Mohammad Omar Pervez

Majorstuhuset Legeklinikk Mann, 34 år

Om

Autorisert2009
Ledige plasser 14 av 2000
Advarsler
Vil du bytte til denne fastlegen?

Praksis

Majorstuhuset Legeklinikk

Kirkeveien 64 A 0364 Oslo
Tlf: 23 19 50 00
Mohammad Omar Pervez er en av 529 fastleger i Oslo

Brukernes vurdering

Samlet vurdering
4.0
24 vurderinger
Tilgjengelighet
3.5
22 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
4.5
18 vurderinger
Service
4.0
17 vurderinger
Ny vurdering

Siste vurderinger av Mohammad Omar Pervez

Den beste fastlegen jeg har hatt

Skrevet
Samlet vurdering
5.0
Tilgjengelighet
4.5
Tillit og kommunikasjon
5.0
Service
0.0

Mohammad Pervez er alltid hyggelig og forekommende og stresser ikke. Jeg føler meg alltid godt ivaretatt. Han tar de prøver som er aktuelle, og i motsetning til leger jeg har hatt før, får jeg resultatene med kommentarer tilsendt i posten så snart de foreligger. Veldig positivt og betryggende!
Jeg synes det er forholdsvis lett å få kontakt med kontoret, og jeg har flere ganger fått time på dagen. Jeg har fått god service av den faste assistenten, men nåværende vikar er mer åpen og imøtekommende, men jeg synes vi må kunne tolerere at folk er forskjellig.

Ovenfra og ned

Skrevet
Samlet vurdering
3.0
Tilgjengelighet
3.5
Tillit og kommunikasjon
4.0
Service
3.5

Jeg har vært pasient hos Omar Pervez i rett over ett år. Han er en faglig dyktig lege, som jeg aldri har opplevd at slurver med det administrative. Noe som frustrerer er at han gir inntrykk av at han vil gjøre minst mulig arbeid. Du må vite hvilke prøver du ønsker å ta, hvorfor du trenger dem og være forberedt på å argumentere mot en brå og krass lege. Hvis han er enig i det du sier endrer musikken i fløyta seg med en gang og det blir et produktivt legebesøk med svar på spørsmål og du får gjennomført prøver du ønsker / får henvisning du trenger. Hvis han ikke er enig derimot blir du avblåst med et hånlig flir og ovenfra og ned holdning. Han er en bra fastlege hvis man er forberedt på å ta opp "kampen". Men han funker ikke for meg da det å måtte forberede et "debatt innlegg" når man skal til dit, og man er utmattet og dårlig, er noe jeg vil slippe å måtte gjøre hos legen.

Utilgjengelig lege

Skrevet
Samlet vurdering
1.0
Tilgjengelighet
1.0
Tillit og kommunikasjon
0.0
Service
1.0

Den oppgitte telefonen er ubetjent uansett når man ringer, det blir automatisk slått på pausemusikk. Ingen info om dette er en kø, og om man må vente. Man kan vente i det uendelig uten at telefonen noensinne har blitt betjent. Jeg snakker ikke om legens 2 mndr sommerferie, men om tilgjengeligheten resten av året. Gjorde utallige forsøk i fjor høst og på vår og forsommeren, men har gitt opp å få kontakt. Har brukt Oslo Legevakten i stedet...

God på fysiske problemer, dårlig på psykiske

Skrevet
Samlet vurdering
2.0
Tilgjengelighet
3.0
Tillit og kommunikasjon
3.0
Service
3.5

Har opplevd å bli svart seriøst og ivaretatt som pasient ved alle henvendelser som har gått på fysiske problemer og symptomer, for uten om da jeg hadde angst og depresjon. Endte opp med å få et heftig angstanfall inne på legekontoret. Han opptrådte svært stresset av situasjonen, ignorerte meg og fortsatte bare å konsentrere seg om å få skrevet en henvendelse og bare få meg ut av kontoret så raskt som mulig. Det eneste han sa var, uten å se på meg engang: "du kan sette deg litt på badet etterpå og puste med magen". Jeg lå på baderomsgulvet i 20 min og visste ikke hva jeg skulle gjøre annet enn å prøve å få kontroll på pusten.

Ellers er det hyggelig at de har tøfler til låns i gangen.

Har ikke møtt ham enda, fordi jeg ikke kom meg gjennom telefonkø

Skrevet
Samlet vurdering
3.0
Tilgjengelighet
1.0
Tillit og kommunikasjon
0.0
Service
0.0

Først kommer det musikk som antakelig skal trøste den som venter desparat på å få time. Så ringer det. Og ringer. I ti minutter. Så blir du kastet ut av telefonkøen, etter at en stemme sier at du skal ringe igjen senere.

Virker ikke veldig effektiv og profesjonel, dette systemet. Den som har tid for å ringe igjen og igjen for å lytte på en melodi i ti minutter i et tidsrom hvor de fleste jobber må ha masse tid. Legen ble jo anbefalt på det varmeste, men jeg vurderer å vente med å forsøke å få time til jeg har det så dårlig at jeg ikke kan jobbe uansett, slik at jeg har nok tid for timebestillingsprosessen. Eller å bytte fastlege igjen, som hadde vært synd.

E-post er ikke en særlig ny teknologi, hvorfor har ikke sekretæren det? Ønsker hun at pasientene skal skrive på legelisten med en gang i stedet for å kontakte henne personlig?