Ali Raza

Autorisasjon (2003)

Ali Raza er en av 14 fastleger i Modum

Siste vurderinger av Ali Raza

oversett

Gikk fra denne legen for tre år siden, følte meg elendig og hulkegråt.Tror aldri jeg har følt meg så lite forstått, sett, hørt og respektert.Var i en svært vanskelig livssituasjon, og hans løsning på det hele var at jeg trang å komme meg ut i jobb ettter svangerskapspermisjon.Jeg prøvde å forklare at min slitenhet og depresjon hadde sin årsak, og jeg viste til min journal som min tidligere fastlege hadde sendt han,men han ville ikke se hele bildet.Han holdt fast ved at jobb var løsningen for meg.
Han ville aller nådigst gi meg jeg en sjukemelding, og bytta umiddelbart fastlege.Tror aldri jeg har følt meg så liten som da jeg kom ut fra timen hos han.Har i dag fått MEdiagnose pga for mye stress/ press/tempo over lang tid.
Fikk en hastetime til min lille sønn hos hannå, for kort tid siden. Legen gjorde svært lite for å oppnå kontakt og tillit til gutten.Det resulterte i at han ikke fikk tatt de undersøkelsene han skulle, fordi guttungen nekta og skreik og trakk seg unna.Han var mest opptatt av å holde seg i sin seriøse legerolle. Da gutten strakk hånden ut for å ta på stetoskopet, trakk legen dette til seg og sa nei. Så ingen tegn fra legen sin side til å skape kontakt med gutten.

Avvisende på pleie av psykisk helse

Denne legen byttet jeg til for jeg trodde han skulle være flink. 1 timen endte i en stor katastrofe! Han var ikke veldig forståelig på at jeg slet med kronisk hodepine som igjen gir meg dårlig livskvalitet samt nedtrykthet og er depresiv. Han påsto noe om et medikament som en annnen lege sa at han ikke har lov til å si.... takket være han fikk jeg angstanfall og kunne ikke dra på jobb i 2 dager!!!! Han brøy seg ikke om at min 1 årige datter slo seg hardt og skrek som aldri før.. han fortsatte å snakke mens henne skrek og jeg prøvde å trøste henne. Liten respekt følte jeg og kvalt oppi et hjørnet!!! Byttet igjen rett etter førstw time- takk og lov for at jeg kunne det.. ellers så hadde jeg slitet!

ingen tillit

Jeg har gått gråtende fra den legen to ganger,jeg blir ikke tatt på alvor, og opplever å bli latterliggjort

Super lege.

Han tar deg virkelig på alvor. Ved behov sender han deg videre i systemet for sjekk. Kjempefornøyd.

Ikke en lege for meg

Føler ikke at han tar pasienten på alvor og får ikke med seg hva du prøver å fortelle han når du prater med han. Fikk inntrykk at han ikke forrsto sammennhengen og var veldig avvisende i oppførsel,Han var ikke intressert i og undersøke noe, og ville prate minst mulig. Ikke fornøyd.