Morten Bastøe

Sjømannslege

Morten Bastøe er en av 57 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Morten Bastøe

Topp

Ærlig og rett på. Ikke alle pasienter liker det. Lang lang erfaring med han. Han er veldig tilgjengelig hvis det kan være noe viktig/alvorlig. Still deg i køen hvis du har dill eller kontaktbehov. Hvis du er hypokonder bør du finne annen fastlege. Imponert over at han alltid er godt forberedt, at han er rask uten at du føler at han har dårlig tid. Sammenlignet med hva jeg hører om fastleger fra familie og kjente er han blant de beste i regionen.

Ikke trygg ved oppfølgende grundighet.

Virker uinteressert, lite engasjert og undersøkelsen går ikke i dybden. Ser i skjermen og holder seg til det enkle. Han skriver gjerne ut medisiner og han er hjelpsom hvis en ber om undersøkelser som hos spesialist. Rutinemessig helsesjekk er greit.

Kunnskapsrik

Ser deg, oppmerksom og har tid nok. Ikke regn med å komme inn til avtalt tid. Men oppveies fullstendig av dyktighet og tilstedeværelse

Taus og fraværende

Har vært fornøyd helt til jeg ble kronisk syk og ufør. Da jeg ble ufør opplevde da at jeg ble uinteressant og at han ble taus, fraværende,ubekvem og veldig opptatt av datamaskinen. Dette har gjort meg utrygg og gjort det vanskeligere å leve med og håndtere senskadene etter alvorlig sykdom. Jeg trenger ikke å snakke med legen om å bli frisk, men hvordan leve best mulig som et helt menneske med senskader. Dette opplever jeg at han verken har tid, interesse eller kunnskap om.
Jeg velger å bytte fastlege.

Dyktig

Dyktig lege med lang erfaring. Han tar seg god tid og lytter på din egen opplevelse av ting. Tar deg seriøs og har godt humør. Faglig meget sterk.