Henrik Hogsnes

Strømsø Legesenter
Tollbugata 13 3044 Drammen
Henrik Hogsnes er en av 58 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Henrik Hogsnes

Den beste legwn jeg har hatt

Kjempefornøyd med den nye fastlegen min!. Jeg slipper nå å sitte og vente en time over timen min. Hos Henrik har jeg ventet max 5 minutter før jeg kommer inn. Og det syns jeg er topp at han ikke misbruker pasientenes tid! Håper det fortsetter sånn!

Av og på om gode legeopplevelser.

Veldig varierende om jeg fikk god eller dårlig opplevelse hos legen. Virket som det kom an på dagshumøret hans. En time kunne jeg føle jeg ble hørt, og dermed god behandling. En anna time kunne jeg føle at jeg knapt ble enset, og kom bare med tull. Ellers så kunne det være vanskelig å bli henvist, for eksempel til gynokolog. "For jeg trengte ikke det før om et par år"... Vell... mye kan skje innen den tid... Heldigvis etter å måtte argumentere og være litt kvass, så får man henvisning. Bestilte en time, måtte vente 2-3 uker til jeg fikk timen, ellers så kunne jeg dra til legevakta hvis det var viktig. Jeg endte på legevakta... OG det å måtte vente 2-3 uker fra jeg bestilte timen var heller ikke uvanlig.

Ellers så kunne de som satt i skranken fått et kurs i å være imøtekommene, og smilekurs. Eventuelt "være hyggelig"-kurs.

Etter litt for mange uheldige/uhyggelige hendeleser, valgte jeg å bytte fastlege.

Legekontor som ordner opp

Manglet 1 dag på hull i sykmelding så ringte opp, etter jeg fikk svar tok det ca 10 minutter til jeg ble ringt opp igjen og fikk beskjed om at siste dags sykmelding ligger klart til henting. Null problem for kompisen min og hente det med meg på tråden da han var på vei hit. God service!

Litt lang tlf kø (maks 10 min), har vært borti mye værre.
Flink lege også, og virker som han vil ordne opp og finnne ut av problemet til vedkommende. For min del kan han se i skjermen så mye han vil så lenge han får med seg hva problemet er. Virker som en smart, grundig og rask person. Helt supert :-)

Flink lege!

Har et godt inntrykk av Hogsnes. Han tar symptomer på alvor, og bestiller heller en blodprøve for mye. Henviser også til spesialist.

Til de som klager over at han stirrer for mye på pc skjermen enn i øynene på pasientene, er mitt inntrykk at han ser på tidligere journalføringer og prøvesvar. Enten for å sette de i sammenheng med nye symptomer, eller for å følge det opp. Så ta det heller dom et godt tegn på at han prøver å se hele sykdomsbilde.

Effektiv og ordentlig

Henrik Hogsnes har mange pasienter og må således være effektiv i undersøkelser og arbeid. Likevel tar han pasienten seriøst og kommer med konstruktive forslag og gode begrunnelser til disse. Oppfatter ham som seriøs og med faglig tyngde. Om han ser mer i dataskjermen enn i øynene mine, eller ikke oser karisma, gjør ingenting så lenge jeg føler meg helsemessig ivaretatt. Det gjør jeg her.