Hans Kvalsvik

Tlf: 33 42 68 20 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Hans Kvalsvik er en av 39 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Hans Kvalsvik

Hyggelig og dyktig lege

Har benyttet Hans Kvalsvik i ca. 20 år, og har aldri hatt noe å klage over. Han fatter seg riktignok i korthet mht kommunikasjon, men tar seg tid til å forklare ting hvis man har spørsmål. Smalltalk kan man ha andre steder. Har aldri opplevd å bli "skyflet" ut døra! Og han er veldig måteholden med utskriving av antibiotika, noe som er et stort pluss, og vil heller at pasientens kropp ta seg av det (hvis ikke livstruende selvsagt).

ikke fornøyd

Jeg var ikke fornøyd med Kvalsvik som fastlege. Jeg følte at han ikke tok meg og mine plager på alvor og det virket nærmest som han ville ha meg kjappest mulig ut av kontoret og ikke virket særlig interessert i å høre om hva jeg slet med.

En gang måtte jeg løpe en rundt i gangen, hvor det satt andre pasienter, for at han kunne se på kneet mitt. dette var veldig ubehagelig. Jeg opplevde det hele som lite seriøst.

Han ville heller ikke henvise meg til gynekolog eller ta en gynekologisk undersøkelse av meg, selv om jeg så et behov for det og aldri før hadde tatt en slik test.

Av den grunn byttet jeg fastlege.

Trygg og dyktig

Selv om han er en av de mest populære legene i Sandefjord får du raskt time og du blir aldri sittende lenge å vente, verken på venterommet eller på telefonen. Alle er hyggelige og imøtekommende.

Kvalsvik selv er rolig og trygg, lyttende og observant. Han er også effektiv uten at det går utover opplevelsen av å bli godt ivaretatt.

Uinteressert, setter seg på bakbeina, føler meg til bry

Går også med planer om å finne meg en ny fastlege etter flere år som pasient hos Dr Kvalsvik.

Kjenner meg godt igjen i andre pasienters opplevelser av Kvalsvik i møte med ham. Selv føler jeg, at jeg tar opp hans verdifulle tid når jeg kommer med bekymringer om min helse. Som regel ble jeg ikke tatt på alvor. Føler at jeg må overbevise fastlegen og helst underbygge mitt forsvar med gode kunnskaper hvis det er noe han ikke tror på eller ser på som en bagatell. Da tenker jeg på henvisninger til spesialisten, utredninger mm.

Ordknappheten hans gjør at jeg stiller flere spørsmål enn jeg får svar eller at spørsmålene mine blir kastet tilbake til meg som jeg helst bør forsvare klokt og overbevisende.

I møte med Kvalsvik savner jeg hans interesse for meg som pasient, hans oppfølging, forberedelser til samtalen ved å møte meg. Han snakker aldri om mine siste blodprøver, henvisninger/utredninger, anbefalinger/uttalelser av spesialistene. Husker jeg ikke det, da har toget gått denne gangen også.

arrogant

Har gått til denne legen i flere år. Han virker svært uinteressert og føler jeg ikke blir tatt på alvor. Virker som om han har dårlig tid og vil bli ferdig så fort som mulig. Skriver ut resepter og sykemeldinger i hytt og pine uten å bry seg om problemet til pasienten. Nå har jeg endelig fått byttet lege.