Karl Thomas Brinch

Solheimsgaten 23 B 5054 Bergen
Karl Thomas Brinch er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Karl Thomas Brinch

Effektiv og dyktig

Han lyttet godt og er effektiv, flink til å komme med enkle tips som kan bedre plager.

Stoler på pasienten og skriver ut de resepter som trenges, men er samtidig nøktern i diagnostiseringen. Bytter fastlege utelukkende fordi jeg flytter fra Bergen.

Veldig fornøyd

Byttet fastlege i forbindelse med studier i Bergen.

Opplevde Karl Thomas Brinch som fagkyndig, flink og enkel å snakke med. Effektiv uten at jeg følte at dette gikk på bekostning av mine behov. Fornøyd!

Følte meg til bry og overdramatisk

Har kun vore til han to gonger so langt, ein gong pga ryggsmerter og ein gong pga øyrebetennelse. Når eg hadde ryggsmerter følte eg at han ikkje var interessert i å finne ut kva plagen kom av, berre å fortelje meg at eg var "berre" anspent i ryggen og at eg burde finne bedre sitte/arbeidsstilling. Når eg kom inn med øyrebetennelse hadde eg også eit par andre spørsmål, og eg følte at han syns eg berre var i veien og tok av hans dyrebare tid på unødvendige saker som han ikkje gidda å hefte seg med, og at eg overdreiv det eg fortalte av symptomer mtp kva han vurderte var dei eigentlege sjukdomsplagene

Ikke min beste lege

Hvis du driver med sport, er en idrettsutøver, så er dette en lege som leser seg mye opp på slikt. Men han passet ikke helt til mine behov. En joggetur førte til at jeg ble verre, noe som kan ha skyldtes feilkommunikasjon fra begge parter. Så ikke døm han helt utifrå dette. Han var effektiv og lyttet nøye under timene.

Imøtekommende og dyktig

Er student i Bergen og byttet derfor fastlege. Valgte Karl Thomas og ble overveldet av kunnskapene og forståelsen hans. Virket interessert i hva jeg hadde å si og gjorde det han kunne for å finne en løsning på problemet.

Et av mine bedre legebesøk!

Dyktig lege

Jeg har hatt han som fastlege i flere år og er meget fornøyd, kommer til å fortsette å ha han som fastlege så lenge som mulig.

Han er svært profesjonell og diskre, veldig trygg å ta opp ulike plager med uten at det blir kleint eller rart.

Jeg har fått riktige diagnoser, jeg har blitt kurert for alvorlig vitaminmangel og er i dag frisk og i daglig fysisk aktivitet.
At han snakker om kosthold forteller meg at han er dyktig og bryr seg om pasientene.

Han ser mye på skjermen under samtaler, virker litt uinteressert og det blir ikke så mye øyekontakt mens han skriver i journalen. Kanskje har han plukket opp at jeg liker å være litt anonym, andre kan kanskje føle seg lite sett. Men min erfaring er at han tar mine problemer skikkelig seriøst, jeg føler meg 100% ivaretatt og hørt men jeg kan forstå dersom andre ikke gjør det.

Han er vennlig, tillitsvekkende og kompetent. Jeg har funnet en fastlege jeg kan ha resten av livet.

Kverulerende, uansvarlig og upålitelig

Brinch virket grei til å begynne med, men da han skulle henvise meg til andre steder begynte ting å falle sammen. Han klarte ikke å henvise meg til riktig plass og var veldig vanskelig å ha med å gjøre i denne prosessen. Kranglet på hva som var problemene mine osv.
Det toppet seg da han ikke klarte å få noen til å vurdere medisineringen min og måtte gjøre dette selv.
Han fortalte meg at jeg kunne slutte på medesinen om jeg klarte det siden den hadde endel kjipe bivirkninger. I bunn og grunn la han hele ansvaret over på meg.

Jeg bytter fastlege nå og fraråder folk fra å velge denne personen som sin fastlege.

Stillferdig type som tar deg på alvor

Min opplevelse av dr Brinch er at han ikke sier så mye, men at han bruker tiden på å tenke. Følte at han tok meg på alvor og lyttet til mine bekymringer og plager, men han var også ærlig de gangene han var uenig. Dette er en lege som ikke bruker tid og energi på trivielle jovialiteter, men er pragmatisk og hyggelig. Er veldig fornøyd med konsultasjonene hos dr. Brinch.

Uinteressert, påståelig og usikker

Følte meg ikke ivaretatt som pasient hos Brinch, tok meg ikke på alvor og var lite sympatisk. Satt med på pc`n å leita etter mulige diagnoser enn å faktisk lytte til meg.

