Morten Bastøe

Kilengaten 18 3117 Tønsberg
Morten Bastøe er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Morten Bastøe

Rolig, informativ, trygg

Svært godt fornøyd, hatt Bastøe som lege i over 25 år.
Ofte ventetid for å komme inn, man han har alltid tid til å lytte, er rolig og imøtekommende. Blitt godt fulgt opp i ulike sykdomssituasjoner, opplever legen som ivaretagende og forståelsesfull.

Du er sjefen

Bastøe er en neget erfaren og dyktig lege som respekterer deg, og som vet at du selv er sjefen med hensyn til å ta vare på din egen helse.
Dette vil i blant stille krav til deg om å være tydelig til ham om det er noe spesielt du ønsker av henvisninger, prøver etc.
Du får med andre ord det du selv ber om. For noen pasienter kan dette sikkert være vanskelig fordi de tenker at de er på "quick fix" verksted der det er legen som tar det hele og fulle ansvaret for også å stille spørsmålene du ikke stiller selv. Legebesøk hos Bastøe er et samarbeidsprosjekt mellom pasient og lege. Jeg mener at det er bra!

Meget bra

Har ca 20 års erfaring med legen. Bare gode erfaringer. Effektiv på en rolig måte. Han har svært gode systemer og rutiner som øker effektiviteten i forhold til mange andre. Han er forberedt når man kommer. Veldig tilgjengelig. Ærlig (kanskje ikke den fullblods hypokondere bør velge.....). Et pluss for hans faste tilbakering-tjeneste som gjør at man får kontakt samme dag.
Mine beste anbefalinger.

Stort sett meget bra men litt sløv.

Flink til å lytte for det meste men virker ofte som han ikke tar plagene på alvor om de er diffuse. Føler meg innimellom avfeid.

lang ventetid for bestilling

Legen er bra men å sitte i over to timer i telefonen for å komme igjennom er for dårlig, har vært nr. 1 i køen i en time og femten min.til nå, venter fremdeles😩

for liten tid til hver pasient

Det er ofte lang ventetid, mange pasienter som må vente uten å komme inn til avtalt tid. Dette er vel et resultat av for mange pasienter

Veldig fornøyd

Har brukt Dr Bastøe i 21 år, for meg selv og mine barn. Jeg er veldig fornøyd med han som lege. Han viser interesse, er lyttende og interessert i å komme til bunns i problemstillinger. Kunne ikke hatt en bedre lege.

Ikke fornøyd.

Dr. Bastøe viste liten interesse for mine plager de årene jeg gikk hos han. Til slutt var jeg nær på å gi opp min kamp for en bedre hverdag. Heldigvis tok jeg motet til meg og byttet fastlege etter lang tid, og nå har jeg fått en langt bedre hverdag! Jeg blir møtt med forståelse hos min nye lege, han er interresert i min sykdom og har henvist meg til utredninger som har gjort at jeg har fått medisiner som fungerer. Hos dr. Bastøe fikk jeg kun beskjed om å ta meg sammen og at det ikke var noe galt meg meg. Jeg anbefaler hans pasienter å skifte lege så fort de blir misfornøyde, ikke drøy i årevis slik jeg gjorde!!

Godt fornøyd

Er veldig enig i en tidligere beskrivelse jeg leste:

"Han er merket av lang fartstid - på godt fordi han har mye erfaring.
Denne fordelen er nok innimellom også en ulempe fordi han mister fort interessen for deg hvis du plages av noe som ikke er så lett å finne ut av.
Om det er tiden som ikke strekker til eller om det føles som et nederlag å stå overfor diffuse og uklare symptomer er ikke godt å si,.
Dette gjør at en må mase litt - og når man gjør det så får man henvisninger og slikt."

Men endog er jeg godt fornøyd. Trygt og enkelt!

Ikke fornøyd

Alltid lang ventetid, både på å få time, og på å komme inn.
Følte ikke at han tok meg seriøst i de 10 årene jeg gikk der. Endte med at jeg lot vær å gå til lege, og til slutt tok motet til meg for å bytte.

Den dyktigste legen jeg har hatt!

Han er faglig dyktig, han tar deg alltid på alvor, er blid, trygg og henviser alltid videre og er en god lytter. Jeg reiser til sammen 36 mil for å fortsatt bruke han... det sier vel det meste...

Veldig godt fornøyd

Alltid imøtekommende, har tid til å lytte, faglig dyktig

Har alltid tid

Fantastisk lege som jeg har hatt i over 20 år! Har alltid tid - og hører alltid på deg. Rekvirerer heller en prøve for mye enn lite! Veldig fornøyd!!

Min fastlege i over 15 år.

Tar pasienten på alvor. Lett å bli viderehevist ved behov for dette. Behjelpelig med å finne det behandingsstedet med kortest ventetid. Tar seg god tid ved behov, også hvis man tropper opp akutt uten å ha bestilt time til konsultasjon på forhånd.

Meget bra, tar deg på alvor

Aldri noe stort problem å få time, tar deg seriøst, ikke vanskelig med å rekvirere eksterne undersøkelser

God og rolig

Trygg og med god evne til å se pasienten uten for store ord