Jon Steinar Birkeland

Autorisasjon (2013)

Rossabø legesenter Telefonnummer51 20 13 7051 20 13 ...
Spannavegen 152 5535 Haugesund
Jon Steinar Birkeland er en av 36 fastleger i Haugesund

Siste vurderinger av Jon Steinar Birkeland

Proff og ryddig

Hele vår familie har hatt (og har) Jon Steinar som fastlege. For oss har han vært super og er en lege vi er trygge på. Fungerer veldig bra for oss.

Flink og bryr seg om pasientene

Flink og svært proff lege. Følger opp pasientene på en hyggelig og tillitsvekkende måte. Har vært hos Jon Steinar flere ganger både for meg selv og barna de siste årene, og er alltid fornøyd. Han bryr seg om pasienten sine, og han stiller oppfølginsspørsmål om tidligere plager og hvordan det har gått.

Kan dessverre ikke anbefale Jon Steinar B.

Her skulle det gå fort, fort. Det lyste kr-tegn i øynene til sørlendingen. Likevel hadde han tid til å spørre og grave om nærgående ting som var/er irrelevante, samt å 'imponere' meg med hvor flink han er til å finne medisinsk info på Internett. Hadde jeg bedt ham gå online med PC'en som er full av pasientopplysninger? NEI! (Ref. gårsdagens nyhet om låvedøren i Intel-prosessorene!)

Mangler det meste, også kunnskap

Hva som er bra:
Det er lett å komme til / få timeavtale
- - - - - - - -
Hva som kan bli bedre:
Må lære seg å lytte til pasienten.
Må lære seg å ta utfordringer på alvor.
- - - - - - - -
Konstruktiv kritikk:
Når noen kommer med et problem så er det ikke av pur glede for å få lov til å betale en egenandel.
Når det knaker og knekker og verker i leddene til en 56 -åring så er det faktisk mulig å ikke akseptere at en snart skal dø allikevel men at det ER noe galt med kroppen, og at en faktisk KAN gjøre noe med det.
Respektere en annen leges (legevakten) avgjørelse og ikke overprøve denne.
Lære seg at om noen blir svimle i 2 sekunder så er det ikke hjertestans. Ved hjertestans så bare faller en rett om...

Verdens beste lege!

Jeg har hatt en del forskjellige leger, men aldri en som Birkeland. Dette er en mann som virkelig bryr seg om pasientene sine, han hører på alt av problemer og er rett og slett en helt fantastisk mann! Føler alltid at både jeg og datteren min blir tatt vare på der. Alle skulle hatt en lege som han.