Anne Cathrine Bergh

Svensedammen Legesenter AS

1996

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Svensedammen Legesenter AS
Pettersvollen 3 3032 Drammen
Tlf: 32 25 48 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Anne Cathrine Bergh er en av 60 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Anne Cathrine Bergh

Forståelsefull og kunnskaprik !

Hvilket flott konsultasjon !

j, kan anbefale henne på det varmeste.

Hun, tok det på (sparket ) etter henvisning fra Tove Bråten ( Psykisk Helse ) Lierbyen.

I tillegg, som en berømmelse til jentene på kontoret, å få en så fin hjelp angående betaling.

Betaling,er satt inn på konto fredag den 15.09.17.

Avventende og uengasjert

Opplevde ikke å få hjelp den perioden jeg var hos henne. Avventet hele tiden utredning. Henvisning til psykolog fikk jeg beskjed om var altfor vanskelig da hun måtte skrive så mye, jeg ble i stedet for henvist til en nettside for kognitiv terapi. Etter 1 års tid byttet jeg til lege som utredet for de fysiske problemene straks og fant problemet.

Veldig dyktig og hyggelig lege

Anne Cathrine er alltid blid hver gang jeg møter henne på legesenteret. Hun lytter på hva jeg sier og viser forståelse. Jeg føler at hun tar meg på alvor og møter meg der jeg er. God i å etablere tillit og pasientkontakt, og ikke minst ganske god hukommelse!

Som alle andre leger har hun det travelt og prøver å være tidseffektiv. Hun kan ofte anbefale at man lese mer om sykdommen/behandlingen på helsenorge.no for å få mer forståelse eller om det er noe mer man lurer på. Uansett får jeg alltid den hjelpen jeg trenger. Hun svarer raskt på telefon forespørsel og gir nødvendig henvisninger til andre behandlere slik at jeg får hjelp så fort som mulig.
Jeg er veldig fornøyd med henne som fastlege og på Svensedammen som legesenter. De andre som jobber der er alltid hyggelige og professionelle!

Veldig godt fornøyd over mange år

Har gått til Bergh i ca. 18 år. Har alltid blitt tatt på alvor og fått den hjelpen jeg trenger. Får alltid akuttime samme dag, hvis det er noe som ikke kan vente. Hun henviser videre til nødvendige spesialister ved behov. Hun har blikkontakt, ser og lytter når jeg forteller.
Selvfølgelig har hun det travelt, det føler jeg uansett de fleste leger har.

Slik jeg ønsker at en lege skal være

Er veldig tilfreds med henne som min fastlege. Hun er tydelig i sine tilbakemeldinger samtidig som hun er direkte i sin kommunikasjon. Hun fokuserer på meg som pasient i stedet for å grave seg ned i PC eller papirer. Som andre leger er det dog noe korte tidsvinduer inne på kontoret når jeg vel kommer inn. Derav oppstår det ofte noe ventetid før jeg kommer inn.

For mange pasienter?

Tok en mnd før hun ringte tilbake ang et kort sp.mål.
Gjorde ikke det hun sa hun skulle.
Var kort og lite imøtekommen når jeg endelig fikk tak i henne.

Hyggelig og ivaretagende

Har et veldig godt inntrykk av Anne C Bergh! Veldig imøtekommende og ivaretagende av pasienten. Lytter og tar seg tid til å høre. Hennes vurderinger virker alltid veloverveide, samtidig som hun evner å inndra pasienten i sin beslutning. Kan kun anbefales av både meg og mannen min. Er noen ganger en del forsinkelser på venterommet, men er absolutt verdt ventetiden.

Noe stresset, men grundig og hyggelig.

Bergh er ofte noe stresset, men jevnt over en flink, blid og hyggelig lege. Hun lytter til det jeg har å si. Henviser hvis nødvendig, og får sykemelding hvis det er behov for det. Hun er nøye og har en imponerende hukommelse. Som regel noe ventetid, men beklager iallfall. Byttet ikke fastlege da jeg flyttet til annen kommune, håper jeg kan beholde henne i mange år til.

Tillitsvekkende

Flink å kommunisere, tar deg på alvor Men ventetiden på venteværelset kunne vært kortere.

Pragmatisk og kunnskapsrik

- Rask og effektiv
- Ydmyk
- "Sunt" forhold til medisinering
- Åpen for forslag og alternativer
- Dårlig på oppgave oppfølging og tilbakemeldinger

Fornektelse

Første gang jeg var hos hun var bare en rutinesjekk, og ny resept på medisiner, da var alt bra. Overflatisk hyggelig samtale.

