Henrik Hogsnes

Tollbugata 13 3044 Drammen
Tlf: 32 21 38 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Henrik Hogsnes er en av 59 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Henrik Hogsnes

Den beste legwn jeg har hatt

Kjempefornøyd med den nye fastlegen min!. Jeg slipper nå å sitte og vente en time over timen min. Hos Henrik har jeg ventet max 5 minutter før jeg kommer inn. Og det syns jeg er topp at han ikke misbruker pasientenes tid! Håper det fortsetter sånn!

Av og på om gode legeopplevelser.

Veldig varierende om jeg fikk god eller dårlig opplevelse hos legen. Virket som det kom an på dagshumøret hans. En time kunne jeg føle jeg ble hørt, og dermed god behandling. En anna time kunne jeg føle at jeg knapt ble enset, og kom bare med tull. Ellers så kunne det være vanskelig å bli henvist, for eksempel til gynokolog. "For jeg trengte ikke det før om et par år"... Vell... mye kan skje innen den tid... Heldigvis etter å måtte argumentere og være litt kvass, så får man henvisning. Bestilte en time, måtte vente 2-3 uker til jeg fikk timen, ellers så kunne jeg dra til legevakta hvis det var viktig. Jeg endte på legevakta... OG det å måtte vente 2-3 uker fra jeg bestilte timen var heller ikke uvanlig.

Ellers så kunne de som satt i skranken fått et kurs i å være imøtekommene, og smilekurs. Eventuelt "være hyggelig"-kurs.

Etter litt for mange uheldige/uhyggelige hendeleser, valgte jeg å bytte fastlege.

Legekontor som ordner opp

Manglet 1 dag på hull i sykmelding så ringte opp, etter jeg fikk svar tok det ca 10 minutter til jeg ble ringt opp igjen og fikk beskjed om at siste dags sykmelding ligger klart til henting. Null problem for kompisen min og hente det med meg på tråden da han var på vei hit. God service!

Litt lang tlf kø (maks 10 min), har vært borti mye værre.
Flink lege også, og virker som han vil ordne opp og finnne ut av problemet til vedkommende. For min del kan han se i skjermen så mye han vil så lenge han får med seg hva problemet er. Virker som en smart, grundig og rask person. Helt supert :-)

Flink lege!

Har et godt inntrykk av Hogsnes. Han tar symptomer på alvor, og bestiller heller en blodprøve for mye. Henviser også til spesialist.

Til de som klager over at han stirrer for mye på pc skjermen enn i øynene på pasientene, er mitt inntrykk at han ser på tidligere journalføringer og prøvesvar. Enten for å sette de i sammenheng med nye symptomer, eller for å følge det opp. Så ta det heller dom et godt tegn på at han prøver å se hele sykdomsbilde.

Effektiv og ordentlig

Henrik Hogsnes har mange pasienter og må således være effektiv i undersøkelser og arbeid. Likevel tar han pasienten seriøst og kommer med konstruktive forslag og gode begrunnelser til disse. Oppfatter ham som seriøs og med faglig tyngde. Om han ser mer i dataskjermen enn i øynene mine, eller ikke oser karisma, gjør ingenting så lenge jeg føler meg helsemessig ivaretatt. Det gjør jeg her.

Arrogant

Etter å ha fått en ny lege, har jeg skjønt hva en god dialog med en lege er. Dialog får man ikke med Hogsnes.

Snill og dyktig

Han tar pasienten på alvor og bestiller de nødvendige prøvene. Han henvender man til spesialist når det trengs. Hvis noe haster så får man time nokså rask. Laboratoriet fungerer bra.

Dyktig lege.

Har vært der jevnlig til årlige kontroller og har fått den servicen jeg trenger.
I de siste årene har det ballet seg på med en rekke sykdommer. Tildels meget alvorlige. Han har reagert meget effektivt og tatt de riktige avgjørelser og jeg føler med meget trygg med ham som min lege!

Man må ha litt tålmodighet med sentralbordet, men man kommer jo frem tilslutt.

Kommuniserer bra og gir tydelige beskjeder.

Det er litt ventetid for å få time, men hvis det er noe alvorlig, kommer jeg inn dagen etter, tidlig om morgenen. Har faktisk kommet til ham på en times varsel! (Alvorlig tilfelle!)

Intelligent og veldig kunnskapsrik.

Han er en svært dyktig lege som er til å stole på. Han har med sine 40 år erfaring som gjør han troverdig. Menneskekjenner som alle kan like!

Dyktig

Min fastlege: Rask og dyktig. Tar deg på alvor. Lytter. Følger opp.
Kan med fordel bruke mer tid sammen med pasientene.

TJAAAA.....

Må si jeg har litt blandede følelser og meninger. på en måte er han rask, effektiv og dyktig, men samtidig har jeg alltid en klar følelse av å ikke helt bli hørt. Har alltid følelsen av å bli lempet ut så raskt som mulig og å ikke ha fått helt gehør for hva jeg snakket om. Jeg ble helt målløs en gang han mer eller mindre ba meg stille min egen diagnose og skjønte ikke at jeg hadde svart "feil" før jeg sto i køen for å betale. Gnien på sykemeldinger når man har behov for det.

Utrolig lang telefonkø og ikke noen dedikert parkering for pasienter. Vi har nå byttet hele familien til andre.

Arrogant lege

Følte at legen ikke tok meg seriøst når jeg kom ditt. Han er mer interessert i å lese på PC`n enn og se på deg når du snakker. Virket litt som at han gav blanke når jeg var der forrige gang. Han tok ikke mine bekymringer seriøst

Tviler på om det overhode finnes en bedre lege

Han lytter oppmerksomt selv om han samtidig skriver rapport. Intelligent og kunnskapsrik lege som virkelig tar meg på alvor. Han har stor evne til å forstå helseproblemet og gjøre fornuftige vurderinger kjapt.

Hovmodig/arrogant

En lege som:
-ikke ser og lytter
-ikke tar deg seriøst..bare smiler med et ekkelt blikk
-ikke virker omsorgsfull
-snakker mere til pcen enn til meg
-har dårlig kommunikasjon
-leser journalen mens jeg er tilstede...skal ikke det gjøres i forkant?
-er rett og slett kald!

Jeg er glad jeg har byttet lege!

Meget flink lege

En lege som lytter og gjør raske vudering. Lett å forstå og gir meg råd og behandling ihht til mine behov .

Håper de får bedre blader/lesestoff på venterommet :)

Arrogant lege.

Arrogant lege som på ingen måte er interessert i å hjelpe. Burde ikke jobbet i et omsorgsyrke.

Arrogant

Merkelig at man velger ett omsorgsyrke når det skinner igjennom at han gir blanke f....
Ble ikke tatt på alvor, ble meddelt at man MÅ ha vondt og følte meg nærmest latterliggjort som en som sutret!
Og fikk spørsmål som han selv valgte å svare på for meg...

Sympatisk og grei

Traff han for første gang i dag. Han lyttet og tok meg på alvor. Jeg ventet 10 minutter enn avtalt time men timen min var langt ut på dagen. Det eneste negativ er at man må vente et par uke hvis man ikke har en hastesak.

En relativt lite tillitsvekkende lege

Han er sikkert kunnskapsrik, men arrogant, dårlig til å vise at han lytter og ser mer på pc-skjermen sin enn på deg som pasient. Alt i alt en dårlig kombinasjon dersom dialog med klienten er vesentlig for vurdering og diagnose

Flink lege

Lytter, tar pasienten på alvor.En av de flinkeste legene jeg har vært borti (med kronisk sykdom har jeg vært borti mange!).