Hanne Jahren

Autorisasjon (1993)

Hanne Jahren er en av 24 fastleger i Færder

Siste vurderinger av Hanne Jahren

Hyggelig men dårlig tid

Har gått til henne i flere år, og har til tider vært fornøyd, men vurderer nå å bytte. Hun er hyggelig lege som viser omsorg, men har nok alt for mange pasienter å styre med. Det kan virke som om hun til tider mangler kunnskap, men kvier seg for å henvise videre. Det blir stort sett "ta kontakt hvis det fortsetter". Må også mase om å få prøveresultater, selv om det har vist seg i etterkant at disse har vært viktige. Greit med SMS-bestilling av timer da.

Sympatisk og rolig

Har hatt dr Jahren som fastlege i mange år og har alltid blitt møtt med respekt og en følelse av å ha blitt sett. Hun tar seg tid til å lytte og sette seg inn i situasjonen. Vil absolutt anbefale henne!

Den beste legen heg har hatt

Hanne Jahren har vært min fastlege i mange år. Hun er lyttende og jeg får en følelse avå bli "sett" og forstått.
Hun henviser videre når det er behov for det. Jeg har stor tillit til henne som lege.
Selvsagt er hun også del av et system som bestemmer at hun ikke kan bruke så mye tid på oss som sikkert flere av oss kunne ønske. Før fastlegeordningen hadde hun bedre tid, og hun var da min redning i mitt livs vanskeligste krise. Jeg fikk alltid et "løft" etter å ha vært hos henne.

Virker hyggelig, men er utrolig arrogant.

Hun var lite villig til å høre på hva jeg hadde å si, og tok absolutt ikke hensyn til min tidligere fastleges vurderinger.Følte ikke at jeg ble respektert, og hun unnlot å svare på direkte spørsmål hvorfor hun ikke ville sende videre til spesialist når min journal fra tidligere lege oppfordrer til videre utredning.
Jeg finner det bekymringsverdig at hun ikke vil ta hensyn til sykdom av annen art så lenge man har fortid med psykisk sykdom.Dette har hun hengt seg opp i ,og aksepterer tydeligvis ikke at man kan bli frisk fra det, men fortsatt være syk på andre vis - uten å være hypokonder.
Jeg finner det også merkelig at en lege ikke har skumlest journalen før man møter som ny pasient.
Jeg vil absolutt ikke anbefale Jahren til folk som har behov for å bli tatt seriøst med alvorlige plager.
Spesielt ikke om du har noe historie med psykisk sykdom.
Hun avfeide det jeg hadde og si.Så jeg bytter tvert .

Dårlig erfaring

Jeg hadde veldig dårlig erfaring med Hanne Jahren da jeg hadde henne som fastlege en periode. Den perioden ble kort, for å si det sånn. Hun kranglet med meg, var ufin i kommunikasjonen og jeg følte meg overhodet ikke ivaretatt som pasient hos henne. Jeg har en komplisert sykdomshistorie, noe hun ikke taklet å forholde seg ordentlig til. Jeg fikk en legeattest fra henne en gang som oste av syrlighet og kritikk. Veldig uproffesjonelt. Vi hadde helt tydelig dårlig kjemi, men det er hennes jobb som lege å forholde seg til pasienter. Det klarte hun ikke, og det var helt tydelig at hun ikke taklet en pasient som visste mer om en sykdom enn henne selv, og hun var ikke interessert i å lære eller tilegne seg kunnskap.