Khiem Duc Nguyen

Autorisasjon (2006)

Helsehuset Legekontor Telefonnummer32 23 68 0032 23 68 ...
Drammensveien 62 3050 Mjøndalen
Khiem Duc Nguyen er en av 91 fastleger i Drammen

Siste vurderinger av Khiem Duc Nguyen

Slapp lege og enkle løsninger.

Slapp med å sende videre til spesialist, og skriver elendige legeerklæringer. Gir pasient medisiner som fjerner symptomer i stedet for å finne årsaken.

Alltid god tid!

Jeg har hatt Khiem som fastlege i noen år, etter at min forrige lege gikk av med pensjon. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Han er alltid lyttende og forståelsesfull, og jeg opplever han som genuint opptatt av mitt ve og vel. Han er flink og trygg i faget sitt, og de gangene han er usikker så ringer han direkte til noen som vet, eller henviser videre. Jeg får alltid svar på det jeg lurer på, både når jeg er der og når jeg sender melding via e-konsultasjon. Har opplevd å få svar på meldinger fra han både sent og tidlig, hverdager som helg. Føler meg veldig godt ivaretatt!

Om jeg skal si noe negativt så må det være at det ofte er ventetid/forsinkelser før timen. Men dette handler om at han tar seg god tid til pasientene, og det synes jeg at er verdt ventetiden i forkant. Han har aldri kikket på klokka eller signalisert at vi har dårlig tid når jeg har vært der, selv når jeg vet at han egentlig har dårlig tid. Dette setter jeg pris på.

Alt i alt en hyggelig lege med glimt i øyet og gode faglige vurderinger. Han tar seg god tid til å lytte, og jeg opplever at han tar mine vurderinger og bekymringer på alvor. Anbefales!

Flink til å utrede vanskelige sykdommer

Flink til å sende henvisninger til spesialist når hans egen kunnskap ikke strekker til. Hører etter hvis man har egne teorier til hva som kan være galt, og følger gjerne disse opp med prøver og undersøkelser dersom disse ikke kan utelukkes.

Hyggelig og lett å prate med og han tar seg god tid til pasienten.

Det er gjerne rundt en ukes ventetid på nye timer, men det er fullt mulig å få hastetimer dersom det er nødvendig. Noe ventetid er det også på å få komme inn, men dette er minimalt sammenlignet med hva jeg har opplevd andre steder.

Venterommet kunne kanskje vært litt roligere så man kunne bli litt mer avslappet før man kommer inn til legen, men det er tilgang på kaldt vann der og det er mange nok stoler til alle. Gratis parkering utenfor bygget er helt topp!

Dette er slik jeg ønsker at alle leger kunne være.

Den beste legen som finnes

Han er genuint interessert i pasienten som et helt menneske. Han følger opp uansett om det er morgen eller kveld. Ekstremt nøye ved undersøkelser. Og ikke minst han snakker til deg på et forståelig språk. Det er det ikke mange leger som gjør!

Fantastisk lege

Khiem virker veldig opptatt av faget sitt. Han tar seg alltid god tid til å lytte til pasienten, og gjør alltid grundige undersøkelser. Han kan også mye om trening, og er flink til å komme med tiltak til hvordan man kan forbedre tilstanden i tillegg til det rent medisinske. Han er flink til å følge opp, og ringer gjerne for å høre hvordan det går. Hvis jeg venter på testresultater, får jeg alltid brev med veldig utfyllende beskrivelser og tiltak. Han er veldig hyggelig og lett å prate med, og tar pasienten på alvor.