Odd Eilerås

St Olavs gate 28 3112 Tønsberg
Odd Eilerås er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Odd Eilerås

Verdens beste lege

hele familien min bruker Odd som sin fastlege. Jeg merket hvor mye jeg savnet han etter at jeg hadde flyttet til Oslo!! Da byttet jeg nemmelig fastlege 3 ganger i året. Fant aldri en lege jeg hadde tillit til og som tok meg på alvor. Gleden ble derfor stor da jeg igjen fikk han som min fastlege.

Han er alltid forsinket, men det tyder på at han tar seg god tid til hver og en pasient, noe jeg setter sterkt pris på!!

Sekretærene er også veldig hyggelige :-)

Anbefales på det sterkeste!

Beste fastlegen ever!

Tar seg god tid til alle problemstillingene og selv om det kan være litt vente tid opplever jeg at både jeg og alle rundt mener det er verdt ventingen. Han redegjør for sine vurderinger og er medmenneskelig på alle måter. Han har betydd utrolig mye for meg og mine barn'

Stresset og travel

Hyggelig lege, men alltid ca 1 time forsinket, virker veldig stresset og ser KUN ned på tastaturet så du føler deg usynlig.. Bruker mere tid på å snakke om hva som skjedde sist du var der enn faktisk lytte til hva du har å si.. Sure legesekretærer, ikke så hyggelig å ringe dit. Etter å ha hatt ham hele familien i noen år bytter vi nå fastlege.

Den verste legen jeg har hatt

Det er alltid forsinkelser på legekontoret, jeg har aldri opplevd å vente i mindre enn 40 minutter..! Han lytter ikke til pasientene sine, skriver og skriver på datamaskinen mens han mumler for seg selv. Han har ingen oversikt over sykdomshistorie fra tidligere leger, og setter seg ikke inn i journalene heller. Tror ikke på pasienten da hun forteller om tidligere plager og setter spørsmålstegn ved vedvarende lidelser som astma og migrene, og gir derfor ikke ut medisin eller legeattester på dette, selv om dette er dokumentert i journalen fra forrige fastlege. Ønsker kun å ta opp ett tema i hver time, og krever at du bestiller ny time hvis han da har behov for å "utrede" deg for disse plagene han betviler at du har, slik at du ikke har mulighet til å få den hjelpen du trenger når du trenger den. Han er en hyggelig type, men arbeidsmetodene hans er de verste jeg har vært borti. Jeg får ikke mulighet til å forklare sykdomsforløp, ikke snakke i det hele tatt egentlig, før han snakker i munnen på meg og mumler for seg selv det han skriver ned. Jeg ser meg nødt til å bytte lege dessverre.

En fantastisk lege

Har brukt Eilerås i 10 år og han er den flinkeste legen jeg har hatt til nå. Føler meg tatt på alvor og får de undersøkelser og råd jeg trenger. Føler at han virkelig bryr seg.

Går til regelmessig kontroll og bestiller time fra gang til gang. Skulle det være at jeg blir akutt syk får jeg time senest neste dag.

Møte ,med ny fastlege

Jeg har fått ny fastlege. Han hete Odd Eilerås. Han er spesialist i Allmennmedisin.
Hva er så det . Det er en lege som møter deg med faglig kyndighet. Det er en lege som hører og ser og er tilstede for pasienten Det er en lege som arbeider etter helserettslige temaer som taushetsplikt, pasientjournaler og dokumentasjonsplikt og kjenner og ivaretar pasientrettigheter
Mitt første møte - viste meg en lege som observerte meg med menneskelig og faglig blikk, i noen minutter. Det var fokusert, vurderende, imøtekommende . Han fikk et visst begrep om hvem jeg er som person og pasient. Det menneskelige og faglige blikket er verdier i det kliniske møtet, som er grunnleggende for en personlig og faglig kompetent ivaretakelse av pasienten.
Så, deretter- tok legen opp journal. Mens jeg svarte på spørsmål og la til evnt, skrev han mens han muntlig formidlet hvert eneste ord han skrev. D.v.s. legen ga meg innsyn i sitt journalnotat både til min informasjon og til mulighet for evnt. rettelse underveis mens han skrev, om jeg kunne ha presentert mitt anliggende uklart eller mangelfullt.
Jeg opplevde å bli forelagt min journal ved at legen leste sin antegning mens han skrev dem inn i jounalen.
Alle spørsmål jeg fikk var avdekkende for et problem jeg kanskje selv ikke så. Pasientjournal er et viktig verktøy for at relevante og nødvendige helseopplysninger er tilgjengelige for helsepersonell og annet når dette er nødvendig for å yte kvalitetssikret helsehjelp til den enkelte
Jeg opplevde oppmerksomt nærvær av en lege som forholder seg til symptomene og til pasientens sykdomsopplevelser, tanker og følelser i sin spørsmålstilling
For meg betød det at jeg fikk relevante prøver av rutinert laborant og vennlig presis legesekretær. Jeg fikk samtidig henvisning til undersøkelser og for ikke å forglemme: innsyn i min journal som beskrevet over, fra første konsultasjon. Grunnet jobbendring og flytting er ikke dette min første fastlege, men det er første gang jeg opplever lignende praksis ved jounalopptak. Meget bra.
Dertil har jeg fått tilsendt resultat av lab prøver til priv postadresse. grunnet jobb har jeg flyttet en del, dette er første gang jeg har opplevd

God, men stresset

Hele familien går til Eilerås. Jeg opplever ham som en god person og en flink lege, men tidvis er han stresset. Han tar seg nødvendig tid hvis man kommer på formiddagen, men utover ettermiddagen er han ofte veldig stresset. Det virker som han tar i mot for mange pasienter i løpet av dagen.

