Gunhild Hanssen

Tlf: 22 09 88 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Gunhild Hanssen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Gunhild Hanssen

dyktig men uten empati

Jeg var anbefalt å bytte til den legen, men angret mye. Jeg trengte noen som kunne beskrive norskehelsesystemet og lytte da jeg hadde en del ting som jeg ikke kunne skrive da jeg bestilte time på nettet, men hun ønsket snakke bare om det som var påskrevet, hadde hver gang dårlig tid og viste meg døra etter 10 min.
Jeg følte at hun var bra utdannet, men manglet empati. Hun ser ikke på deg da du beskriver symptomene, gråter eller stiller spørsmål bare PC-en. Jeg fikk aldri undersøkt heller. Hvis du er deprimert eller noe dramatisk skjedde i familien din, trenger en spesialist eller en psykolog for henvisning, forberedt deg til å ikke bli bra tatt imot av henne som ikke kan vise hensyn til dine problemer.
Hun var også dessverre ofte forsinket. Noe som var veldig feil også var at hun har ikke noe vikar da hun er på ferie. I juli var alle legene på ferie bortsett fra én noe som gjaldt til mye kø, og jeg var anbefalt til å dra til legevakta i stedet for å fornye en sykemelding!

Den legen trenger trening i empati og sosial evner for å kunne fortsette å behandle pasienter.

Over snittet dyktig lege

Imponert. Hun loggfører og har full oversikt. Hun er analytisk, direkte og handlekraftig. Hun diller og duller ikke (dersom en har behov for det). Hun løser oppgaven sin svært godt. En dyktig lege.

Rasjonell og analytisk lege.

Stiller de rette spørsmålene, og sjekker de rette parametrene. Lot seg ikke "lure" av hva jeg trodde, og fant en helt annen årsak til plagene enn jeg hadde tenkt. Er nok ikke legen som "diller" med pasienten, men er analytisk og undersøkende. Min type lege.

Super lege

Noen trenger en lege som tar deg seriøst, rett på sak og følger opp pasientene. Andre trenger en lege som skal dulle med deg og gi deg betryggende ord. Jeg foretrekker den første varianten.
Skjønner ikke de som mener at hun burde slutte, absolutt en lege jeg håper blir!

Topp lege.

Hun har ordnet opp i flere av mine problemer etter at jeg fikk henne. Tar ansvar, og er pasientens advokat.

Denne legen bør du styre langt unna!! Det er trist at hun får være lege.

Hun virker sur og grinete og lite tilstede. Ser kun nedi PC skjermen og skriver så det griner men EMPATI finnes dessverre ikke hos denne damen.
Jeg kan ikke forstå å begripe at denne damen er lege. Det virker som om hater jobben sin og det er utrolig trist Jeg tenker på de stakkars pasientene som ikke sier ifra når eller bytter fastlege. Gjør deg selv og resten av pasientene en stor tjeneste og bytt til en annen lege slik at hun ikke kan være der lenger.

Bytt bytt og bytt til en annen lege.

Gundhild Hansen, finn deg noe annet og gjøre. Fastlege er ikke din greie.

Enda et eksempel på at ikke alle passer til fastlege rollen. Gunhild er hverken spesielt interessert i og høre på det du har og si eller og hjelpe deg med det. Hun er stortsett sur og lite i møtekommende. Når hun til slutt blir nødt til og gjøre noe er hun slurvete. Når hun skal undersøke deg virker hun usikker og hennes henvisninger er ikke spesielt gode. Hun sitter med snusboksen sin i noe som virker som en helt annen dimmensjon. Jeg vil annbefale sterkt og finne deg en annen fastlege.

Belastning for helsevesenet.

Slurvete fastlege som såvidt tar seg tid til å fysisk inspisere eller undersøke pasienten. Velger å henvise til spesialistkø i 3 måneder i stedet, og fremstår rett og slett som veldig usikker...

Positivt at hensikten er å hjelpe pasienten, men det skal ikke være nødvendig å bli henvist når det er helt generelle allmennplager som skal avdekkes og behandles. Er ikke under den oppfatningen at legen er kompetent nok til å yte tjenester som en fastlege skal kunne gjøre.

