Hans Kvalsvik

Tlf: 33 42 68 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hans Kvalsvik er en av 38 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Hans Kvalsvik

ikke fornøyd

Jeg var ikke fornøyd med Kvalsvik som fastlege. Jeg følte at han ikke tok meg og mine plager på alvor og det virket nærmest som han ville ha meg kjappest mulig ut av kontoret og ikke virket særlig interessert i å høre om hva jeg slet med.

En gang måtte jeg løpe en rundt i gangen, hvor det satt andre pasienter, for at han kunne se på kneet mitt. dette var veldig ubehagelig. Jeg opplevde det hele som lite seriøst.

Han ville heller ikke henvise meg til gynekolog eller ta en gynekologisk undersøkelse av meg, selv om jeg så et behov for det og aldri før hadde tatt en slik test.

Av den grunn byttet jeg fastlege.

Trygg og dyktig

Selv om han er en av de mest populære legene i Sandefjord får du raskt time og du blir aldri sittende lenge å vente, verken på venterommet eller på telefonen. Alle er hyggelige og imøtekommende.

Kvalsvik selv er rolig og trygg, lyttende og observant. Han er også effektiv uten at det går utover opplevelsen av å bli godt ivaretatt.

Uinteressert, setter seg på bakbeina, føler meg til bry

Går også med planer om å finne meg en ny fastlege etter flere år som pasient hos Dr Kvalsvik.

Kjenner meg godt igjen i andre pasienters opplevelser av Kvalsvik i møte med ham. Selv føler jeg, at jeg tar opp hans verdifulle tid når jeg kommer med bekymringer om min helse. Som regel ble jeg ikke tatt på alvor. Føler at jeg må overbevise fastlegen og helst underbygge mitt forsvar med gode kunnskaper hvis det er noe han ikke tror på eller ser på som en bagatell. Da tenker jeg på henvisninger til spesialisten, utredninger mm.

Ordknappheten hans gjør at jeg stiller flere spørsmål enn jeg får svar eller at spørsmålene mine blir kastet tilbake til meg som jeg helst bør forsvare klokt og overbevisende.

I møte med Kvalsvik savner jeg hans interesse for meg som pasient, hans oppfølging, forberedelser til samtalen ved å møte meg. Han snakker aldri om mine siste blodprøver, henvisninger/utredninger, anbefalinger/uttalelser av spesialistene. Husker jeg ikke det, da har toget gått denne gangen også.

arrogant

Har gått til denne legen i flere år. Han virker svært uinteressert og føler jeg ikke blir tatt på alvor. Virker som om han har dårlig tid og vil bli ferdig så fort som mulig. Skriver ut resepter og sykemeldinger i hytt og pine uten å bry seg om problemet til pasienten. Nå har jeg endelig fått byttet lege.

Ett irritasjonsmoment :(

Jeg gikk ut av den siste legetime i sinne pga. at jeg følte jeg ikke ble hørt, han motsa meg alt jeg fortalte om mine plager, han virka sinna/irritert pga. at jeg kom til timen min, og jeg har aldri følt at jeg har blitt tatt på alvor når jeg forteller om mine plager og problemer. Jeg følte meg rett og slett ikke velkommen.

Overflatisk - passiv - føler jeg er til bry

Veldig skuffet over de siste besøkene hos Kvalsvik. Han stiller altfor få spørsmål - virker uinteressert og er veldig lite flink til å kommunisere. Ordknapp - føler at jeg må ta initiativ til å føre en samtale.

Overkjører

har bruk denne legen i 10-15 år og merket de siste årene jeg ikke får pratet ferdig før han tar avgjørelser og kjører over meg. Gjør ting uten å forklare og fått god kjennelse da meg. Har nå endelig klart å bytte lege.

Knapp og overflatisk

Er meget effektiv på konkrete akutte medisinske problemer, som han tar tak i umiddelbart. Men, det virker som han er mye mindre interessert i mer kompliserte syksomsbilder. Noen ganger sier han kan ikke hjelpe deg,men hvorfor henviser han da ikke til spesialist? Har opplevd at han går mens du sitter i stolen, fordi han må til en annen pasient.(timen er altså avsluttet, betyr det visst......) Han skriver noen ganger upresise sykemeldinger eller upresises henvisninger og rusher til avslutning av en diagnose, uten mer forklaring. Opplever at han noen ganger snarest vil ha deg ut av kontoret, selv om jeg selv er svært konkret og ikke interessert i å småprate. Spør man ikke sier han svært lite. Han spør aldri om hvordan behandlingen gikk på forrige sykdom, selv om det var alvorlig.

Flink, rolig og effektiv

Kvalsvik er faglig dyktig og veldig diplomatisk. Blir ikke irritert hvis du kommer med en ferdig "Internett-diagnose". Får raskt time og sitter veldig sjelden over tiden på venteværelset, enda Kvalsvik er en av legene i byen med flest pasienter på listen. Sikkert fordi han ikke bruker tid på småprat. Hvis du er selskapssyk, lysten på "lette" sykemeldinger eller noen til å synes synd på deg, så er dette ikke legen for deg. Hvis du derimot liker kvalitet, effektivitet og en mann som ser ut som han lytter (husk de er sjeldne), så er Kvalsvik midt i blinken.

I mine øyne den beste legen jeg har hatt.

Han tar seg god tid og er flink til å lytte. Har aldri fått noen feildiagnose. Er lett og prate med og man føler at man blir ivaretatt.

God lege!

Kvalvik er en dyktig, stille og behagelig lege. Anbefales!

Beste

Beste legen jeg har hatt. Han har alltid tatt seg tid til å lytte på hva jeg har å si. Å er man blitt urettferdig behandlet av andre instanser hjalp han meg med å få fjernet dokumentet som ble sendt til NAV.

Dyktig lege, ikke så dyktig på kommunikasjon!

Jeg vil beskrive Dr. Kvalsvik som svært dyktig faglig, men kan oppleves som dårlig på kommunikasjon, han har til tider overrasket positivt på dette punktet, men totalt sett får man følelse av at han ikke er så veldig glad i å prate, man må gjerne spørre, og han svarer alltid godt, føler at han tar meg seriøst!

Kan virker lite interessert

Kvalsvik har helt sikkert stor kunnskap, men han er ikke flink til å ta seg to minutter ekstra på å forklare. Kan virke som han er lite interessert, eller som om han snarest vil ha deg ut av kontoret. Spør man ikke, sier han svært lite.

Dette inntrykket betyr ikke at ha gjør en dårlig jobb ifbm å få i gang behandling osv, men kommunikasjon, informasjon osv er også svært viktig for pasienten.

Dyktig lege

Han kommuniserer lite, så man må spørre hele tiden, men svarer greit når man spør.Men det er jo ikke alltid man vet hva man skal spørre om! Han spør aldri om hvoran det har gått med det forrige problemet man var der for.

Dårlig å kommunisere

Hans Kvalsvik er nok en dyktig lege, men jeg synes han er dårlig på kommunikasjon, og å ta omsyn til pasienten.