Vanskelig å få kontakt med de i resepsjonen, og når de først tok seg tid, så var de lite imøtekommende og hjelpende.

Fantastisk Lege

En utrolig flink og dyktig lege.
Tar seg tid til deg og finner fort en løsning som fungerer veldig bra.
Vil absolutt anbefale Karl Thomas som fastlege på det varmeste, og har full tiltro til hans løsninger på det medisinske.

Dyktig lege

Han er en faglig dyktig lege som har en god vurderingssans og gjør de riktige beslutningene for ditt behov. Han er flink på å diagnostisere lese symptomer.

Virker uerfaren og selvopptatt

Jeg opplevde legen som uerfaren og , som en som tyr til enkle løsninger. Virket også lite interessert i å lytte til meg, men var istedenfor meget opptatt av enkle løsninger. Stilte utifra meg en altfor rask og enkel diagnose, dette da med basis i altfor lite informasjon, da han som sagt var uinteressert i å lytte til meg.

Var også veldig hastig , som om han igrunnen bare var opptatt av å ende konsultasjonen raskest mulig. Jeg satt igjen med en følelse av å bli kastet ut.

Veldig dyktig

Imøtekommende og tilsynelatende dyktig. Lytter til pasienten og følger opp om nødvendig. Henviser om nødvendig. Veldig fornøyd. Måtte bytte pga. flytting.

Faglig dyktig og trivelig lege

Opplevde å bli tatt på alvor i konsulatsjon. Diagnostiserte et muskelproblem jeg har hatt i over et år og gått til flere forskjellige leger for i løpet av en time.

Genuint interessert og faglig dyktig.

Usikker lege

Legen virker svært usikker på hva han gjør, noe som igjen gjør meg usikker og tviler på hans kunnskap. Han er veldig opptatt av tiden og hiver deg ut dersom man overskrider konsultasjonstiden, selvom man har sittet og ventet på legen i over 30 minutter. Jeg oppfatter legen som uinteressert i pasienten, og jeg føler meg som en hypokonder når jeg nevner ting. En lege skal ikke gi deg den følelsen.. Noe som er nevneverdig er ei sekretær som utmerker seg med sin grettenhet mot pasientene uansett hvor mye en prøver å smile og være blid.

Utrolig flink lege

Dr. Brinch er genuint interessert i å hjelpe, har mange forslag til løsninger, og er åpen for diskusjon. I motsetning til hos mange leger har jeg aldri opplevd at han har dårlig tid, selv om timen går over tiden, og jeg føler meg oppriktig trygg og godt ivaretatt. Det er ikke mange leger jeg sin kompetanse og råd jeg virkelig stoler på, men det gjør jeg altså med Dr. Brinch. Som en person som har vært hos mange forskjellige leger kan jeg konstatere at denne typen brukeropplevelser er sjelden vare, og jeg er så utrolig glad for at dette er fastlegen min.

Det er alltid lang telefonkø, men det er min eneste klage - og den går på legekontoret.

Dedicated

Unlike many GP's Dr.Brinch is genuinely dedicated to finding a solution to whatever plagues you. I found him very helpful and respectful when I was suffering from mystery GI problems. Highly recommended.

Meget behagelig og dyktig lege

Jeg tok med min datter til legen for å ta noen allergitester. Hun er livredd for sprøyter og fryktet at hun måtte ta blodprøve - så mye at hun gråt i bilen på vei til legekontoret. Vi ble møtt av en særdeles hyggelig legesekretær i et koselig lokale. Vi ventet kun 2-3 minutter før Brinch hentet oss inn på kontoret. Han så at min datter var redd og ukomfortabel men væremåten hans fikk henne til å slappe av umiddelbart. Han var flink å kommunisere og forklare hva som skulle skje. Tydelig at Brinch er en faglig dyktig lege og god menneskekjenner for etter konsultasjon og påfølgende tester og blodprøver sa min datter: "han legen var så flink og snill og blodprøven var jo ikke vond i det hele tatt!". Service, omtanke og faglig dyktighet! Vår families nye fastlege!

Veldig nøyaktig og god lege.

Bruker god tid på pasienten. Svært nøyaktig og oppdatert. Alltid hyggelig og imøtekommende. Finner gode løsninger i samråd med pasient.
Nytt og moderne utstyr.

God lege, men kan forbedre resepsjon osv

Var imøtekommende og profesjonell, til å anbefale.
Tok seg god tid og hørte på det jeg hadde å si.

Det som kan bli bedre er vente rommet som var kleint og ubehagelig.
Pluss damen i resepsjon var temmelig dårlig på telefon og i person.
Lang vente tid på telefon og i vente rommet.

Men det var ikke noe galt med legen.