Hilde Rygh Hjorthen

Autorisasjon (2001)

Hilde Rygh Hjorthen er en av 33 fastleger i Ski

Siste vurderinger av Hilde Rygh Hjorthen

På løpebånd

Legen er blid og hyggelig, men ikke så veldig interessert i å lytte.
I min time holdt hun på med å notere seg ned på data fra forrige pasient, som tok flere minutter. Hun tok seg ikke tid å lytte etter alt jeg ville si, og ville sette ny time for flere problemstillinger.
Etter siste time jeg var der, valgte jeg å bytte til en annen fastlege fordi jeg ikke følte meg sett/hørt eller stilte meg oppfølgende spørsmål og undersøkelser.

Imøtekommende og tillitvekkende

Dyktig og overbevisende. Rask til å henvise videre til div. prøvetakinger. Men: fravær av en metode jeg savner: Det å gå litt utenfor Felleskatalogen og reseptblokken. Det finnes "Snille" metoder der ute, uten de syntetisk framstilte medisiners milelange opplistinger av bivirkninger man kan risikere å pådra seg - som kan prøves først! Men - de lærer vel ikke noe om det på "Doktorskolen" :)

Fornøyd!

Er ikke ofte hos legen, noe slikt som en gang eller to i året til sjekk + - Allikevel opplever jeg at hun "Kjenner" meg igjen og det oppleves trygt. Hun leser nok leksen sin - og med det mener jeg at hun forbereder seg med å lese journalen min før jeg som pasient kommer inn til henne. Da slipper man å bruke tid på å gjennomgå tidligere forklarte "Saker" DET liker jeg! Har bare gode erfaringer med Hilde, som har vært min fastlege i mange år :)

Rask og effektiv

Liker denne legen! Hun er tillitsfull og jeg føler at hun har tid til meg, og at hun hører etter hva jeg sier. Om det er prøver jeg venter svar på - så opplever jeg at det er greit om jeg selv følger opp dette, og ringer legen, istedenfor at legen skal ringe meg.

Kjapp

Legen er blid og hyggelig, men ikke så veldig interessert i å lytte. Etter siste time jeg var der, valgte jeg å bytte til en annen fastlege fordi jeg ikke følte meg sett/hørt.