omar Pervez er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Mohammad Omar Pervez

Hyggelig, flink og lett tilgjengelig

Jeg har brukt dr. Pervez siden han overtok etter dr. Fleischer. Han er veldig sympatisk, lett tilgjengelig og flink til å sende meg videre til spesialister når det er nødvendig.

Herlig og varm lege som tar pasienten på alvor!

Omar er den beste fastlegen jeg har hatt! Dyktig og nøye. Spesielt under graviditeten gav han fantastisk oppfølging. Han tar seg god tid og lytter og du får følelsen av at han virkelig bryr seg, noe som etter min erfaring hører til sjeldenhetene!

Veldig bra

Den beste legen jeg noen gang har hatt, han lytter og bryr seg. Han har også en utrolig flink og koselig assistent.

Trygg og oppdatert.

Sammenlignet med min forrige fastlege, er han et funn og veldig god lytter, kunnskapsrik, godt oppdatert, viktig. (Sitter ikke med nesen i skjermen)
Vanskelig å komme igjennom på tlf. noen ganger.

veldig bra

gir tillit , er grundig ,empatisk og kunnskapsrik . siste ganger fungerer alt bra med en ny og hjelpsom assistent ,den forrige var lite imøtekommende.

generelt inntrykk av legekontorets administrasjon

Håpløst å komme igjennom på telefonen for bestilling av kort legetime. Jeg har ringt flere ganger og må vente ca 12 minutter for så å bli bedt om å ringe på nytt. Dette har skjedd flere ganger.

Får alltid god hjelp. Han ser pasienten. Det han ikke har greie på fikser han raskt med henvisning til spesialist med kort ventetid.

Dette er den beste legen jeg har hatt.

Alltid veldig responsive.
Oppmerksomme på problemene som har.
Høflig og kompetente.
Han satte alltid riktig diagnose og foreskrevet meg nødvendig behandling eller konsultasjon med en annen spesialist.

Ikke mulig å få kontakt

Svarer ikke på gjentatte forsøk å nå legekontoret per telefon i åpningstiden. Har heller ikke epost, håpløst dårlig og amatørmessig service

Fornøyd med Lege

Jeg er glad med lege han er flink og glad man. Alltid hjelpsom å snakke med ham.
Lyst til å bestille time hos lege via Pasient sky.

Knallgod hjelp

Med sterke smerter i hoyre kne som ikke ville gi seg, ordnet legen med ekspressbehandling paa Diakomhjemmet sykehus hos specialist som tappet en kvart liter vaeske og avsluttet med cortisone.

Hvordan kontakter man denne legen?

Prøver å ringe det oppgitte telefonnummeret (23 19 ....)
men får bare lest opp en melding om åpningstider og
henvendelse til andre nummer hvis det haster.

Har aldri truffet legen, så jeg kan ikke vurdere hans jobb,
og det blir heller ikke lett hvis det er umulig å bestille
time over telefon. For ordens skyld: har ringt mange ganger
klart innenfor oppgitt åpningstid.

Utilgjengelig lege II

Umulig å bestille en time over telefonen. Det er ingen som svarer, og etter 11 minutter er man avbrutt. Er det uvanlig å bruke telefonen til å bestille time hos en lege?

Den beste fastlegen jeg har hatt

Mohammad Pervez er alltid hyggelig og forekommende og stresser ikke. Jeg føler meg alltid godt ivaretatt. Han tar de prøver som er aktuelle, og i motsetning til leger jeg har hatt før, får jeg resultatene med kommentarer tilsendt i posten så snart de foreligger. Veldig positivt og betryggende!
Jeg synes det er forholdsvis lett å få kontakt med kontoret, og jeg har flere ganger fått time på dagen. Jeg har fått god service av den faste assistenten, men nåværende vikar er mer åpen og imøtekommende, men jeg synes vi må kunne tolerere at folk er forskjellig.

