Svein Helgeland

Autorisasjon (1981)

Svein Helgeland er en av 31 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Svein Helgeland

Den BESTE LEGEN en kan få

Har brukt lege Helgeland for både meg og min datter i noen gode år. For syv år siden måtte vi dessverre flytte et stykke unna Buskerud og dermed ble det fastlege bytte.
Å ha ham som lege har vært følelsen og tryggheten av å virkelig være ivaretatt på best mulig måte. Alltid time på dagen hvis det skulle være en akutt situasjon, to-veis kommunikasjon og fantastisk oppfølging (omså utenom kontor tid). Ingen 'løpende bånd' -følelse når man var hos ham. Alt dette tross mange pasienter og time avtaler.
Meget god menneskekjenner og genuint interessert i pasientenes helsetilstand.

En lege å stole på

Evne til å se helhet i sykdomsbildet og personen bak og i sykdommen . Følger ned og opp , stilker spørsmål ved feks medikamenter , bebovsoppfølging .

Generelt for legesenteret ønskes raskere svar på telef og lenger teleftid for legen pr dag ,da en ofte må ringe fflere dager på rad for å komme gjennom .

Akkurat som en god lege skal være!

Leser seg opp på deg før du kommer. Lytter til deg. Tar deg alvorlig. God til å lese kroppsspråk. Gir ikke ut medisiner eller sykemelding, med mindre andre ting er prøvd ut først. Ringer deg opp etter stengetid - hvis du ikke har fått tak i han på telefon.
Har ikke et eneste vondt ord - eller opplevelse av denne mannen!

aldrig vert borti en fastlege som tar barn så alvorlig!!

leter du etter fastlege for ditt barn burde du velge han her. han leser kroppspråket til barnet like mye som muntlig fra barn. jeg kan med hånden på hjertet anbefale han som barnelege.
eneste negativet er at han er EKSTREM formuel. om andre spesialister sier ting muntlig for og gi helgeland beskjed. så glem det ,be dem skrive det skriftlig. da jobber han best. å raskest

Dyktig lege

Når man kommer inn til Helgeland så opplever man han som kunnskapsrik og er flink til å lytte. Har noen ganger opplevd å ikke komme gjennom på telefon når han har kontortid, men han ringer alltid tilbake samme dag. Jeg føler tillit til legen og er veldig fornøyd med min fastlege.