Diako Hamedi

Ullern Allè 28 0381 Oslo
Tlf: 22 51 06 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Diako Hamedi er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Diako Hamedi

Kunnskapsrike og veldig hyggelig. Han bryr seg om sine pasienter

Jeg har fått ett veldig godt inntrykk av Dr. Diako Hamedi. Det var spennende å gå fra min gamle fastlege gjennom mange år til en ikke etnisk norsk lege, men jeg tenkte at jeg fikk gi mannen en sjanse og det har jeg ikke angret på.
Dr. Hamedi er en veldig hyggelig og kunnskapsrik lege. Jeg er veldig fornøyd.

Eksepsjonell

Dr. Diako er en lege det er få av. Med lidenskap for faget og ønske om å hjelpe gir han profesjonell hjelp. Han bruker tid på å kartlegge medisinsk historikk og prøver å danne seg et helhetlig bilde av livsstil/situasjon for så å legge en plan til grunn for videre behandling. Meget seriøs lege og et hyggelig og jordnær menneske. Det er tydelig at Diako har en solid akademisk bakgrunn og forståelse for faget!

Utmerket

Kompetent, hyggelig, gir seg god tid med pasienten. Snakker meget godt norsk, selv om jeg antar at han ikke har norsk som morsmål.

Holder ikke avtaler

Diako Hamedi er sikkert en dyktig lege og jeg ser han er et godt og velmenende menneske. Men han må bli betydelig bedre på å holde avtaler og å gjennomføre/følge opp det vi sammen er blitt enige om. Hvis ikke, blir det vanskelig å forholde seg til ham. Det burde vært relativt enkelt for han å endre dette fordi han har de aller beste sekretærer på laget.

Svært dyktig med barn!

Diako Hamedi er alltid tilgjengelig ved behov. Han tar seg alltid god tid, man føler seg velkommen og klarer å berolige når man er bekymret for sine barn. Han undersøker nøye og forklarer alltid godt. Han er alltid i godt humør og tøyser og tuller med barna. Vi har bare positive ting å si om ham og legesenteret.

Vikar Philip Strindberg

Hyggelig og imøtekommende. Lyttet til alt jeg hadde å fortelle om tilstanden min. Undersøkte meg på en profesjonell måte.
Ingen venting. Kan absolutt anbefales!

Dette er ikke legen for deg om du forventer

1. Om han skulle ha en konsultasjon om deg som pasient med en annen lege mens du er i rommet, ikke bli forbauset. Blir du snakket om "over hodet" som om du som pasient ikke er tilstede, ikke bli forbauset.
Skulle du på forhånd gi legen beskjed om at du ikke ønsker dette, vil du få beskjed om at det er noe du må.
Her er det et ekstremt forbedringspotensiale

2. Han glemmer å spørre deg som pasient hvorfor det har blitt som det er. "Spør pasienten", er et ikkeeksistrende begrep
Her er det et ekstremt forbedringspotensiale

3. Selv om du sier at dette har vært forsøkt før og det ga ingen bedring, vil han alikevel insistere på enda en spesialistundersøkelse tiltross for tidligere resultater. Koste hva det koste vil.
Her er det et ekstremt forbedringspotensiale

4. Når du kommer og ber om en ny resept på medisin som du allerede har fått hos han vil han selvfølgelig sjekke årsak, bieffekter etc og det er bra, men at han sjekker journalen din er ingen selvfølge. Når da årsaken blir "repetert" vil han sende deg til ny utredning. Dette tiltross for at du kanskje allerede er i systemet og blir utredet for det han vil at du skal utredes for.
Her er det et ekstremt forbedringspotensiale

5. Har du en eller flere kryssende diagnoser vil det fort bli meget vanskelig. En diagnose kan være håndterbart, men flere og vanskelige diagnoser vil fort bli for meget.
Her er det et ekstremt forbedringspotensiale

6. Tunge vanskelige diagnoer er og forblir krevende for alle. Både for leger og pasienter. Forskjellige diagnoser påvirker andre diagnoser og krever mye av begge parter. Dette er noe som ikke blir håndtert bra om det i det heletatt blir håndtert. Det kan behandles hver for seg, men det øyeblikket diagnosene ikke kan det men må behandles samlet, oppstår det fort et problem
Her er det et ekstremt forbedringspotensiale

Derimot er noen diagnoser er spennende og morsomme. Spesielt ryggplager, gikt, forskjellige infeksjoner osv. En vanlig forkjølelse, feber eller lignende går også helt fint. Her er det jo helt klart en lege for mange.