Ovenfra og ned

Jeg har vært pasient hos Omar Pervez i rett over ett år. Han er en faglig dyktig lege, som jeg aldri har opplevd at slurver med det administrative. Noe som frustrerer er at han gir inntrykk av at han vil gjøre minst mulig arbeid. Du må vite hvilke prøver du ønsker å ta, hvorfor du trenger dem og være forberedt på å argumentere mot en brå og krass lege. Hvis han er enig i det du sier endrer musikken i fløyta seg med en gang og det blir et produktivt legebesøk med svar på spørsmål og du får gjennomført prøver du ønsker / får henvisning du trenger. Hvis han ikke er enig derimot blir du avblåst med et hånlig flir og ovenfra og ned holdning. Han er en bra fastlege hvis man er forberedt på å ta opp "kampen". Men han funker ikke for meg da det å måtte forberede et "debatt innlegg" når man skal til dit, og man er utmattet og dårlig, er noe jeg vil slippe å måtte gjøre hos legen.

Utilgjengelig lege

Den oppgitte telefonen er ubetjent uansett når man ringer, det blir automatisk slått på pausemusikk. Ingen info om dette er en kø, og om man må vente. Man kan vente i det uendelig uten at telefonen noensinne har blitt betjent. Jeg snakker ikke om legens 2 mndr sommerferie, men om tilgjengeligheten resten av året. Gjorde utallige forsøk i fjor høst og på vår og forsommeren, men har gitt opp å få kontakt. Har brukt Oslo Legevakten i stedet...

God på fysiske problemer, dårlig på psykiske

Har opplevd å bli svart seriøst og ivaretatt som pasient ved alle henvendelser som har gått på fysiske problemer og symptomer, for uten om da jeg hadde angst og depresjon. Endte opp med å få et heftig angstanfall inne på legekontoret. Han opptrådte svært stresset av situasjonen, ignorerte meg og fortsatte bare å konsentrere seg om å få skrevet en henvendelse og bare få meg ut av kontoret så raskt som mulig. Det eneste han sa var, uten å se på meg engang: "du kan sette deg litt på badet etterpå og puste med magen". Jeg lå på baderomsgulvet i 20 min og visste ikke hva jeg skulle gjøre annet enn å prøve å få kontroll på pusten.

Ellers er det hyggelig at de har tøfler til låns i gangen.

Har ikke møtt ham enda, fordi jeg ikke kom meg gjennom telefonkø

Først kommer det musikk som antakelig skal trøste den som venter desparat på å få time. Så ringer det. Og ringer. I ti minutter. Så blir du kastet ut av telefonkøen, etter at en stemme sier at du skal ringe igjen senere.

Virker ikke veldig effektiv og profesjonel, dette systemet. Den som har tid for å ringe igjen og igjen for å lytte på en melodi i ti minutter i et tidsrom hvor de fleste jobber må ha masse tid. Legen ble jo anbefalt på det varmeste, men jeg vurderer å vente med å forsøke å få time til jeg har det så dårlig at jeg ikke kan jobbe uansett, slik at jeg har nok tid for timebestillingsprosessen. Eller å bytte fastlege igjen, som hadde vært synd.

E-post er ikke en særlig ny teknologi, hvorfor har ikke sekretæren det? Ønsker hun at pasientene skal skrive på legelisten med en gang i stedet for å kontakte henne personlig?

Beste legen jeg har hatt

Forholdsvis lett å få time, og legen er god til å kommunisere tydelig. Det er ganske ofte forsinkelser, men han beklager det alltid på høflig vis, og det er det langt fra de fleste leger som gjør!

Svært fornøyd med både legen og sekretæren

Ser noen anmeldelser her der sekretæren får kritikk. Selv føler jeg dette er ufortjent. Jeg minns en gang jeg trengte resept og ikke hadde mulighet til å komme innom legekontoret grunnet jobb. Da fikk jeg beskjed av sekretæren at hun kunne gå ned til apoteket etter jobb og levere resepten der slik at jeg kunne hente den når jeg fikk muligheten. Dette er ypperlig service!
Legen har jeg også bare positive opplevelser med. Avslappet, profesjonell, ser hele mennesket og god å prate med.
En av de beste legene jeg har hatt!