Hilde Rygh Hjorthen

Autorisasjon (2001)

Hilde Rygh Hjorthen er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Hilde Rygh Hjorthen

Rask og effektiv

Liker denne legen! Hun er tillitsfull og jeg føler at hun har tid til meg, og at hun hører etter hva jeg sier. Om det er prøver jeg venter svar på - så opplever jeg at det er greit om jeg selv følger opp dette, og ringer legen, istedenfor at legen skal ringe meg.

Kjapp

Legen er blid og hyggelig, men ikke så veldig interessert i å lytte. Etter siste time jeg var der, valgte jeg å bytte til en annen fastlege fordi jeg ikke følte meg sett/hørt.

Ikke tilfredsstillende oppfølging

Jeg har hatt Hilde Rygh Hjorthen som fastlege over flere år og har vært fornøyd med den behandlingen jeg hittill har fått. Har opplevd henne som imøtekommende og vennlig, og hun har videresendt meg til spesialist ved behov.

Det har vært lett å få time på kort tid.

Ved siste konsultasjon opplevde jeg imidlertid manglende kunnskap om adekvat behandling som medførte svært uheldige helsekonsekvenser for meg, og jeg ble ikke tatt på alvor.

Jeg kan fremdeles forsåvidt anbefale henne, på grunn av mine tidligere gode erfaringer- og jeg vil samtidig understreke at manglende " kvalitet" i oppfølging dessverre ikke er helt uvanlig blant fastleger/ allmennleger.

Selv ønsker jeg å bytte fastlege da dette ble et for omfattende tillitsbrudd for meg.

Kunne ikke hatt en bedre fastlege :)

Hilde er så varm og forståelsesfull. Hun tar seg god tid og følger opp, og er rask med å svare på henvendelser. Hun kan faget sitt, og forteller hva hun gjør underveis i undersøkelser og hva hun kommer frem til. Dette er tillitvekkende. Hun er ikke bare en god medisiner, men også en god lege som lytter og tar deg på alvor. Eneste minuset er at det tar lang tid å komme gjennom på telefon der, og sekretærene er middels serviceinnstilte. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt hos henne, og kunne ikke hatt en bedre fastlege.

fin, energisk fastlege

Hilde har sikkert alt for mange pasienter og altfor mye å gjøre. Effekten blir at det av og til blir for liten tid til pasienten