Ghazwa Melhem Zougheib

Tlf: 55 25 30 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ghazwa Melhem Zougheib er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ghazwa Melhem Zougheib

Vennlig og rolig lege

Veldig uenig i inntrykket fra noen andre. Jeg synes hun opptrer vennlig og interessert i det du forteller.

Det er greit at hun skriver inn på PC mens du forteller, for er ikke det jobben hennes å få ned alt?

Har opplevd å bli hørt og sett hos denne legen.

Ryddig, men dårlig kommunikasjon

Synes i utgangspunktet denne legen får litt for mye pes på denne liste: Jeg har aldri følt meg utrygg på den informasjonen jeg får, og hun er aldri vanskelig å be om henvisning, resept og lignende. Har heller aldri opplevd at hun ikke har tid til meg, eller at det er problematisk å spørre om flere ting på samme time.

Utfordringen er at hun ikke er så god på kommunikasjon: hun sitter stort sett og ser på dataskjermen sin, og søker opp informasjon mens du prater. Jeg har fått resept eller legeerklæringer kun basert på hva jeg forklarer, uten at hun faktisk gjennomfører noen undersøkelser på meg.

Kjekke legesekretærer som er flinke i jobben sin. Aldri vanskelig å få time.

Forferdelig opplevelse

Ikke noe interessert i pasienten, bryr seg ikke om hva man har å si eller hvorfor man er der.

Orket ikke si "Hei" engang..et kort blikk var alt som var hilsen, gir deg følelsen av å ville ha deg ut igjen umiddelbart etter man er kommet inn og man kaster bort tiden hennes.

Første og siste gang jeg besøkte henne, bytter fastlege og kontor etter dette besøket.

Synes å kunne faget sitt, mangelfull kommunikasjon

Har vært hos Dr. Zougheib flere ganger, og har vanligvis følt at det virker som at hun er kunnskapsrik og flink. Problemet ligger mest i kommunikasjonen; ofte har jeg ikke hatt inntrykk av at hun har vært interessert i å høre ordentlig på hva jeg har å si, og hun stiller ofte samme spørsmål flere ganger. Det har noen ganger vært vanskelig å få den hjelpen jeg har trengt om jeg ikke har visst nøyaktig hva jeg skal spørre om. Hun kan også virke veldig brysk, noe som ikke er veldig hyggelig når man må spørre om intime ting eller bli undersøkt på kontoret.

På den positive siden har jeg fått legetimer relativt raskt, og jeg fikk hjelp med henvisning til spesialist når det var et behov. Assistenten på kontoret har vært grei.

en katastrofal og Elendig lege eg har truffet i mitt liv.

Første inntrykket mitt om henne, er helt elendig, virker som hun ikke har nok kunnskap eller kompetanse å være en fastlege. Kan ikke anbefales.
Ønsker ikke å gi henne en stjerne.....

Ikke å anbefales!

Har ikke noe positiv å si om henne når det gjelder hun som fastlege.

Det negative med denne legen er at hun ikke lytter til deg, og forsøker å gjennomføre timen så rask som mulig.

Dersom du har flere problemer, så tar mann vanligvis å forklare en ting om gangen. Etter at problemet er gjennomgått, så spør hun ikke hva mer kan jeg hjelpe deg med. Hun går rett på sak og spør om jeg vil betale med kort eller kontant.

Det får deg til å føle at hun ikke har mer tid til deg. Igjen, så lytter hun ikke til deg og vise ingen forståelse for dine problemer.

Anbefaler sterk at du finner deg en annen lege dersom du har henne. Har allerede bytte til en annen fastlege!

Min vurdering av legen: 2/10

Hold unna!

Blir ikke tatt seriøst.

Jeg ble direkte overført til Ghazwa fra forrige lege. Jeg har vært der et par ganger nå, og føler at hun ikke hører etter på hva som er problemet men heller tyr til raske løsninger og skyver meg ut døren fortest mulig. Hun stiller ikke spørsmål knyttet til problemet, men heller spørsmål som jeg ikke forstår skal ha noen sammenheng.
Jeg sliter fortsatt med problemene jeg har gått til Ghazwa for grunnet dette.
Sekretæren, som skal ta seg av blant annet sting og blodprøver, er blid og hyggelig, men ikke er så dyktig til nettopp disse oppgavene.
Flere ganger har blodprøvene gått rett i bosset, og jeg har blitt sendt til Haukeland. Også stingene har sekretæren til andre legen måtte ta ut.
Positivt: Man kommer raskt til.

Gjør en fantastisk god jobb

Tar seg tid til å lytte til pasientene sine.
Fått rett hjelp hver gang jeg og min fam. har trengt det.

Flink og dyktig

Synes hun er flink med barn, snakker direkte til min 3 år gamle gutt, og tar plagene på alvor. Er sympatisk og faglig dyktig. Trenger ikke å vente lenge på å få time, og kommer kjapt til på telefon.

Den verste legen jeg har hatt!

- UFATTELIG dårlig med barn!
- Viser INGEN interesse for hva du vil si
- Man må krangle seg til henvisninger når ho ikke greier finne ut hva som er gale
- ei utrulig dårlig assistent (burde hatt nye kurs i både det å gi sprøyter å ta blodprøver.)
- dårlig til å lese på/ i journalen,

Anbefales OVERHODE IKKE!

