Diako Hamedi
Mann, 48 år
Jeg er kjempe fornøyd med min fantastiske fastlege ,anbefaler dr diako på det varmeste mvh [Navn fjernet av moderator]
Er som regel forsinket, men tar seg alltid tid til pasienten.
Jeg har alltid fått den hjelpen jeg har trengt, uavhengig av årsak/sykdom.
Fikk time hos Hamedi, da min fastlege Sødal ikke hadde noe ledig tid (forøvrig positivt inntrykk av sistnevnte)
Det aktuelle: kom inn mef nedsatt allmenntilstand, og med alle symptomer for en bakteriell luftveisinfeksjon.
Det skal også sies at jeg ble sittende i underkant av en time, med feber og hoste på venterommet, i forkant av konsultasjonen…
Svært lite behjelpelig mottakelse av helsesekretær, viste liten forståelse, og null empati.
Tilbake til Hamedi: han valgte kun å teste Crp (som viste seg å være høy), tok ingen neseprøve, og ba meg om å eventuelt bestille en ny time om en ukes tid, og bare fortsette med Paracet (som hjalp svært lite).
Tilsynelatende fravær av rutiner for oppfølging av høy crp, og ingen forståelse for at det faktisk krever mye, å bestille en ny time i lang telefonkø, i tillegg til å mobilisere for et legebesøk når allmenntilstanden er elendig.
Ble bare dårligere, og oppsøkte etter et par dager dr Dropin på Skøyen (anbefales!) som påviste mycoplasma lungebetennelse, ytterligere forhøyet crp- og igangsatte rask oppstart av antibiotikabehandling.
Fikk ingen opplevelse av faglig dyktighet hos Hamedi så holder meg til min fastlege (som dog ikke er så lett å få time hos…) eller alternativt en imøtekommende, dyktig lege hos Dr Dropin- uten ventetid!
Hei! Jeg er lei meg for å høre dette.
Jeg har ø-hjelpstimer for både mine kollegaer og egne pasienter hver dag. Dessverre kan elektive pasienter ta lengre tid, siden problemstillingen de har bestilt time for kan kreve mer tid for diagnostikk og avklaring. Samtidig har pasienter ofte flere problemstillinger under samme konsultasjon som legen bør lytte til, og symptomsbildet/ plagene kan henge sammen. Jeg er opptatt av at pasientene ikke skal måtte bestille ny time for å fortsette samtalen rundt noe de er utrygge på. Så å bruke til til å lytte til pasient under elektive timer kan gå på bekostning av ventetid til ø-hjlepstime. Å ta pasientenes problemstilling på alvor er fastlegens rolle, og skal ikke undervurderes.
Dette er ikke lett å forutse i vår hverdag siden pasienter bestiller selv time og oppgir ikke alltid årsak til legebesøk og deres bekymringer før de er inne hos legen. Legene på Bjørnsletta er opptatt av å bistå hverandre i vanskelige saker i tillegg. Dermed bidrar dette til forsinkelsen i vår hverdag som er uforutsigbar.
Jeg forstår samtidig at pasienten kan bli verre med en tilstand etter første ø-hjelpsvurdering. Derfor har vi e-konsultasjon, telefonkonsultasjon og daglige ø-hjelpstimer hvor pasienten kan oppsøke sin fastlege eller kollegaer for videre kartlegging.
4 fastleger jobber ved Bjørnsletta 5 dager i uken. Vi har god kapasitet, tett samarbeid med hverandre og god tilgjengelighet for våre pasienter.
Besvart av Diako HamediByttet nylig til dr.Hamedi, og ble møtt av en varm og omsorgsfull lege. Han hører på pasienten og tar meg på alvor. Fikk veldig rask godkjenning hos DPS med hans hjelp. Svarer raskt via Pasientsky appen. Anbefaler han på det sterkeste
Han fjernet føflekk! No problem! Lite arr. Gjorde ikke vondt. Han hørte på meg. Han er flink i jobben sin. Jeg anbefaler han til alle!
Vis flere...