John Simon Ertvaag

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

John Simon Ertvaag er en av 27 fastleger i Karmøy

Siste vurderinger av John Simon Ertvaag

Tar pasientene på alvor og gir seg tid

Jeg opplever å bli møtt på en god måte av ham, og han tar seg tid til å høre på meg som pasient, og har god kjennskap og oppfølging ift. sykehistorikk og medisinering. Det kan være litt ventetid, men langt bedre enn andre steder jeg har gått tidligere. Han ser pasientene sine og er faglig dyktig, jeg opplever at han følger meg opp som pasient. De som jobber på legesenteret er alle imøtekommende og dyktige, og jeg opplever at det går fint å nå dem per telefon. Liker også at man kan bestille timer og fornye resepter digitalt her.

Lege som ikke vil hjelpe oss som sliter mentalt.

Jeg sendte inn henvisning for behandling fra min psykolog. det ble påpekt i henvisning at jeg trenger en kjapp time grunnet slit å problemer. 2 måneder måtte jeg vente på en time for å ha en 5 minutters samtale med John for han skulle vurdere min situasjon. 1 dag senere fikk jeg en melding fra helsenorge hvor han ikke ville hjelpe meg med behandling. ikke noe telefon.. 2 måneder venting når han hadde absolutt ingen planer om å hjelpe meg fra starten av. jeg kunne ha vært godt under behandling under denne tiden fra en annen lege.

John vil bare hjelpe di som er lettest å hjelpe å styrer unda oss som sliter... sier at han bryr seg men har ingen problem å kaste meg bort til noen annet sitt problem.

Avviser timebestillinger

Liker e-konsultasjon, fikk ikke den hjelpen jeg trenger, mistet fullstendig tilliten til han, hvis jeg må konsultere han så ikke for å forvente hjelp men fordi han har makt.
Håper på bedre tider for Fastlegebytte

Elsker e-konsultasjoner

Veldig vanskelig å få tak i. Avviser time bestilinger og krever e-konsultasjoner. Avslutter e-konsultasjoner før enn klarer å forklare problemmet. Så instruerer til å skrive endå en e-konsultasjon til.
Jeg føler at jeg ikke fikk hjelp og støtte jeg trengte.

God ivaretakelse

En lege med mye kunnskap, empati og god pasientforståelse. Han er profesjonell, men likevel personlig nok. Jeg har fått time neste dag når det har vært nødvendig, og måttet vente når det ikke har hastet. Tilgjengeligheten kunne vært bedre, men med tanke på fastlegekrisen synes jeg egentlig at den er ganske bra.