Utover dette er vel begrepet Dr.Harelabb et godt og svært dekkende uttrykk.

Vikar Philip Strindberg - arrogant og ubehagelig

Har vært fornøyd med Diako Hamedi. Vikaren hans derimot, Philip Strindberg, opplevde jeg som svært arrogant og ubehagelig. Ung lege med ovenfra og ned holdning. Håper dette endrer seg når han får mer erfaring, for dette legebesøket var en svært ubehagelig opplevelse. Jeg har i hvert fall byttet fastlege for både meg selv og barna.

Arrogant og lite imøtekommende

Byttet til ham da jeg flyttet til Ski. På denne tiden hadde kroppen min begynt å krangle veldig. Dette er den dårligste legen jeg har vært borti. Han tok meg ikke på alvor, og trakk konklusjoner uten en gang å ha lyttet til meg. Fikk meg til å føle meg som en hypokonder, og nektet å henvise meg videre. I tillegg hadde han klart å rote bort journalen fra min forrige fastlege!!! De hadde notert at den var mottatt, men han klarte likevel å skylde på det forrige legekontoret. Han har en "ovenifra og ned-holdning" og driver med enveiskommunikasjon.
Jeg byttet lege og ble møtt med respekt. Jeg fikk da god oppfølging, ble henvist videre og er i dag en helt annen person pga at jeg fikk behandling for mine plager.
Jeg vil ikke anbefale noen å bytte til Dr. Hamedi.

Lei av fastlegeorningen

Arrogant og hadde upassende holdninger til en pasientgruppe/diagnose, og tydelig da ikke oppdatert på siste forskning innenfor dette. Klaget over at fastlegeordningen ikke fungerte og at spesialister burde ta all oppfølging av enkelte pasienter. Fikk det jeg kom for uten noe om og men.

Uproffesjonell, usikker og ubehagelig

Byttet til Diako Hamedi etter at min mor ble alvorlig syk og vi havnet hos ham en dag han hadde legevakt. Han virket omsorgsfull og oppmerksom for min gamle mor, og vi byttet derfor til ham. Etter oppstart fikk jeg vite at legen var i utlandet og spesialiserte seg og vikar for ham var hans kone. Kona hans tok seg av meg mens han var borte men hun var alltid bortimot en time forsinket og virket usikker på alt utover en øyekatarr eller halsbetennelse. Når jeg omsider kom til ham, overså han meg og gjorde feil på listen sin så jeg glatt ble hoppet over i køen. Jeg satt der over en time og når jeg sier i fra blir jeg tatt inn med en mager unnskyldning. Jeg var der fordi jeg var blitt innkalt til prøvetaking, noe han ikke visste noe om og henviste meg videre til sykehus med sukk og stønn om at dette ikke var hans felt. Deretter forteller han meg at han var kjempelei fastlegeprdningen og at alle legen på kontoret var det og skulle bytte jobb. Jeg burde derfor finne meg en ny lege. Fordi jeg var hos ham for første gang følte jeg behov for å stille noen spørsmål om hans mening ift medisinering . Dette ville han ikke ha noen mening om og når jeg hadde stilt ham flere enn to spm fikk jeg beskjed om at han kun kunne hjelpe meg med 2 problemstillinger per konsultasjon. Jeg er legesekretær selv og har derfor litt ekstra kunnskap om egne lidelser. Jeg visste mer enn legen og det synes jeg var skummelt. Helhetsinntrykk: ble kjempeskuffet og gikk hjem og byttet fastlege. Dette er en lege som ikke liker jobben sin, og burde jobbe med noe annet enn mennesker!

Ekstrakostnader

Helt ok, men tar litt kjappe løsninger.
Hovedårsaken til at jeg bytter er at jeg bør sende meldinger for å bestille time og betale 6 kr for hver av dem. Dersom jeg forsøker å ringe er det laaang ventetid.

Svært dyktig lege

Jeg er svært fornøyd med min nye fastlege.

Diako Hamedi er godt oppdatert på hva som finnes av behandlinger og nye medisiner. Han fant derfor raskt ut hvilke medikamenter som passet for meg. Det høye blodtrykket jeg hadde slitt med i 20 år er nå nede på normalt nivå og med betydelig mindre bivirkninger enn den tidligere medisineringen førte med seg.

