Svein Helgeland

Tlf: 32 85 85 85 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Helgeland er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Svein Helgeland

lege som er lege

Helgeland er en eldre lege i lierbyen men kanskje lite erfaringer han har. fikk ikke så mye hjelp av han jeg.

Han gir ikke inntrykk av å være oppdatert på dagens traumekunnskap og behandlingstilbud i det offentlige.

Legen virker svært skeptisk, nesten som han ikke tror meg ... forutinntatt med sine egne ... kanskje dårlige erfaringer.
Det viktigste for meg, når jeg endelig tør å åpne opp og fortelle ting, er at legen tror på meg OG at han gjør sitt for å være døråpner til den hjelpen pasienten trenger.

En dyktig, samvittighetsful og grundig lege!

Grundig og samvittighetsfull. Gir meg en opplevelse av å bli tatt på alvor og at han har god tid. Er også opptatt av hva jeg selv kan gjøre - det er bra! Har god erfaring med Helgeland både når det gjelder meg selv og våre tre barn. Vi blir alltid tatt på alvor og er svært fornøyde med å ha Helgeland som fastlege.

Skeptisk og allt for formell

Helgeland er en eldre lege som er svært formell og autoritativ. Han er så formell og streng at jeg faktisk føler ubehag ved å gå til ham (jeg er en voksen mann i 50 års alderen).

Jeg opplevde ham som svært skeptisk til hva jeg fortalte og måtte nesten kreve for å få ham til å ta en undersøkelse av noe jeg selv visste var galt.

Når han så oppdaget at det VAR noe galt der jeg påpekte virket han nesten overrasket over at pasienten selv kunne vite noe om egen kropp.

Flere ganger har han vært svært opptatt av at ditt og datt ikke kvalifiserer til sykmelding. Jeg har aldri bedt Helgeland om en eneste sykmelding, men han sier selv at det ikke kvalifiserer til en slik.

Jeg har bedt ham om hjelp til å løse noen helsemessige problemer jeg har men han er mer opptatt av formaliteter.

På bakgrunn av dette stoler jeg ikke på at denne legen kan hjelpe meg og jeg er redd denne legen kan la være å skrive ut nødvendig medisin og behandling fordi han ikke tror på pasientene.

Jeg skal ikke til Helgeland mer og vil ikke anbefale ham!

Den BESTE LEGEN en kan få

Har brukt lege Helgeland for både meg og min datter i noen gode år. For syv år siden måtte vi dessverre flytte et stykke unna Buskerud og dermed ble det fastlege bytte.
Å ha ham som lege har vært følelsen og tryggheten av å virkelig være ivaretatt på best mulig måte. Alltid time på dagen hvis det skulle være en akutt situasjon, to-veis kommunikasjon og fantastisk oppfølging (omså utenom kontor tid). Ingen 'løpende bånd' -følelse når man var hos ham. Alt dette tross mange pasienter og time avtaler.
Meget god menneskekjenner og genuint interessert i pasientenes helsetilstand.

En lege å stole på

Evne til å se helhet i sykdomsbildet og personen bak og i sykdommen . Følger ned og opp , stilker spørsmål ved feks medikamenter , bebovsoppfølging .

Generelt for legesenteret ønskes raskere svar på telef og lenger teleftid for legen pr dag ,da en ofte må ringe fflere dager på rad for å komme gjennom .

Akkurat som en god lege skal være!

Leser seg opp på deg før du kommer. Lytter til deg. Tar deg alvorlig. God til å lese kroppsspråk. Gir ikke ut medisiner eller sykemelding, med mindre andre ting er prøvd ut først. Ringer deg opp etter stengetid - hvis du ikke har fått tak i han på telefon.
Har ikke et eneste vondt ord - eller opplevelse av denne mannen!

aldrig vert borti en fastlege som tar barn så alvorlig!!

leter du etter fastlege for ditt barn burde du velge han her. han leser kroppspråket til barnet like mye som muntlig fra barn. jeg kan med hånden på hjertet anbefale han som barnelege.
eneste negativet er at han er EKSTREM formuel. om andre spesialister sier ting muntlig for og gi helgeland beskjed. så glem det ,be dem skrive det skriftlig. da jobber han best. å raskest

Dyktig lege

Når man kommer inn til Helgeland så opplever man han som kunnskapsrik og er flink til å lytte. Har noen ganger opplevd å ikke komme gjennom på telefon når han har kontortid, men han ringer alltid tilbake samme dag. Jeg føler tillit til legen og er veldig fornøyd med min fastlege.

En lege som jeg setter stor pris på

Effektiv lege.
Positivt.: Virker kunnskapsrik og samvittighetsfull. Gir trygghet.
Negativt: En smule formell. Mulig det kan skyldes beskjedenhet.

Alltid til å stole på, dyktig og har alltid tid til å høre på deg!

Er det ting som han ikke finner ut, sender han deg videre. Er alltid blid og hyggelig. Sjekker alltid ut hvordan det går siden sist man var til time. Føler at han bryr seg om deg. Har hatt han som lege siden han overtok praksis etter Dr. Ulstein på Lierbyen legesenter

Streng, men veldig flink.

Svein Helgeland er flink til å høre på deg, og etter hvert som han blir bedre kjent med deg flink til å høre det du ikke sier også.
Du er ikke "automatisk garantert" en sykemelding eller resept på medisin når du kommer inn til han, men du blir tatt på alvor.
Han legger heller ikke skjul på noe, om det er beskjeder du helst ikke ønsker å høre (som f.eks. at man trenger å ta tak i vekt, bevege seg mer, osv.)
Men til tross for at han som nevnt kan være litt streng med deg, sitter du igjen med følelsen av at han gjør det som er riktig for deg, selv om hans løsning ikke alltid er lettvint :)

En knallgod lege!!

Leser seg opp på deg før du kommer, og spør om evt. tidligere problemer man har hatt og hvordan utviklingen har vært. Tar deg alltid alvorlig, er han usikker, slår han det opp. Er grundig!