Rune Kåre Vittring

Autorisasjon (2003)

Rune Kåre Vittring er en av 80 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Rune Kåre Vittring

En dyktig og seriøs lege

Rune Vittring er en dyktig lege både i forhold til kommunikasjon og formidling og kunnskap. Han tar på alvor problemer, bruker tid for å lytte.

Dyktig lege

Legen er flink til å lytte og henviser videre der det er nødvendig. Jeg føler meg respektert. Det jeg liker aller best er at han humor. Det tar brodden av alvorlige tema og gjør det lettere å kommunisere. Det er nok ikke alle som deler hans humor. Jeg har sansen for det og liker Rune godt som person og lege.

Effektivitetsmølla tar over

Mine konsultasjoner der tar i snitt 3 minutter. Kroppspråk og ansiktsmimikkens hans virker som at han er skikkelig lei av jobben sin.

Han kommer også med "humoristiske" kommentarer som gir inntrykk av at han ikke tar deg seriøst, men jeg tror ikke han mener det slik. Jeg har gått derfra og tidvis følt meg dum for å ha kommet på timen fordi han sender meg ut så raskt, selv om det har vært nødvendig for meg å få ting forklart.

Jeg forstår tidsklemma fastlegen er i når man har så mange pasienter på listen, men jeg vil heller vente lengre på å få time enn å bli nedprioritert når jeg først får timen.

Om du har et behov for at fastlegen har 10 minutter til rådighet og er interessert i å føre en samtale så anbefaler jeg en annen lege.

Kunskapsrik og overbevisende trygg.

En lege som oser av tillit, ikke tusen diagnoser for å komme til riktig konklusjon. Er sikker i sine valg og sender deg videre der det er nødvendig. Det enkle er ofte det beste :-) Vittring er for meg ett første valg.

Kunnskapsrik og lyttende

Dyktig fastlege som lytter til pasienten. Kunnskapsrik og rolig. Han har vært tilgjengelig ved behov - og det er viktig.