Ragnhild Agnes Snustad-Grønskag

Autorisasjon (2012)

Ragnhild Agnes Snustad-Grønskag er en av 196 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Ragnhild Agnes Snustad-Grønskag

En trygg lege som lytter

Ragnhild er den flinkeste, tryggeste, og mest seriøse legen jeg noen gang har hatt. Hun har hjulpet meg med problemer som jeg har prøvd å få hjelp med i mange år hos leger som ikke lytter, og hun ønsker å komme i bunn med saker framfor å bare sette plaster på såret. Dette er gode kvaliteter for en lege, og Ragnhild innehar en kompetanse og trygghet som smitter over og gjør at du føler deg ivaretatt.

Det er dog dessverre ei stund siden jeg fikk snakket med Ragnhild pga en permisjon som har vart ganske lenge, og jeg har i over et år da måttet forholde meg til 5 forskjellige vikarer som ikke innehar de samme kvalitetene som Ragnhild har, og som ikke kjenner meg og min journal. Legekontoret er heller ikke særlig behjelpelig når jeg skal bestille time, da de ikke har oversikt over listene til vikarene, og jeg får heller ikke mulighet til å bestille time til de via HelseNorge sin side. Det har blitt avtalt videokonsultasjoner som jeg har måttet avlyse jobb for videotimen, der hvor vikarlegen aldri har møtt opp og, og jeg blir da oppringt privat sent på kvelden av en lege som kjører bil som ikke visste at vi hadde avtalt time for 6 timer siden. Dette er ikke kjekt i det hele tatt, da man plutselig er tilbake til det man prøvde å komme seg unna, men jeg forsøker å være tålmodig, og venter til hun eventuelt er tilbake. Om hun ikke kommer tilbake som fastlege, vil det være et stort tap for alle oss som er så heldige å ha henne som fastlege.

Dårlig kommunikasjon rundt permisjon

Skulle komme tilbake fra permisjon i mai 2023. Fikk aldri beskjed om forlengelse av permisjonen og har pr nå (slutten av november) aldri møtt denne legen, bare to forskjellige vikarer som man ikke kan bestille time hos på vanlig vis via helsenorge. Slitsomt å ikke ha en fastlege og heller ikke få noe hint om når legen skal tilbake i arbeid. Anbefaler å sjekke via legekontorets hjemmeside om hun fremdeles er i permisjon før man bytter til denne legen.

Svært betryggende og faglig god

Jeg fikk Ragnhild som fastlege da jeg var student i Trondheim, og har måtte beholdt hun etter flytting pga. fastlegemangel hvor jeg bor nå.

Da jeg fikk covid-19 og senere lange komplikasjoner etter dette, var jeg ganske bekymret for oppfølgingen jeg skulle få, men dette var det altså ingen grunn til. Både Ragnhild og legekontoret har gjort sitt ytterste for å tilrettelegge for dette, og jeg har blitt henvist til bildediagnostikk og spesialister ved sykehus her hvor jeg bor nå for å kunne gi meg long covid diagnose.

Nå mens jeg driver å jobber meg opp til å komme tilbake fullt i arbeid, opplever jeg Ragnhild som svært betryggende, hun stoler på meg og hva jeg oppgir som mulig for meg, hun er svært kunnskapsrik på området (slik at hun kan ta meg på mitt eget "tull" hvis jeg er blitt hengt opp i noe). Jeg vil kunne anbefale Ragnhild 100%, enhver som får henne som fastlege er svært heldige!

Jeg gruer meg litt til legen som jeg er på venteliste nå blir ledig, men det kommer nok til å gå fint det også:)

Trygg, kunnskapsrik og empatisk lege!

Ragnhild er en dyktig lege som virkelig tar deg på alvor. Kunnskapsrik, faglig dyktig og oppdatert, samtidig viser hun mye empati og forståelse.

Trygg og kunnskapsrik.

Hun lytter virkelig til problemet mitt og tar meg seriøs. Hun er veldig hjelpsom og effektiv. Hun gir meg en trygg følelse at jeg kan snakke med henne om ting som plager meg, og jeg vet hun er villig til å hjelpe meg og fikse dem.