Berit Marie Lien

Nøtterøy Legesenter
Danholmen 3 3128 Nøtterøy
Berit Marie Lien er en av 17 fastleger i Nøtterøy

Siste vurderinger av Berit Marie Lien

En fastlege som kan anbefales!

Lien fremstår som en meget dyktig og tilstedeværende fastlege. Jeg har hatt henne som fastlege i 17 år. Basert på mine behov vil jeg si at hun er imøtekommende og resultatorientert. Hun "ser" mennesket i pasienten og stiller spørsmål på en slik måte at jeg så absolutt føler meg forstått. De gangen jeg har kommet på grunn av "småting" er hun rask og effektiv. Ved behov for mer grundighet og fordypning tar hun seg tid til å gjennomgå hva som må gjøres og hvorfor. Lien har vist at det å være fastlege er langt mer enn kun det å skrive ut sykemeldinger og gi ut medisiner. Jeg opplever at hun er i stand til å se meg som pasient i et helhetlig perspektiv og gi meg den hjelpen jeg har behov for. Det siste er spesielt viktig i de tilfellene hvor jeg selv tror jeg "vet best" og har forventninger om en spesiell type behandling. Her viser hun sin faglige styrke på en glimrende måte.En lege jeg vil anbefale til alle mine venner. Her får man den hjelpen man har behov for.

Hva kan bli bedre?

I løpet av de 17 årene jeg har vært på Nøtterøy Legesenter har jeg noen ganger følt at jeg har blitt "stanset" hos vedkommende som tar telefonen, og på denne måten ikke kommet i kontakt med legen slik jeg har ønsket det. Dette er slik jeg forstår det blitt bedre med digital tilgang til legen via e-konsultasjon på notteroylegesenter.no.

Vil ikke anbefale

Jeg hadde lien som fastlege i 15 år.

Positivt:
Hun var rask med å skrive papirer og legeerklæringer, og henvise til psykisk helsetjeneste.

Negativt:
Jeg følte at hun oppførte seg nedlatende, og viste lite respekt for meg og min fysiske helse. Hun virket mange ganger irritabel, og ungikk ofte å forklare eller i det heletatt undersøke fysiske plager.

Føler deg liten når du skal dit

Føler hun ikke tar problemer seriøst nok, og konkluderer fort med at: det er bare sånn det er. Føler hun er vanskelig å snakke med, og man føler seg ''liten'' når man er der. Har aldri gledet meg til å dra dit.

Dårlig til å lytte og til tider arrogant

Føler at hun ikke lytter godt nok til hva som er problemet og faktisk forsøker å finne en løsning. Fremstår som bedrevitende. Jeg føler meg liten når jeg går til henne og prøver derfor å unngå det.

Veldig god fastlege

Har gått til henne de siste årene og må si jeg er veldig fornøyd. Lien er en veldig dyktig lege, som tar hensyn og alltid er hjelpsom. I tillegg er hun handlekraftig, og effektiv.