Mesrack Worku

Autorisasjon (1987)

Siste vurderinger av Mesrack Worku

Frister ikke til gjentakelse

Brysk og nedlatende er riktig beskrivelse her. Hun tar seg ikke tid til å lytte og ble direkte irritert når det ble stilt spørsmål rundt prøvesvar.

Angry doctor with no empathy

There is no communication, they never call you to speak about medical tests results and the doctor seems always angry. She said she doesn't have time for my depression and that I need to come back some other time; after that, they stopped answering the phone. It is like having no doctor.

Dyktig lege med selvinnsikt som bryr seg

Worku er superdyktig lege som har forstått det mange leger ikke forstår, at man som allmennlege ikke er ekspert på alle felt. Hun vet hva hun er god på og ikke og henviser til spesialist når hun er usikker. Ikke minst vet hun når det kan være risiko for alvorlige sykdommer og tar dette på alvor. Hun kan være tøff, men bedre å ha en tøff lege som sier i fra enn en koselig og hyggelig lege som prater pasienten etter munnen og ikke bryr seg med å ta de nødvendige dobbelsjekkene eller henvise til ekspert. Dette gir stor trygghet som pasient. Har hatt flere leger av sistnevnte kategori og her får man falsk trygghet.

Dyktig og menneskelig

Har brukt samme lege i over 20 år, også til mine barn. Har svært god erfaring i å bli tatt på alvor. Hun lytter og tar seg tid. Hun sender heller en henvisning for mye enn for lite. Hun «husker» min sykehistorie og bekrefter med dette at hun bryr seg.

Anbefales ikke!

Jeg er så misfornøyd med denne legen. Byttet til henne da jeg flyttet til Hadeland, og etter 2 besøk byttet jeg til en annen lege. Hun gir ikke svar på prøver som har blitt tatt, hun er sur og nedlate under konsultasjonen. Ringte hele 3 ganger for å få svar på prøver, blir fortalt at legen skulle ringe meg tilbake, men det blir ikke fulgt opp. Siste gang blir jeg fortalt at jeg skulle ha vært kaldt inn til oppfølgingstime, uten at jeg noen gang har fått beskjed om det. Fortalte dem at det var uaktuelt og at jeg allerede har byttet lege.