Mesrack Worku

Roa Legefellesskap

Autorisasjon (1987)

Mesrack Worku er en av 7 fastleger i Lunner

Siste vurderinger av Mesrack Worku

Dyktig lege med selvinnsikt som bryr seg

Worku er superdyktig lege som har forstått det mange leger ikke forstår, at man som allmennlege ikke er ekspert på alle felt. Hun vet hva hun er god på og ikke og henviser til spesialist når hun er usikker. Ikke minst vet hun når det kan være risiko for alvorlige sykdommer og tar dette på alvor. Hun kan være tøff, men bedre å ha en tøff lege som sier i fra enn en koselig og hyggelig lege som prater pasienten etter munnen og ikke bryr seg med å ta de nødvendige dobbelsjekkene eller henvise til ekspert. Dette gir stor trygghet som pasient. Har hatt flere leger av sistnevnte kategori og her får man falsk trygghet.

Dyktig og menneskelig

Har brukt samme lege i over 20 år, også til mine barn. Har svært god erfaring i å bli tatt på alvor. Hun lytter og tar seg tid. Hun sender heller en henvisning for mye enn for lite. Hun «husker» min sykehistorie og bekrefter med dette at hun bryr seg.

Anbefales ikke!

Jeg er så misfornøyd med denne legen. Byttet til henne da jeg flyttet til Hadeland, og etter 2 besøk byttet jeg til en annen lege. Hun gir ikke svar på prøver som har blitt tatt, hun er sur og nedlate under konsultasjonen. Ringte hele 3 ganger for å få svar på prøver, blir fortalt at legen skulle ringe meg tilbake, men det blir ikke fulgt opp. Siste gang blir jeg fortalt at jeg skulle ha vært kaldt inn til oppfølgingstime, uten at jeg noen gang har fått beskjed om det. Fortalte dem at det var uaktuelt og at jeg allerede har byttet lege.

Uinterresert i pasienten

Viser liten interesse og virker sur/sint og har hastverk. Må be om forskjellige undersøkelser og event medisiner
Blir irritert når jeg prøver å forklare fordi hun da er i gang med å skrive på datamaskinen.
Gruer meg til timen fordi jeg føler at hun ikke tror meg eller hører på meg.

Den dårligste legen jeg har vært hos

Forferdelig glemsk lege, "glemmer" å ringe videre så folk kommer seg til videre undersøkelser, både jeg og min mann har vært utsatt for dette flere ganger, urovekkende !!