Eir Marie Elsness Bergan

Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo
Eir Marie Elsness Bergan er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Eir Marie Elsness Bergan

Trygg og forståelsesfull

Følte meg ivaretatt og forstått. En lyttende, empatisk og kunnskapsrik lege. Fikk god hjelp og støtte til min psykiske helse.

Faglig dyktig, men arrogant.

Eir er dyktig faglig, men det er lite rom for å snakke om eventuelle bekymringer eller å komme med spørsmål. Hun fremstår som lite interessert, forståelsesfull og kan absolutt oppleves som arrogant. Legesenteret er ellers bra, med mulighet for time på dagen. Vikarlegen Ingeborg Simonsen anbefales, hun er svært sympatisk og imøtekommende.

Trygg og Lyssnar

Min fastlege, super förnöyd og kommer ikke byta til någon annan. Hon bryr sig og lyssnar på det man har att si.

Villig til å reise langt for denne fastlegen!

Jeg har nylig flyttet ut av Oslo, men er villig til å pendle 40min med tog for å beholde Dr Bergan!

Byttet til Dr Bergan for ett år siden etter elendig opplevelse med andre fastleger i Oslo sentrum, og har vært storfornøyd siden første stund. Har gått mye til henne den siste tiden i svangerskapssammenheng og hun har vært til stor hjelp for meg som førstegangsfødende.
Hun er dyktig, lyttende, forståelsesfull, snill og veiledende. Det hjelper at hun er moderne og jobber ved et like moderne legekontor. Fremfor å snakke til PC-skjermen under konsultasjonen, velger hun å lytte til deg med delvis øyekontakt mens hun skriver ned på et ark det som er nødvendig å registrere. Det hjelper å ha denne delvise øyenkontakten fremfor å måtte snakke til en PC-skjerm.
Ja, det er lang ventetid for å få time hos henne men har aldri vært et problem å få en akuttime, selv med lang ventekø på telefonen til tider. Det er heller ikke store forsinkelser når du endelig får time - for det meste 5 min, men som regel tar hun deg imot med en gang timen er. Er vel akuttimene hun kan være noe forsinket til, men det er forståelig da de er inneklemte timer.
Personalet er hyggelige, hjelpsomme og kompetente, men noen bedre enn andre (spesielt de yngre skiller seg best ut!). Ansatte ved Labben er dyktige og hyggelige.
Det er godt med et slikt "moderne" legekontor, der små grep de har gjort gjør det enklere å være i interaksjon med dem:
1) selvbetjent betalingsterminal i venteværelset
2) ingen behov for å melde ifra din ankomst
3) online booking av legetime med oversikt over ledige timer per lege på Internett
4) mulighet til elektronisk kommunikasjon med personalet eller legen, for kun 12kr. Du slipper da å måtte ringe inn og vente i kø, evt booke legetime, for å få besvart enkle spørsmål eller fornye resept! Fantastisk!
5) ved tildeling av ny legetime får du tilsendt SMS med bekreftelse samt mottas en påminnelse per SMS to dager før timen
--slike små grep gjør underverker og forenkler pasientens hverdag som alltid er i farten/yrkesaktive.
Konklusjon: anbefales på det sterkeste!

Dyktig lege

Gikk til Eir Bergan i to år før jeg måtte bytte lege på grunn av flytting. Gikk dit blant annet på svangerskapskontroller. Hun tar seg god tid, lytter og nøler ikke med henvisning dersom hun er usikker på ting.
Fint og rent legekontor med veldig hyggelige ansatte. Følte at jeg ble tatt seriøst av sentralbordet og fikk alltid akuttime hos vakthavende lege dersom det hastet for meg eller mine barn.