Salve Åmund Greibrok

Autorisasjon (2001)

Salve Åmund Greibrok er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Salve Åmund Greibrok

Første gangs pasient.

Trengte ny fastlege i Drammen og valgte Dr greibrok føre jeg leste kommentarer fra andre pasienter. Jeg ble verken hørt eller sett. Jeg ble avbrutt med en gang , ikke interisert, virker arrogant med veldig dårlig tid.Så rart for det var ikke et menneske på venterommet. Skrev ut ny time med en gang jeg kom inn døren.Det samme skjedde ved neste time. Valgte å bytte fastlege etter andre gang

tiltaksløs, uhøflig og overlegen

Lite interessert i og lite åpen for pasientens beskrivelser.
Nekter å behandle 2 saker samtidig uten at man ha booket dobbelt time.

Ha høyt terskel for å skrive henvisninger.
Ta heller behandlinger med gammel, ut datert utstyr selv istedenfor å sende pasienter til spesialister.

Inntrykket at pasienter er melkekuer kommer stadig opp (har han hatt lenge nok som fastlege dessverre)

Avvisende og overlegen

Greibrokk kunne ha vært en utmerket lege om det ikke var for at det er mennesker han undersøker. Kommunikasjon forutsetter det gjensidig respekt, forståelse og tiltaksvilje, noe jeg vil si denne fastlegen mangler i stor grad. Etter flere konsultasjoner stiller jeg meg usikker på om pasientenes ve og vel egentlig interesserer Greibrokk. Kanskje det heller er status og omdømme som appellerer. Anbefales overhodet ikke.

Tiltaksløs

Å ikke føle seg sett og forstått av en fastlege er fryktelig ubehagelig fordi man står i sårbar situasjon når man oppsøker lege. Jeg kan ikke anbefale denne legen til andre enn de som skal ha time for å få resept. dessverre. Min familie og jeg ga han to år, og håpet det ville bedre seg når vi ble bedre kjent, men det skjedde dessverre ikke. Vi har byttet fastlege.

Førstegangspasient

Etter mange år i utlandet skulle kona og jeg endelig få teste fastlegesystemet. Vi fikk begge dette kontoret. mitt inntrykk av SG er han tar tida til å lytte, sjekke ut andre ressurser når han ikke helt vet (ikke alle sykdommer han kjenner), henviste som nødvendig etc. så ingen tegn til arroganse og mangel på empati som noen (en??) pasient(er) beskriver. Telefonoperatørene kan virke noe bryske og utålmodige og det kan ta laaaang tid før du får svar.