Eldbjørn Magnus Furnes

Trålveien 56 8013 Bodø
Tlf: 75 53 06 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Eldbjørn Magnus Furnes er en av 46 fastleger i Bodø

Siste vurderinger av Eldbjørn Magnus Furnes

Den beste legen jeg har hatt

Føler meg godt ivaretatt. En seriøs og nøye lege som følger godt opp og har full oversikt.
Litt vel travel i blant.

Dyktig og tillitsvekkende lege

Når jeg fikk Furnes til fastlege etter at Steinsvik sluttet var jeg veldig spent. Steinsvik var flinkt til å følge opp og sjekke med andre leger om han var usikker. Min opplevelse av Furnes er utelukkende positiv. Han er flink til å følge opp, og sjekker med andre ved behov. Oppleves som faglig dyktig og han tar tak i ting som må følges opp. Får inntrykk av at han har lest journal og spør om hvordan det går med andre ting selv om det kanskje ikke er det som er tema ved en time. Jeg er veldig fornøyd med min nye fastlege, anbefales!! Helsesekretærene er også veldig hyggelige!!

Usympatisk og arrogant.

Denne legen tok over fra min tidligere lege som jeg hadde benyttet de siste 15 årene. Jeg følte meg "i veien" under hele dialogen ved mitt møte hos Dr. Furnes. Det virket som om han ikke trodde på meg da jeg fortalte om mine fysiske og emosjonelle "problemer" (selv om jeg har hatt diagnosene i flere år). Etter 10 minutter fikk jeg beskjed om å skynde meg, da der var pasienter som ventet. Da følte jeg virkelig at han ikke brydde seg om meg som pasient eller menneske.
Gruet meg så mye til å oppsøke denne legen igjen at jeg skiftet fastlege!

Meget god lege og anbefales

Jeg har, som mange før meg, hatt Steinsvik som lege til han gikk av med pensjon. Steinsvik var en fantastisk lege, og var bekymret for hvem jeg fikk som ny fastlege. Furnes levde absolutt opp til forventningene, og fikk meget god behandling av han. Han lyttet, var oppmerksom og kom med gode råd, samt oppfølging. Han er ung og flink og har mange år å bli enda bedre, og jeg setter stor pris på at jeg har fått Furnes som fastlege :)

Arrogant og uten empati

Denne "legen" burde en passe seg for om en sliter noe i hverdagen. Føltes som han ikke har noe innsikt i psykiske problemer eller om en sliter med noe psykisk Han opptrer på en meget arrogant og tildels frekk måte, empati og medfølese har han ikke vist på de timene jeg har vært der
Reiste seg opp i ene legetimen og var tydelig sint og frekk i talen, dette med mere på flere av timene har gjort hverdagen mye værre enn den har vært på minst 15 år!

Den verste legen jeg har hatt

Da min lege gikk av med pensjon fikk jeg Eldbjøn til fastlege,etter første besøk likte jeg han ikke fordi han virket så arrogant og jeg følte meg sett ned på ,det oppstod ingen god kontakt mellom oss ,jeg valgt å gi det en sjanse ,men etter 3 mnd orka jeg ikke mere ,,, jeg hadde medisinliste med fra spesialist og flere leger men den forholdt han seg ikke til da han mente at jeg ikke trenger de medisinene,,,,jeg har så mange skader og diagnoser så medisinene er livsnødvendige for at jeg skal få leve et godt liv,har brydde seg ikke om det,så hver mnd når jeg skulle ha det jeg trengte måtte jeg tigge å be ,å når han skrev ut resept var det på bare halve dosen enn det jeg skulle ha ,,,e faktisk blitt enda dårligere enn va før jeg begynte det !!! nei takk for mæ ,,,,,finn vel en annen lege,,,anbefaler han IKKE om du er en smertepasient og trenger hjelp og forståelse ....

Helt utrolig bra!

Har nettopp byttet til denne legen, og kom for noen uker siden med noen symptomer som han snappet opp med en gang, og fant ut av. Anbefales!

