Henrik Hogsnes

Autorisasjon (2005)

Henrik Hogsnes er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Henrik Hogsnes

Meget dyktig

Hogsnes er svært kunnskapsrik, skarp og handlekraftig. Reddet livet mitt. Har kanskje litt å gå på dialogmessig.

Dyktig og effektiv

Tar i mot på kort varsel ved behov, følger opp det han sier han skal gjøre. Kaster ikke bort tid, men tar seg nok tid til å få med seg det som er viktig i saken. Kort responstid ved henvendelser.

Trygg, god kunnskap og yrke dyktig

Jeg har vært misfornøyd med tidligere fastlege, og ville byttet til ny fastlege. Siden da har jeg vært fornøyd, og legen har hjulpet meg med å finne sykdommen, og tilpasset og oppfølgingen hos han jevnlig. Jeg garanterer at jeg fortsatt skal beholde fastlegen selv om jeg har en lang reise vei.

Lite empatisk

Lite empatisk, lytter ikke, får deg til å føle deg som en byrde og at alt er din feil. Må til han flere ganger for at han skal skjønne at noe er alvorlig. Veldig ubehagelig person.

Direkte og kompetent

En time med Dr. Hogsnes starter med at han hilser på deg, du setter deg ned i stolen ved pulten hans og han spør det hva som bringer deg til han idag. Så leser han litt i journalen din for å huske hva som skjedde sist samtidig som han noterer ned tingene du sier. Når du er ferdig med å snakke forklarer han hva han mener du har, hva som kan gjøres med det og om du forstår. Han virker ekstremt faglig dyktig, og om han ikke er sikker på en diagnose sender han deg videre til blodprøve eller en spesialist uten å nøle. Han kaster ikke bort tiden din og det er nok derfor det som regel er liten ventetid etter avtalt møtetidspunkt. Dr. Hogsnes kan anbefales på det sterkeste om du er ute etter en lege som kan sakene sine og ikke kaster bort tid. Han kan virke litt ordknapp om du ikke selv spør om utdypning, men da er han mer enn villig til å forklare så du forstår.