Michael Holm

Autorisasjon (2015)

Michael Holm er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Michael Holm

Kunnskapsrik og imøtekommende

Hver gang jeg kommer til Dr. Holm med helseplager forlater jeg legekontoret med senkede skuldre og en tanke om at det skal gå bra.
Han virker å ha et raskt analytisk sinn som finner ut av hva som er relevant og hva som skal prioriteres. Han har ofte endel tilleggsinformasjon særlig når det kommer til kosthold og livsstilsykdommer.
I tillegg opplever jeg han som veldig oppløftende, smilende og motiverende uten at det overskygger alvoret som gjør at jeg er hos han.

På grunn av lang ventetid og litt lang reisevei til sentrum har jeg vurdert et par ganger å bytte fastlege men på grunn av hans profesjonalitet har jeg valgt å bli.

Den beste legen jeg har hatt!

Dr, Michael Holm har vært min fastlege i ca 3 år, og jeg kunne ikke bedt om en bedre lege! Han er kunnskapsrik, empatisk, dyktig, forståelsesfull, og tar deg på alvor. Han ser også hele mennesket, både den fysiske siden og den mentale siden av deg som pasient!
Han er faglig dyktig, og ser alltid etter løsninger/behandling av mine helseproblemer. Dette er spesielt viktig for en pasient som meg som sliter med livslang kronisk sykdom.
Han er alltid blid og oppmuntrende under konsultasjonene våre, noe som er svært viktig for meg som pasient. Dette skaper tillit, og han klarer alltid å få meg til å le uansett hvor tøft jeg har det fysisk eller psykisk. Jeg har hatt det veldig tøft både med egen sykdom og med alvorlig kreftsykdom i nærmeste familie. Dr, Holm har vært en uvurderlig støtte for meg i denne tiden!

Han er også veldig rask med å henvise videre, hvis jeg har behov for det.
Er så utrolig takknemlig for at jeg har ham som lege ! Kommer aldri til å bytte , da han er en helt unik fastlege.
Anbefales på det sterkeste!!!!

Veldig god og effektiv fastlege

Jeg er veldig fornøyd med at min primærlege er Dr. Michael Holm. Han er en veldig god lege. Ved alvorlig sykdom reagerte han umiddelbart og sendte meg til sykehuset. Så ringte han meg hjem og spurte hvordan jeg hadde det og om alt var i orden. Han fant riktig medisin, men det var ikke lett. Han ga presise råd om hvordan man kan leve med diabetes forårsaket av arvelig leversykdom. Det var også ikke-medisinske råd om kosthold. Han er en veldig god og effektiv fastlege og selv om jeg nå bor i nærheten av Oslo, er han fortsatt min fastlege. Beklager hvis jeg skrev noe feil, men jeg er ikke nordmen og har bodd i Norge i 4,5 år.

Ekstrem Uprofesjonell

Har vært til flere forskjellige leger og legekontorer opp gjennom årene, men aldri opplevd noe så uprofesjonelt og likegyldig. Man skulle gjerne tro at leger, er folk som utdanner seg for å hjelpe andre. Folk som har en lidenskap for å helbrede lidelser. Men nei. Noe av det første han velger å si da vi kommer inn til timen, er at enkelte har en urealistisk oppfatning om at leger kan fikse mange ting på en gang. Altså, han antar at vi hadde mer enn en ting å snakke om, og på forhånd, ville nekte oss dette. Vi hadde kun et par ting å snakke om, og ville gjerne også henvises til en spesialist, men det var det ikke sjans for, da han nektet å snakke om noe som helst annet, enn en problemstilling. Timen varte ikke lengre enn 10 minutter, og det eneste vi gjorde var å svare på et par spørsmål han hadde og vi ble henvist til en labb for blodprøve.

Ventetid til en time, var omtrent en måned, og han insisterte på at vi måtte be om en ny time, for hvert problem vi ville snakke om. Altså, en måneds ventetid for hvert minste helseproblem.

Det er vanskelig å finne ord for å beskrive hvordan dette oppleves. Det er rett og slett vanskelig å tro at en lege. Ja, en lege, nekter å ta opp mer enn en problemstilling til en legetime, der vi ikke en gang får mulighet til å forklare det. Slike leger, gir leger i Norge et dårlig navn.

Rolig og flink

Er svært fornøyd med Michael som lege. Har andre venner også som skryter mye av ham. Får meg til å føle meg sett, og har en løsning på det meste. Stå på!