Berit Marie Lien

Danholmen 3 3128 Nøtterøy
Tlf: 33 35 17 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Berit Marie Lien er en av 17 fastleger i Nøtterøy

Siste vurderinger av Berit Marie Lien

En fastlege som kan anbefales!

Lien fremstår som en meget dyktig og tilstedeværende fastlege. Jeg har hatt henne som fastlege i 17 år. Basert på mine behov vil jeg si at hun er imøtekommende og resultatorientert. Hun "ser" mennesket i pasienten og stiller spørsmål på en slik måte at jeg så absolutt føler meg forstått. De gangen jeg har kommet på grunn av "småting" er hun rask og effektiv. Ved behov for mer grundighet og fordypning tar hun seg tid til å gjennomgå hva som må gjøres og hvorfor. Lien har vist at det å være fastlege er langt mer enn kun det å skrive ut sykemeldinger og gi ut medisiner. Jeg opplever at hun er i stand til å se meg som pasient i et helhetlig perspektiv og gi meg den hjelpen jeg har behov for. Det siste er spesielt viktig i de tilfellene hvor jeg selv tror jeg "vet best" og har forventninger om en spesiell type behandling. Her viser hun sin faglige styrke på en glimrende måte.En lege jeg vil anbefale til alle mine venner. Her får man den hjelpen man har behov for.

Hva kan bli bedre?

I løpet av de 17 årene jeg har vært på Nøtterøy Legesenter har jeg noen ganger følt at jeg har blitt "stanset" hos vedkommende som tar telefonen, og på denne måten ikke kommet i kontakt med legen slik jeg har ønsket det. Dette er slik jeg forstår det blitt bedre med digital tilgang til legen via e-konsultasjon på notteroylegesenter.no.

Vil ikke anbefale

Jeg hadde lien som fastlege i 15 år.

Positivt:
Hun var rask med å skrive papirer og legeerklæringer, og henvise til psykisk helsetjeneste.

Negativt:
Jeg følte at hun oppførte seg nedlatende, og viste lite respekt for meg og min fysiske helse. Hun virket mange ganger irritabel, og ungikk ofte å forklare eller i det heletatt undersøke fysiske plager.

Føler deg liten når du skal dit

Føler hun ikke tar problemer seriøst nok, og konkluderer fort med at: det er bare sånn det er. Føler hun er vanskelig å snakke med, og man føler seg ''liten'' når man er der. Har aldri gledet meg til å dra dit.

Dårlig til å lytte og til tider arrogant

Føler at hun ikke lytter godt nok til hva som er problemet og faktisk forsøker å finne en løsning. Fremstår som bedrevitende. Jeg føler meg liten når jeg går til henne og prøver derfor å unngå det.

Veldig god fastlege

Har gått til henne de siste årene og må si jeg er veldig fornøyd. Lien er en veldig dyktig lege, som tar hensyn og alltid er hjelpsom. I tillegg er hun handlekraftig, og effektiv.

Variabelt inntrykk

Hun kan være forståelsesfull for i neste omgang å være irritert. Hun kan trekke litt for raske beslutninger, men har mange ganger tatt problemer på alvor og henvist videre noe som har vært viktig.

Lite ydmyk

Lien er faglig dyktig, men mangler evnen til å lytte. Når det er sagt, så er det viktig å si at hun følger opp der det trengs. Det oppleves bare som om hun gjør det fordi hun vet det er riktig, og ikke fordi hun mener det er nødvendig. Har aldri følt meg så ukomfortabel med noen lege, og vil derfor desverre ikke anbefale henne til andre.

Overbærende, mangler empati

Som pasient hos denne legen har jeg ikke følt meg komfortabel. Det føltes rett og slett som at legen har oppfattet meg til bry for henne. Jeg har gruet meg til å oppsøke hjelp her da det virker som om hun har viktigere pasienter enn meg. Mine problemer har blitt bagatellisert og latterliggjort. Jeg byttet til slutt fastlege og er veldig fornøyd med byttet. Skulle bare gjort det før.

Fantastisk lege!

Føler virkelig at både jeg og familien blir godt ivaretatt!

Lien

Har vært pasient hos Lien i nå snart 20 år. Jeg kommer aldri til å endre lege, hun forstår deg og hjelper deg uansett hva. Hun tar deg på alvor og dine problemer på alvor.

Lien anbefales på det sterkeste!

Absolut en lege av de bedre!

Jeg har vært pasient hos Lien i ca 10 år. Da jeg flyttet til Sandefjord ville jeg ikke bytte, for hun en en slik fantastisk fastlege!

Hun følger opp, forbereder seg til sine timer, ringer meg privat om det er nødvendig, forklarer ting på en forståelig måte, og jeg føler hun tar meg, min famile og våre behov seriøst.
Jeg opplever også at Lien heller tar en sjekk for mye, enn en for lite, hvilket jeg har satt veldig pris på opp til flere ganger. Hver gang jeg kommer med en bekymring har hun tatt meg på alvor!

Vil også legge til at Lien er dønn ærlig! Hun sier ting rett ut, men på en slik måte, at du ikke føler deg som en idiot når du går derfra. Det er absolutt en av hennes beste kvaliteter!

Jeg kommer ikke til å bytte lege, med mindre jeg flytter ut av fylket.
Jeg unner alle mennesker en fastlege som Lien!

helt ok

Ok lege, men skulle ønske hun noen ganger kunne undersøkt ting litt nærmere, selv om det ikke gjelder alvorlige helseproblemer. Bør ta seg bedre tid med pasientene. Noe lang ventetid.

Flink og forståelsefull

Fantastisk lege, kommer aldri til å bytte fordi Lien forstår deg og ditt behov.
Hun er på sterkt å anbefale.

Flink og grundig

Legen er flink til å ta meg på alvor år jeg er bekymret for barna eller meg selv. Følger alltid opp med etterkontroller og kommuniserer godt med sykehuset.