Anne Cathrine Bergh

Autorisasjon (1996)

Anne Cathrine Bergh er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Anne Cathrine Bergh

Veldig godt fornøyd over mange år

Har gått til Bergh i ca. 18 år. Har alltid blitt tatt på alvor og fått den hjelpen jeg trenger. Får alltid akuttime samme dag, hvis det er noe som ikke kan vente. Hun henviser videre til nødvendige spesialister ved behov. Hun har blikkontakt, ser og lytter når jeg forteller.
Selvfølgelig har hun det travelt, det føler jeg uansett de fleste leger har.

Slik jeg ønsker at en lege skal være

Er veldig tilfreds med henne som min fastlege. Hun er tydelig i sine tilbakemeldinger samtidig som hun er direkte i sin kommunikasjon. Hun fokuserer på meg som pasient i stedet for å grave seg ned i PC eller papirer. Som andre leger er det dog noe korte tidsvinduer inne på kontoret når jeg vel kommer inn. Derav oppstår det ofte noe ventetid før jeg kommer inn.

For mange pasienter?

Tok en mnd før hun ringte tilbake ang et kort sp.mål.
Gjorde ikke det hun sa hun skulle.
Var kort og lite imøtekommen når jeg endelig fikk tak i henne.

Hyggelig og ivaretagende

Har et veldig godt inntrykk av Anne C Bergh! Veldig imøtekommende og ivaretagende av pasienten. Lytter og tar seg tid til å høre. Hennes vurderinger virker alltid veloverveide, samtidig som hun evner å inndra pasienten i sin beslutning. Kan kun anbefales av både meg og mannen min. Er noen ganger en del forsinkelser på venterommet, men er absolutt verdt ventetiden.

Noe stresset, men grundig og hyggelig.

Bergh er ofte noe stresset, men jevnt over en flink, blid og hyggelig lege. Hun lytter til det jeg har å si. Henviser hvis nødvendig, og får sykemelding hvis det er behov for det. Hun er nøye og har en imponerende hukommelse. Som regel noe ventetid, men beklager iallfall. Byttet ikke fastlege da jeg flyttet til annen kommune, håper jeg kan beholde henne i mange år til.