Hans Kvalsvik

Solvang Legesenter
Skiringssalveien 24 3208 Sandefjord
Hans Kvalsvik er en av 38 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Hans Kvalsvik

Uinteressert, setter seg på bakbeina, føler meg til bry

Går også med planer om å finne meg en ny fastlege etter flere år som pasient hos Dr Kvalsvik.

Kjenner meg godt igjen i andre pasienters opplevelser av Kvalsvik i møte med ham. Selv føler jeg, at jeg tar opp hans verdifulle tid når jeg kommer med bekymringer om min helse. Som regel ble jeg ikke tatt på alvor. Føler at jeg må overbevise fastlegen og helst underbygge mitt forsvar med gode kunnskaper hvis det er noe han ikke tror på eller ser på som en bagatell. Da tenker jeg på henvisninger til spesialisten, utredninger mm.

Ordknappheten hans gjør at jeg stiller flere spørsmål enn jeg får svar eller at spørsmålene mine blir kastet tilbake til meg som jeg helst bør forsvare klokt og overbevisende.

I møte med Kvalsvik savner jeg hans interesse for meg som pasient, hans oppfølging, forberedelser til samtalen ved å møte meg. Han snakker aldri om mine siste blodprøver, henvisninger/utredninger, anbefalinger/uttalelser av spesialistene. Husker jeg ikke det, da har toget gått denne gangen også.

arrogant

Har gått til denne legen i flere år. Han virker svært uinteressert og føler jeg ikke blir tatt på alvor. Virker som om han har dårlig tid og vil bli ferdig så fort som mulig. Skriver ut resepter og sykemeldinger i hytt og pine uten å bry seg om problemet til pasienten. Nå har jeg endelig fått byttet lege.

Ett irritasjonsmoment :(

Jeg gikk ut av den siste legetime i sinne pga. at jeg følte jeg ikke ble hørt, han motsa meg alt jeg fortalte om mine plager, han virka sinna/irritert pga. at jeg kom til timen min, og jeg har aldri følt at jeg har blitt tatt på alvor når jeg forteller om mine plager og problemer. Jeg følte meg rett og slett ikke velkommen.

Overflatisk - passiv - føler jeg er til bry

Veldig skuffet over de siste besøkene hos Kvalsvik. Han stiller altfor få spørsmål - virker uinteressert og er veldig lite flink til å kommunisere. Ordknapp - føler at jeg må ta initiativ til å føre en samtale.

Overkjører

har bruk denne legen i 10-15 år og merket de siste årene jeg ikke får pratet ferdig før han tar avgjørelser og kjører over meg. Gjør ting uten å forklare og fått god kjennelse da meg. Har nå endelig klart å bytte lege.