Anne Cathrine Bergh

Autorisasjon (1996)

Anne Cathrine Bergh er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Anne Cathrine Bergh

Tillitsvekkende

Flink å kommunisere, tar deg på alvor Men ventetiden på venteværelset kunne vært kortere.

Pragmatisk og kunnskapsrik

- Rask og effektiv
- Ydmyk
- "Sunt" forhold til medisinering
- Åpen for forslag og alternativer
- Dårlig på oppgave oppfølging og tilbakemeldinger

Fornektelse

Første gang jeg var hos hun var bare en rutinesjekk, og ny resept på medisiner, da var alt bra. Overflatisk hyggelig samtale.

Men når det sto verre til med meg psykisk, og jeg kom tilbake en stund senere for å rapportere om ubehagelige bivirkninger, og råd om ny medisin, så gikk hun helt i fornektelse, ville ikke høre på meg og var ikke med på at det jeg fortalte av opplevelser var mulig. Hun trodde rett og slett ikke på meg.......dette er det verste jeg har opplevd hos en lege noensinne. Fordi hun ikke klarer å følge meg inn i min verden og forstå meg.....så velger hun faktisk å ikke tro på det jeg sier..Hmmmmm veldig rart. Et hvert oppegående menneske ville vel reagert på en bedre måte. Opplevde hun som en "liten jente" som flyktet inn i datamaskinen når hun møtte en person hun ikke klarte å forholde seg til.

Konklusjon: Sliter du psykisk, eller trenger råd om medisiner, eller ønsker en lege som ser deg og vil prøve å hjelpe deg kan jeg ikke anbefale denne legen.

Ventetid på time var 1,5 mnd, litt lenge synes jeg

Arrogant og nedlatende

Arrogant og nedlatende. Skeptisk til kunden. Henviser ikke ved behov. Lang ventetid på telefon. Sykemelder ikke ved behov. Dårlig til å kommunisere. Manglende kjemi. Nedlatende.

Hverken eller

Det finnes fantastiske leger, og det finnes elendige leger. Bergh er ingen dårlig lege, tror jeg, likevel fant jeg ikke helt tonen med henne. Kommunikasjonen var vanskelig begge veier, jeg tror ikke helt vi passet for hverandre, rett og slett. Kan ikke skylde på så mye mer enn "kjemien" heller...

Lang ventetid, masse forsinkelser. Det er til å leve med hvis legen er meget god. Her veide det ikke opp, synes jeg.