Forkontoret er ikke hyggelig. Det første du møter er en luke med en legesekretær som ikke verdiger deg et blikk før hun er ferdig med det hun holder på med. Så står man der og venter, før den lille luken endelig skyves opp. Legesekretærene er generelt heller ikke hyggelige i første omgang, og bidrar ikke til at man føler seg komfortabel. De burde gjøre noe med den lukeløsningen, den føles som en dør de åpner aller nådigst, og så smeller i trynet på deg.

Å ringe dem er heller ikke hyggelig. Det er helt tydelig effektivitet som er viktigst her, og smilene er sjeldne, og kommer i hvert fall ikke uten at jeg sier noe hyggelig først.

Men som sagt, Eilerås er flink, men det at både han og de andre ansatte er så stresset alltid trekker ned. Jeg vil tro mer nervøse pasienter kan ha problemer dette.

Travel. Alltid forsinket.

Alltid forsinket. Ikke tid til å høre hvordan ting er, ser bare inn i pc'n og noterer.

flink men ikke god relasjonell

Odd er en flink lege, men ikke veldig god relasjonelt. Det er vanskelig å få time inne rimelig tid.

Har ikke tid til deg

Er en alright fyr, men jeg kommer til å bytte lege. For det første lar han deg alltid vente, det hadde vært greit hvis jeg følte at han tok seg tid til meg inne på kontoret, noe jeg dessverre ikke føler. Han sitter enormt mye på dataen, og skriver og skriver og skriver. Han mumler mye usammenhengende til seg selv mens han gjør dette, og det resulterer i at jeg føler at jeg nesten er i veien. Det han skriver virker i overkant gjentagende og detaljert, i forhold til hva jeg har opplevd hos andre leger. Han skriver så ekstremt mye at dette tar opp hele timen- og man får ikke muligheten til å ta opp flere bekymringer. Jeg ble kjølig avvist og fikk beskjed om å bestille ny time. Hadde han vært mer strukturert, burde det ikke vært noe problem å spørre om flere bekymringer. Dette har jeg opplevd flere ganger hos ham.

Alle tiders

Tar meg på alvor
God oppfølging
Negativt: Skriver mye på PC

Ikke begeistret

Jeg opplevde en lege som ikke hadde tid til å lytte. Han avbrøt og trakk konklusjoner rundt det jeg sa, noe som førte til misforsto, mistet sammenhengen og stadig måtte rette på det han skrev inn i journal. Jeg gikk derfra med ønsket henvisning, men også en følelse av at jeg bør bytte lege snarest..

Dine meninger betyr ikke noe.

Han er en god lege for de som ikke har noen som helst kunnskap om helse og sykdommer, og som ønsker å bli fortalt hva som er problemet-altså uten selv å komme med innspill eller invendinger. Han vet "best", selv om du som er syk og har symptomene mener noe annet. Prøver du å forklare ham det, "vifter" han det bare bort, eller virke til ikke å "høre etter hva du sier". I tillegg skriver han mye på pc mens du er der, og ventekøen på venteværelse kan bli veldig lang. Har ventet i 1.5 time engang! Men dette kommer av at han faktisk tar seg VELDIG god tid med deg når du er inne hos ham. Dette er for såvidt positivt. Hadde han bare lyttet mer til deg som pasient i tillegg, hadde det vært bra!

God lege

Må si meg veldig fornøyd, fått alltid hastetime ved behov.
Hele familen blir tatt seriøst.

Bra

Men skriver mye på dataen mens man er der. Lang ventetid på time.

Den beste legen jeg har hatt

Dessverre så måtte jeg bytte lege i forbindelse med flytting, men har hatt Eilerås i årevis og vært kjempefornøyd.
Han tar pasienten på alvor, kommer med personlige erfaringer/meninger og er en god lytter.

Er veldig lei meg for at jeg bor såpass langt unna at jeg måtte bytte.

Super lege!

En dyktig, nøye og forståelsefull lege. En populær lege blant flere i min omgangskrets, mange som vil til han. Må beregne noe ventetid på venterommet selv om du har bestilt time lang tid i forveien. Fordelen er at man ALLTID raskt får time hvis det er akutt..

Kjempe fornøyd

Eilerås er empatisk, og tar seg tid når man trenger det. Jeg føler at han ser meg, selv om han selvfølgelig må klikke litt på dataen.

Jeg har ikke hatt de mest kompliserte diagnoser, men til det jeg har trengt ham til, har han vært veldig flink.

Det har ikke vært vanskelig å få time når jeg har trengt det heller,og han har brukt fine leger ved samme kontor som vikarer ved fravær.

Kommer aldri til å bytte. Får raskt time, han tar pasientene sine på alvor og han er lett å snakke med.

Den beste legen jeg har hatt.

Den beste legen jeg har hatt. Veldig tålmodig. FORSTÅELSESFULL.