Karl Thomas Brinch

Autorisasjon (2006)

Strandsiden Legesenter AS Telefonnummer52 69 51 5152 69 51 ...
Logemannsgården C. Sundts gate 51 5004 Bergen
Karl Thomas Brinch er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Karl Thomas Brinch

Misfornøyd med alle timene jeg har hatt hos han

Byttet fastlege og var den eneste som var tilgjengelig på Strandsiden, legesenteret fikk jeg anbefalt av ei venninne av meg, hun mente alle legene der skulle være veldig dyktig.

Alle timene jeg har hatt hos han har jeg følt at han ikke hører på meg og heller ikke tar mine problemer på alvor, at de er lite seriøse og at jeg overdriver uavhengig om det er fysiske eller psykiske. Har fått plassert meg på en annen venteliste, men den er kjempe lang. Føler jeg kun bestiller time hvis jeg må, side jeg personlig ikke føler at jeg kommer til å bli godt ivaretatt.

Flink og seriøs

Tar pasienten på alvor, og tilpasser seg for å gi best mulig hjelp til pasienten. God kommunikasjon, og flott service

Sikkert en god lege om du ikke er en transperson

Byttet til ham nylig, hørte han muligens kunne hjelpe med kjønnsbekreftende behandling. Det ville han ikke noe som forsåvidt er greit, men det ble mye veldig ubehagelig diskusjon rundt tema. Jeg skulle egentlig aldri åpnet for en debatt på den måten som det ble, så ikke totalt hans feil, men det ble en skikkelig ubehagelig samtale hvor han brukte argumenter fra kjente anti-trans bevegelser i Storbritannia, samt snakket nedsettende og avvisende om transmaskuline. "vi kan ikke bare la alle damer som vil kutte av seg puppene kutte av seg puppene". transmenn og transmaskuline er ikke damer, og det var dritkjipt å sitte som transgutt på det legekontoret. jeg har hatt top operasjon og det var sykt viktig for meg og har bedret livskvaliteten min skikkelig så å høre legen sin snakke om folk som meg som "damer som vil kutte av puppene sine" var bare så innmari nedverdigende og dritkjipt.

Har ikke hatt særlig med ham å gjøre utenom dette, han virker som han kan mye, og er sikkert en grei fastlege men vil virkelig anbefale å styre unna om du er trans.

God fastlege

Gjør jobben som kan forventes av en fastlege. Noe forsinket og ser mye i PC-skjermen, men forståelig siden fastleger i dag dessverre har enorm arbeidsmengde.

Kunnskapsrik og nøktern lege

Jeg har gått til Karl Thomas Brinch lenge og opplever han som kunnskapsrik og tillitsfull i sin rolle som lege. Legekontoret har også mange andre hyggelige ansatte og generelt sett god service. Brinch er ofte svært forsinket - jeg har for det meste måttet sitte 40 - 90 minutter på venterommet. Det hadde da vært kjekt å få beskjed slik at man slipper å komme så lang tid før. Han tar seg god tid til konsultasjonene, hvilket er kjempebra, og trolig hvor forsinkelsene kommer fra, selv om jeg flere ganger har hatt første time om morgenen og selv da pleier det å være 30 min forsinkelse. Brinch ser ofte litt mye inn i skjerm og det er vanskelig å vite om det man sier "når inn" noen ganger. Han går noen ganger i en felle ved at han biter seg merke i noen få symptomer og man greier ikke helt å få sagt alt man ville før man går igjen. Alt i alt er det få problemer, og sammenlignet med standarden generelt på fastlegekontor er jeg svært fornøyd. Vikar også kjempe hyggelig og flink.