Diako

Denne legen gir deg hovedsakelig det du selv spør om. Han kan være ukonsentrert og overse viktige detaljer i sammensatte symptombilder.

Det positive er at han villig til å strekke seg langt etter pasientens ønsker og har et åpent sinn når det trengs.

Dyktig

Beste legen jeg har vært i kontakt med. Stiller opp når det trengs, kort ventetid på time. Har fokus på faget medisin og er oppdatert på hva som finnes av behandlinger og medisiner. Opptatt av at man ikke skal få for mye medisiner,

Vennlig og hoflig.

Dr. Diako Hamedi er ikke min faste lege og jeg har ikke vaert hos ham saa
mange ganger. Men har et ganske positivt inntrykk av ham.Han stilte
sporsmaal og lyttet til svarene.

Byttet legen etter 3 ganger...

Jeg byttet til denne legen når jeg hadde fått symptomer for den kroniske sykdommen jeg har. Var den eneste ledige der å da. Jeg hadde fra før meld meg ut fra min gamle lege grunnet en uenighet som ikke gikk på det medisinske og kunne derfor ikke bruke han.

Mitt første møte med resepsjonen via telefon var at de ikke kunne hjelpe meg uansett før registrerings datoen hadde gått inn og jeg fikk bare finne meg et annet sted eller vente til den første neste måned for å få ut medisiner. Viktige medisiner! Heldigvis var det et annet sted som hjalp meg uten at jeg var registret der eller noe...

Tenkte at dette var et unntak. Første lege time gikk greit, men når jeg igjen litt senere trengte en resept på noe jeg hadde hatt i årevis ble det igjen problemer. Ikke noe narkotiske stoffer eller noe, men de ville ikke skrive det ut da behandlingen lå litt utenfor A4 boka.

Ble bedt om å gjøre ditt og datt, noe som vill ta langt tid og ville bety at jeg gikk tom lenge før jeg hadde noe svar. Ble da fortalt at jeg "Godt kunne komme innom å ta en time" for å diskutere det. Noe jeg gjorde, men det første jeg fikk melding om når jeg kom inn var bare et automatisk nei uten noen form for diskusjon og å betal 150kr der borte. Med andre ord skulle man nesten tro de bare ønsket å kaste bort tiden min.

Byttet lege med en gang dagen etter via web.
Ringe det nye legekontoret, de satt meg opp manuelt, fikk lege time, forklarte det hele og fikk resept uten noe problemer.

Med andre ord er Stasjonstorget legesenter det dårligste jeg har vært borti. Veldig firkanta og mer opptatt av å dekke seg selv framfor å hjelpe noen. Diako er sikkert grei å ha med å gjøre om du trenger noe standard, men om du er en mm utenfor norm går han på bakbeina med en gang etter mitt syn. Noe som kan være en stor belastning om du noen gang kommer i en slik situasjon og først da skjønner at du må se det etter en ny lege! Personlig er jeg bare glad jeg fant det ut tidlig.

For meg er dette nå historie, men jeg synes dette kan være et viktig moment for en som vurderer å gå over til denne legen utifra sin medisinske situasjon og valgte derfor å ta meg bryet til å skrive om min erfaring hos dem.

Fokus på faget medisin

Han bruker mye av tiden av å forklare om bearbeiding og mestring av plagene, smertetilstander prøver han å finne igjen i en medisinsk sammenheng. For kroniske smerter prøver han å finne diagnose og et behandlingsopplegg. Men han vil ikke uten videre forskive beroliggende eller smertestillende. Når de samme medisinene nyttes overfor langvarige kroniske smerter, kan imidlertid medisinbruken bli en tilleggsvanske, mener han. Han har strengt forhold til smertereduserende og sløvende effekt, og mener de påvirker dagliglivet og reduserer livskvaliteten. Det er altså ikke bare smertefølelsen som reduseres.

Ukonsentrert

Jeg byttet fastlege nå, etter å ha hatt Hamedi en stund. Følte at han ikke lyttet til mine problemer, og fikk det bekreftet da jeg fikk utskrift av journalen min. Han har overhodet ikke hørt på hva jeg har sagt, og journalen inneholder betydelig mange feil. Styr unna!

Flott lege

Han møter deg alltid med et smil om munnen.
Han tar deg på alvor og føler med deg!
Utrolig flink til å henvise videre.
Veldig flink med barn.
Tipp topp tomme opp