Den dårligste fastlegen jeg noen sinne har hatt

Hun virket sur og det virket som at jeg var til bry for henne. Kan hende hun er en god fastlege for dem som ikke behøver en vennlig tone mellom seg og fastlegen... Virket lite sympatisk og ikke så veldig hjelpsom. Hadde ingen interesse av å bli videre kjent med meg, til tross for at dette var mitt første møte med henne som min nye fastlege. Synes det var rart at hun svarte så krasst på de spørsmålene jeg hadde.

Vil ikke anbefale henne til studenter, eller generelt folk som har behov for en vennlig og snill fastlege.

Flink og grundig

Jeg har vært hos Gunhild et par ganger nå, og jeg er veldig fornøyd. Hun vet hva hun skal spørre om og gjør det hun kan for å løse problemet. Kan hun ikke hjelpe selv, så sender hun deg til en spesialist. Hun er flink til å lytte og tar deg på alvor. Synes ikke hun er sur i det heletatt, hun virker bare til å være ganske konsentrert om oppgavene sine, noe som jeg synes er veldig fint. Anbefaler henne på det sterkeste.

Flinkere enn hva man får inntrykk av her

Jeg hadde først Øyvind Aa som fastlege, deretter vikaren for så å få Gunhild.
Hun er lyttende og hyggelig, kan snakke om ting utenom selve problemstillingen.
Vært hos henne tre ganger og hun spørr alltid om tidligere problemer, noe mange leger glemmer. Jeg har hatt flere fastleger som bare har skrevet ut resept uten å henvise til spesialist, Gunhild gjorde det med en gang.

Fornøyd og synes hun virker Flink

OK fastlege

Har vært hos henne 2 ganger nå. Opplevd at hun er tilstede og lytter, og undersøker. Har også henvist meg videre til spesialist. At snusboksen står fremme på pulten synes jeg er flott, hun er da et menneske hun også :)

Lite fornøyd

Jeg kom fra en blid og empatisk, lyttende oppmerksom lege til en sur og veldig lite imøtekommende lege,hun viste ingen forståelse, empati, eller interesse for mine plager. Aldi mer Gunhild Hanssen

Aldri igjen

Tverr, sur og lite forståelsesfull. Virket mest opptatt av å bli fort ferdig. Overhodet ingen empati å spore. Bestiller aldri time hos henne igjen.

Sur lege

Møtte en sur og veldig lite imøtekommende lege,hun viste ingen forståelse eller empati.
Kommer aldri til å gå til henne igjen.

Ikke et besøk til

Ble overført fra legelisten til Øyvind Aa, og dette ble som å hoppe etter Wirkola. Hun var ikke så veldig lyttende og satt å stirret intenst inn i PC skjermen. Jeg har tidligere alltid fått tilbakemeldinger på blodprøver nå måtte jeg spørre og grave, det virket litt unødig, men jeg var kanskje for godt vant.

Tusen takk for meg.

Tok meg ikke på alvor og lite forståelsesfull

Jeg kom til henne med psykiske problemer og ba om henvisning til psykolog, noe hun nekta å gi meg. Isteden ba hun meg begynne "å gå tur". Aldri følt meg så frustrert og dårlig ivaretatt i hele mitt liv.

Fraværende

Vanskelig å finne noe bra her. Har litt sans for tørr humor(sitter langt inne). Hun sitter med snusboksen sin og er ganske fraværende. Lytter ikke, og svarer plutselig helt på andre ting.

Grei lege

Hun er ei trivelig og dyktig lege.
Og tar seg tid og seriøs. Vil si hun er effektiv, hyggelig og flink. Har vært hos henne et par ganger og syns hun er god i faget sitt. Hjelper deg så godt som mulig.

Eneste som er veldig og da mener jeg veeeeldig negativtver at hun tilhører storoklinikken. Et verre legesenter skal man lete lenge etter. Når man først sitter 13min inteøefon kø får man den dårligste servicen noen gang. Er kun ei søt og hyggelig jente der. Resten har spist sitroner til morran.

Flink lege

Jeg er veldig fornøyd. Hun har tatt problemene mine seriøst, og virkelig undersøkt og gitt meg råd. Syns overhodet ikke hun har virket sur eller "kald" slik jeg kan lese her - heller mer seriøs. Alt i alt veldig fornøyd!