Christian Fredrik Holmboe

Fekjan 13 1394 Nesbru
Tlf: 66 98 41 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Christian Fredrik Holmboe er en av 49 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Christian Fredrik Holmboe

En fastlege til å stole på

En fastlege som inngir stor tillit faglig og menneskelig.
Kommuniserer vanskelige/alvorlige diagnoser
med meg som pasient på en forbilledlig måte.
Følger opp særdeles godt, også utenfor arbeidstid.
I tillegg har han "glimt i øyet". Bedre kan det ikke bli.

Grei, men glemmer mye

Legen virker grei, men glemmer mye. Glemmer å skrive sykemelding, glemmer å sende rekvisisjoner, og glemmer at han har glemt. Det er bekymringsfullt. Virker god på tradisjonelle områder, men klager og virker lite interessert hvis han må sette seg inn i ny sykdom. Og det føles ikke så godt.

Fraværende lege

Har hørt mye bra om Dr. Holmboe, men i de siste årene har jeg fått erfare mangel på service. Men det skal merkes at servicen hos helsesekretærene har vært upåklagelig (derfor høy score på service).

Tok meg 4 uker for å få svar på en blodprøve (utfallet av prøven skulle bestemme hva som skulle skje videre). Purret på dette 6 ganger, og fikk vite hver gang at Dr. Holmboe ikke hadde sett på prøven enda. Da jeg hadde konsultasjons timen med han sa han det ville ta i underkant av en uke å få svar...

En måned senere trengte jeg en henvisning som han sa han skulle skrive, som aldri kom. Måtte tilslutt få en annen lege til å skrive henvisningen.

Ellers er det en meget hyggelig og dyktig kar, men det hjelper lite når man ikke får den hjelpen man trenger.

Kompetent, hjelpsom og grundig

Det er viktig å ha en lege du kan stole på når sykdommen har en mere alvorlig karakter. En sånn lege er Holmboe. Hvis det er mistanke om noe nøler ikke Holmboe med å sende deg på de undersøkelserne som trenge. Er veldig troverdi lege.

En troverdig og grundig lege.

Jeg har hatt dr Holmboe som fastlege i mange år Han har hele tiden gått inn i min situasjon og sendt meg videre til spesialister når han har sett det nødvendig.

Min livslege

Jeg har ikke hatt noen annen lege, og ser ingen grunn til å ha noen annen lege. Han tar meg seriøst, og ønsker å finne både årsak og løsning på et hvert problem. Jeg kommer ikke til å bytte, uansett.

Nå er han lite tilgjengelig, av sine naturlige årsaker. Men vikarene jeg har hatt med å gjøre hittil er gode vikarer.

Nesbru legesenter sine rutiner og legesekretærer er en helt annen historie. Lang telefonkø, hvor det til tider er umulig å komme igjennom. Enkelte av sekretærene er grinete, utakknemlige og spydige.

Meget god lege! Sterkt anbefalt!

Han tar deg seriøst og tar seg tid. Derfor vil man desverre ofte vente litt over tiden. Han sjekket meg grundig.

Super lege

Han har vært min fastlege siden 1995. og har alltid gitt riktige råd og hjelp.
Synd at bare at han ikke alltid er like tilgjengelig. men det har sine naturlige orsaker,
Jeg er meget fornøyd med legesenteret foruten en av damene som sitter i kundemottaket, er nesten alltid sur og veldig kort i tonen og veldig lite service innstilt.

Den beste legen jeg har hatt

En veldig dyktig lege. Skulle ønske min jente hadde ham som fastlege i 2007 så har hun sluppet å bli skadet for hele livet ...

Særdeles dyktig lege.

Han har vært min lege i 20 år. Jeg har hatt flere alvorlige sykdommer som han har behandlet eller henvist til sykehus eller spesialist. Holmboe er en særdeles dyktig lege.

Faglig sterk og lyttende

Jeg har fulgt han fra hans tidligere jobb og gjennom mange år. Veldig fornøyd, selv om jeg ikke bor i Asker og reiser gjerne litt lenger for å komme til han. Han utreder mye selv, henviser ikke bare hit og dit.

En god lege med alt for mange pasienter og for liten tid

Holmboe er en dyktig, reflektert og kunnskapsrik lege som dessverre har alt for mange pasienter. Han jobber tre dager i uken på legesenteret (og har 2000 pasienter), noe som gjør det vanskelig å få time innenfor 2-3 uker. Ikke regn med at han er der når du trenger han. I tillegg er det ekstremt vanskelig å nå gjennom på telefon for å bestille time. Selv velger jeg heller å stille opp personlig for å bestille time. Servicen fra enkelte damer i mottakelsen er også langt under middels, man føler virker man er til bry. Har opplevd Holmboe som stresset enkelte dager og han kan noen ganger gi uttrykk for at han må være rask i konsultasjonen. Ikke hver gang jeg har følt at han har tid til meg. Da jeg gikk til han som gravid var heller ikke oppfølgingen god nok, her fikk jeg mye bedre oppfølging av svangerskapskontrollen og droppet til slutt helt å gå til Holmboe.

Kunnskapsrik, hyggelig og pasientrelatert lege!

Jeg har hatt Holmboe som fastlege i over 14 år, og er fortsatt veldig fornøyd med han!
Opplever Holmboe som kunnskapsrik, oppdatert og han tar meg på alvor.
Tar fort tak i problemet og rekvirerer videre dersom det er nødvendig!
Nesten alltid forsinket, men tar seg tid når det er min tur, så da er det greit ;)
Har godt humør, og gjør legebesøket hyggelig uansett problemstilling.
Vil ikke skifte fastlege, selv om han har mange pasienter på lista !

Veldig ålreit lege

Veldig ålreit lege som tar pasienten på alvor og ikke er redd for å gå utradisjonelle veier. Han er en av de få legene som er villig til å la oss med stoffskiftesykdommer få spesialmedisiner med naturlige stoffskiftehormoner, dette er medisiner som sjelden er å få hos andre leger (som stort sett skyldes legenes manglende kunnskaper). Dette er en god lege som dessverre jobber på et legesenter hvor det er vanskelig å komme igjennom på telefonen, og som andre før har nevnt, det jobber en person i luka som av og til gjør møtet med legesenteret unødvendig surt. Kommer man dit pr sykkel, finnes det dårlig med sykkelparkering.

Verdens beste lege!!

Hadde før Dag Otto Skullerud før jeg byttet til Holmboe. Er storfornøyd! Han lytter alltid til det man har å si, skriver ut resepter til de riktige tingene, og gjør ting etter pasientens behov :) Veldig bra!!

En lege som tar seg tid til å høre på deg

Jeg er enig med de over. Er veldig fornøyd med dr Holmbo. Han tok seg alltid tid til meg og mine sykdommer, selv om han allerede var forsinket på timplanen.
Desverre som hun over her sier, jobber han på et legekontor hvor det er en i mottaket som er helt ufordragelig. Følte nesten at man måtte si unnskyld for at man forstyrrer henne.

Dr. Christian Holmboe er en bra lege

Dr. Holmboe har vært legen min i nesten 20 år. Han alltid tar tid til å høre på meg og virkelig bry seg om sin pasienter.

Bra lege

Lytter og gir gode råd. Sympatisk. Diller ikke, snakker klart og forklarer.

meget dyktig lege

Dyktig lege som lytter og gir gode råd, men er desverre på et legekontor hvor særlig en ansatt i mottaket er direkte ufin og aldri skulle sittet i et kundemottak