Svein Helgeland

Autorisasjon (1981)

Svein Helgeland er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Svein Helgeland

Meget dårlig lege

Bryr seg ikke om deg, kort og lytter ikke. Ser heller ikke ut at følge med på det som er nytt.
Mitt råd er at ikke ha han som fastlege det fin flere bra på klinikken. Så kan denne lege få mulighet at gå i pensjon.

En flink, dyktig og sympatisk fastlege

Jeg har hatt Svein Helgeland som min fastlege i mange år og har alltid følt meg trygg og ivaretatt. Han følger opp hvis det er noe, og setter seg inn i pasientens/min situasjon. I og med at jeg har en kronisk sykdom, har det også blitt noen turer på legekontoret. Jeg har flyttet og bor i en annen kommune, men kjører allikevel til Lierbyen for å kunne fortsette hos han. Beste legen jeg har hatt.

lege som er lege

Helgeland er en eldre lege i lierbyen men kanskje lite erfaringer han har. fikk ikke så mye hjelp av han jeg.

Han gir ikke inntrykk av å være oppdatert på dagens traumekunnskap og behandlingstilbud i det offentlige.

Legen virker svært skeptisk, nesten som han ikke tror meg ... forutinntatt med sine egne ... kanskje dårlige erfaringer.
Det viktigste for meg, når jeg endelig tør å åpne opp og fortelle ting, er at legen tror på meg OG at han gjør sitt for å være døråpner til den hjelpen pasienten trenger.

En dyktig, samvittighetsful og grundig lege!

Grundig og samvittighetsfull. Gir meg en opplevelse av å bli tatt på alvor og at han har god tid. Er også opptatt av hva jeg selv kan gjøre - det er bra! Har god erfaring med Helgeland både når det gjelder meg selv og våre tre barn. Vi blir alltid tatt på alvor og er svært fornøyde med å ha Helgeland som fastlege.