Ikke helt overasket😒

etter å ha hatt en lege med evne til å lytte samt vise respekt og forståelse, er denne nye legen litt for selvgod og ikke helt der jeg som kvinne i 50 årene hadde forventet meg. Det er vanskelig å komme dit hvor man vil ta opp flere ting samtidig, man har jo kort tid til samtale. Han virker stresset og føler han vil ha meg ut fortes mulig. Hva angår pasienter med hjertetrøbbel, virker det som om forståelsen av og om dette er dårlig. Jeg mener denne legen må sette seg bedre inn i pasientens sykdomsbilde og være lyttende og forståelsefull. Alle opplever sykdomsbilde sitt forskjellig og takler disse ulikt, det som for noen fungerer godt kan for andre være et slit og skape angst og redsel. Legeen bør bli bedre på dialog med pasienten og hjelpe til så godt han kan. Tror han trenger å jekke seg ned noen hakk. Sitter på terskelen og vurdere å bytte lege.jeg er absolutt ingen sytkopp, men forventer at legen tar meg på alvor.

Flott lege som hjelper og gir oss gode tilbakemeldinger

Eldbjørn er en flott lege som tar seg tid til å sjekke ut, tar tester og gir gode tilbakemeldinger. Sjekker og rådfører seg med de andre legene på senteret hvis han er i tvil. Kjempefornøyd med vår nye fastlege.

Vennlig, lyttende, profesjonell

Han er vennlig og lytter, samtidig som han tør si hva han som lege mener er viktig for meg. Han sjekker ut, og undersøker. Det er også betryggende.

Arrogant og uprofesjonell lege.

Sur og sint lege. Så det med en gang han kom og ropte meg inn på kontoret at dette ikke var noen hyggelig mann. Fikk innkalling til time i brevs form etter å ha bestilt medisiner der. Dette dreide seg om smertestillende medisiner som jeg trenger på grunn av mitt sykdomsbilde. Han spurte ikke hvordan det gikk med tanke på at jeg har flere diagnoser. Jeg ble altså innkalt for å bli utskjelt på grunn av min medisinbruk. Det verste var jo at han satt og ropte til meg og hørte ikke på meg i det hele tatt. Etter noen minutter reiste han seg og gikk og åpnet døren og sa at dette hadde han ikke tid til, med andre ord jeg ble regelrett kastet ut av kontoret, makan til lege skal man lete lenge etter. For å si det sånn, han er nok ingen Steinsvik. Har heldigvis fått meg ny fastlege og er jeg ikke fornøyd bytter jeg igjen.

Klassisk ignorant arrogant og uprofesjonell lege

2 besøk hos denne legen var nok til å trekke konklusjonen på hvor fullstendig oversett og verdiløs man kan bli hos en lege som ikke takler tidspress, ikke lytter til pasienten eller viser tegn til menneskelige egenskaper som helsepersonell. Ble blankt oversett, ingen "god dag" eller "ha det bra", lyttet ikke, var stresset og brukte meg ved begge anledninger til å korte ned på den enorme forsinkelsen i hans dagsprogram. Å "skryte" av at man har jobbet flere år ved sykehuset holder ikke mål, heller, for den saks skyld. Svært store sjanser for å bli udiagnostisert eller oversett, med mindre du har virkelig stort bein i nesen.
Han bør virkelig gå i seg selv og ta av seg finskoene og prøve å få kontakt med syke pasienter og ikke ha konklusjonene på forhånd, før pasienten har åpnet munnen. Smått tragisk opplevelse.

Arrogant, travel og kanskje litt for mange pasienter på liste sin?

Lytter ikke, fordi han jo vet best. Virker arrogant og lite empatisk. Tok seg dårlig tid til meg og sønnen min. Savner min gamle lege Tor Steinsvik som Furnes tok over fra. Han tok meg alltid på alvor selv med de minste ting. Føler Furnes er veldig fokusert på det medisinske og ikke skjønner hvilken nedsatt livskvalitet man kan få om sliter med mer "sjelelige" ting. Tungt å få time, lang ventetid. Det har jeg ikke opplevd med Steinsvik.

Om jeg skal si noe positivt må det være at han virker faglig dyktig.

Hyggelig, forståelsesfull.

Hyggelig legekontor med effektive sykepleiere, fikk veldig godt inntrykk av den nye fastlegen min.