Men når det sto verre til med meg psykisk, og jeg kom tilbake en stund senere for å rapportere om ubehagelige bivirkninger, og råd om ny medisin, så gikk hun helt i fornektelse, ville ikke høre på meg og var ikke med på at det jeg fortalte av opplevelser var mulig. Hun trodde rett og slett ikke på meg.......dette er det verste jeg har opplevd hos en lege noensinne. Fordi hun ikke klarer å følge meg inn i min verden og forstå meg.....så velger hun faktisk å ikke tro på det jeg sier..Hmmmmm veldig rart. Et hvert oppegående menneske ville vel reagert på en bedre måte. Opplevde hun som en "liten jente" som flyktet inn i datamaskinen når hun møtte en person hun ikke klarte å forholde seg til.

Konklusjon: Sliter du psykisk, eller trenger råd om medisiner, eller ønsker en lege som ser deg og vil prøve å hjelpe deg kan jeg ikke anbefale denne legen.

Ventetid på time var 1,5 mnd, litt lenge synes jeg

Arrogant og nedlatende

Arrogant og nedlatende. Skeptisk til kunden. Henviser ikke ved behov. Lang ventetid på telefon. Sykemelder ikke ved behov. Dårlig til å kommunisere. Manglende kjemi. Nedlatende.

Hverken eller

Det finnes fantastiske leger, og det finnes elendige leger. Bergh er ingen dårlig lege, tror jeg, likevel fant jeg ikke helt tonen med henne. Kommunikasjonen var vanskelig begge veier, jeg tror ikke helt vi passet for hverandre, rett og slett. Kan ikke skylde på så mye mer enn "kjemien" heller...

Lang ventetid, masse forsinkelser. Det er til å leve med hvis legen er meget god. Her veide det ikke opp, synes jeg.

Finn et annet legesenter

Hjem etter operasjon, trengte mer smertestillende de første dagene etter operasjon. Legen skulle ringe meg tilbake.....gjorde ikke det naturligvis.
Via kontordamen ble jeg henvist til å ringe tilbake til kirurgen ved sykehuset. Det er naturligvis ikke mulig dagen før Kristi himmelfarts dag!

Takk for ingen hjelp de fire dagene jeg trengte det!

Fantastisk

Bergh er en helt fantastisk lege. Hun har alltid tatt seg god tid til å lytte, tatt inn hjelp og henvist der det har vært nødvendig. Hun gir seg ikke før hun finner ut hva som er galt, og går grundig til verks. Hun husker/setter seg inn i tidligere tilfeller, og spør hvordan det går iforhold til tidligere sykdomstilfeller m.m. Jeg oppfatter henne som genuint interessert, og har kun positive opplevelser med henne. Kan til tider være vanskelig å komme igjennom på tlf, men dette har blitt bedre.
Faktisk sittet langt inne å bytte lege, men fordi jeg har flyttet til en annen del av landet var det den beste løsningen, selv om jeg gjerne skulle beholdt Bergh som min fastlege.

Kunnskapsrik, men ofte forsinket og stresset.

Forsinket de gangene jeg er der, er stresset og jeg føler jeg prater på "inn" og "ut" pust.

Føler at forsinkelsen går utover pasienten, det bør bli bedre.

Det er virkelig mulig....

Det hjelper ikke å være verken flink ryddig, hyggelig eller presis når hun er ALDRI tilgjengelig. Har man en fastlege å er hos den kanskje to ganger i året mener jeg det burde være en mulighet for å få time når man trenger det, og sånn service kommer man never ever få hos henne. Jeg mener hvis hun ikke greier å ta vare på de pasientene hun har fordi hun har alt for mange, burde hun ihvertfall tenke på om å redusere sin pasientliste slik at de som blir igjen får den behandlingen de har krav på.

Tar seg for liten tid

Kunnskapsrik, men virker stressende noe som kan føre til at pasienten ikke føler at hun/han blir hørt. Tips. Lytt og få igang en toveis kommunikasjon.

Kunnskapsrik, lyttende og løsningsorientert!

* Kunnskapsrik!
* Rask og effektiv, ingen lang ventetid på venterommet.
* Lyttende, flink til å ta seg tid ved behov.
* Tillitsvekkende, god kjemi med barn og voksne.

Engasjert lege

Fantastisk lege med masse erfaring og kunnskap. Tar deg alltid på alvor og er åpen for innspill for å finne den beste behandling.