Qasim Afzal

Stortorget Legesenter

Autorisasjon (2012)

Qasim Afzal er en av 37 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Qasim Afzal

Lytter ikke til pasienten .

En dyktig lege , men sitter stort sett med PC- en ved legekonsultasjon . Noe som kan medføre at at han ikke lytter godt nok til pasienten , og man får en følelse at han vil " kvitt deg " så fort som mulig , fordi han må ta inn neste pasient .

Får raskt time og god kommunikasjon

Har vært innom legen med flere plager og sykdomer.
Har fått time ganske raskt og veldig god service.
Fått hjelp med alle plagene mine og henvist videre til spesialist ganske raskt.

Kan virke kort og stresset, men veldig flink.

Jeg har vært til Afzal med psykiske og fysiske plager. Noen som er veldig pinlige.
Han er alltid flink til å høre etter, og tar alt seriøst. Om han ikke vet noe, så sier han dette. Og finner ut av det der og da.
Han har henvist meg videre fleste ganger. Til spesialister, og instutisjoner. Fikk meg innlagt på kort varsel.
Jeg var nervøs når gamle legen min pensjonerte seg, men Quasim er en veldig dyktig og flink lege.

Har valgt feil fastlege.

Legen jatter med uten å lytte til det jeg sier. Han er aldri forberedt til timer og vet ikke hvorfor jeg er der. Han sitter en del på mobilen istedet for å lytte til meg når jeg snakker. Han skriver ikke ut viktige medikamenter når han skal hvilket har skapt mye problemer for meg.

Hører ikke etter, ingen hjelp å få

Trivelig og hyggelig kar, men det stopper der.

Ikke forberedt på møte med pasient, da dokumenter blir slengt i en bunke uten å bli lest på forhånd. Måtte lete gjennom bunken med dokumenter sammen med lege, for han visste ikke hvor det var.

Fikk diagnose, så lege ringte og fortalte at jeg hadde "det" og ingenting mer, ingen informasjon om hva det var. Så måtte google det selv.

Bestiller time hos lege med to viktige ting, møter opp og får 10 min inne hos lege der jeg bare får tatt opp den ene tingen. Blir dyttet ut før jeg blir ferdig, føler meg ikke velkommen her. Lege prøver også å unngå henvisninger, ingen hjelp å få her.