Likegyldig

Opplevelsen med denne legen er at hun ikke forstår jobben sin. Hun har overtatt "meg" fra min forrige fastlege på samme kontor. Hun stilte spørsmål som gjorde meg usikker på om hun forsto hvorfor jeg var der.
Det positive er at jeg fikk min resept på livsvikige medisiner og at hun skrev en henvisnig til fysioterapeut.
Jeg går ikke tilbake til henne,-bytter fastlege nå.

den verste legen jeg har hatt

I dag var min første legetimen med henne. Først og fremst hun var ikke god til å hilse og presentere seg I DET HELTATT.

Jeg hadde bestilt time for å få en del info og få en del blodprøver, tilfeldig ble jeg veldig forkjølet, og akkurat når jeg satt meg i venterommet da fikk jeg feber. hadde tenkt meg hvor heldig kan jeg være for at har lege time akkurat når jeg har feber.

Når jeg gikk inn til legen og hun spurte meg hva kan timen gjelde for.. da svarte eg for info og blodprøven egentlig, men har fått feber er det mulig å kjekke det fordi jeg har fått hodepine no nettopp av feberen!??

Hun så på meg og rett og slett sa ( PFFFF.. dette har jeg ikke tid for, har bare tid for å informere ikke noe annet )

Lege skal alltid høre på sine pasienter men det eneste ting hun ikke hadde gjort. men hun hadde tid til å spørre om hvor jeg er fra og hvor mange søsken eg har....

ANBEFALER IKKE DENNE LEGEN I DET HELETATT...

Nedverdigende opplevelse!

Følte meg tråkket på og ikke respektert. Hun rippet opp i gamle og vonde sår og hadde heller ikke lest seg opp på meg i journalen. Jeg har en sykehistorie som strekker seg over lang tid men følte en dårlig kompetanse og ingen interesse for meg som pasient. Anbefaler ikke denne fastlegen til noen!

Ikke den beste legen jeg har hatt

Jeg fikk en følelse av at legen ikke tok meg seriøst, og kom med råd jeg helt fint kunne tenkt meg til selv. Legen stilte få spørsmål, som gjerne ville vært lurt for å kunne ta en vurdering av min situasjon. Helhetlig syntes jeg at legen bør ta seg mer tid til pasienten, og prøve å sette seg inn i pasientens situasjon. Jeg fikk dessverre lite utbytte av legetimen, og måtte derfor rådføre meg ved annen (privat) lege.

Nedlatende og bryr seg lite

Har aldri følt meg så liten og nedverdiget som etter legetime hos Ghazwa Melhem Zougheib. Ble ikke tatt på alvor, og fikk beskjed om at flere hadde det slik, så dette var ikke noe å klage over (selv om jeg har en helt konkret diagnose, med konkrete plager som går ut over min hverdag og livskvalitet). Fikk følelsen av å ikke bli trodd, selv om jeg forklarte hvilke symptomer og plager jeg sliter med. Hun nærmest fnøs av meg og uttrykte at dette var noe fjas. Min opplevelse er at Zougheib snakker på en måte som får en til å føle seg lite verdt og som en hypokonder, som bare kommer til legen for å klage. Aldri i mitt liv skal jeg tilbake på dette legekontoret.

Misfornøyd

Mitt møte med Ghazawa var dessverre et lite positivt møte. Hun viser ingen medfølelse, og virker svært lite interessert i meg som menneske og pasient. Jeg har aldri følt meg så liten som jeg gjorde på hennes kontor. Jeg byttet fastlege på dagen!

Ikke fornøyd

Var med min datter å traff denne legen for første gang i dag. Min datter har truffet henne en gang tidligere. Ingen av oss er spesielt imponert og følte at vi virkelig var på feil plass. Hun snakker språket godt, men det virket likevel som om hun ikke riktig forsto alt som ble sagt. Hun virket også uinteressert og mest lysten på å få oss unna, slik at hun kunne komme seg på møtet som hun opplyste oss om ganske kjapt etter at vi var kommet inn. Hun hilste heller ikke på meg som mor, men spurte en stund uti samtalen om det var det jeg var.
Dette var ikke en god opplevelse og vi føler oss ikke trygg på at hun bryr seg om og er interessert i oss som pasienter. Vi byttet lege så fort vi kom hjem.
For ettertiden håper jeg hun ikke sier eller viser at hun har dårlig tid til framtidige pasienter og at hun setter seg litt mer inn i pasientens problemstilling før timen.
Da vi kom ut hadde jeg også en ubehagelig opplevelse fra hsekretæren som med sur tone, høylydt irettesatte meg foran alle ventende pasienter om at jeg ikke kunne bestille time til min datter på SMS fra min egen telefon, selv om jeg skrev hennes navn og fødselsnummer. Da jeg fortalte at det aldri hadde vært noe problem tidligere, ble jeg opplyst om at dette var en ny regel fra 1 juli-16. Opplevelsen var både nedverdigende og totalt unødvendig.