Berit Marie Lien

Autorisasjon (1993)

Berit Marie Lien er en av 24 fastleger i Færder

Siste vurderinger av Berit Marie Lien

Varm, trygg og kunnskapsrik

Berit Lien har vært fastlege for meg og mine to barn fra de var 2-3 år gamle. Nå er de 21. Vi er alle tre svært fornøyde med Lien og jeg håper vi kan ha henne som fastlege lenge. Jeg opplever Lien som trygg og varm, og som virkelig bryr seg. Hun skrev også en helt nydelig henvisning da min sønn trengte en henvisning til sykehuset. Jeg føler jeg trygt kan anbefale henne til andre.

Trygg, omsorgsfull og kunnskapsrik

Er veldig fornøyd med å ha Berit Lien som lege, og har gått til henne hele livet.

Hun er beroligende og trygg, og tar problemer jeg kommer med alvorlig.

Lien er også flink til å følge opp og høre hvordan det går.

Kunne ikke tenke meg å bytte fastlege!

Den beste legen jeg noensinne har hatt

Har vært vår "familielege" i snart 20 år og hun har alltid vært super på alle måter. Faglig trygg, blid og imøtekommende.
Hun er klar i tale og henviser videre der hun mener dette er tryggest for pasienten.

VELDIG fornøyd

En fastlege som kan anbefales!

Lien fremstår som en meget dyktig og tilstedeværende fastlege. Jeg har hatt henne som fastlege i 17 år. Basert på mine behov vil jeg si at hun er imøtekommende og resultatorientert. Hun "ser" mennesket i pasienten og stiller spørsmål på en slik måte at jeg så absolutt føler meg forstått. De gangen jeg har kommet på grunn av "småting" er hun rask og effektiv. Ved behov for mer grundighet og fordypning tar hun seg tid til å gjennomgå hva som må gjøres og hvorfor. Lien har vist at det å være fastlege er langt mer enn kun det å skrive ut sykemeldinger og gi ut medisiner. Jeg opplever at hun er i stand til å se meg som pasient i et helhetlig perspektiv og gi meg den hjelpen jeg har behov for. Det siste er spesielt viktig i de tilfellene hvor jeg selv tror jeg "vet best" og har forventninger om en spesiell type behandling. Her viser hun sin faglige styrke på en glimrende måte.En lege jeg vil anbefale til alle mine venner. Her får man den hjelpen man har behov for.

Hva kan bli bedre?

I løpet av de 17 årene jeg har vært på Nøtterøy Legesenter har jeg noen ganger følt at jeg har blitt "stanset" hos vedkommende som tar telefonen, og på denne måten ikke kommet i kontakt med legen slik jeg har ønsket det. Dette er slik jeg forstår det blitt bedre med digital tilgang til legen via e-konsultasjon på notteroylegesenter.no.

Vil ikke anbefale

Jeg hadde lien som fastlege i 15 år.

Positivt:
Hun var rask med å skrive papirer og legeerklæringer, og henvise til psykisk helsetjeneste.

Negativt:
Jeg følte at hun oppførte seg nedlatende, og viste lite respekt for meg og min fysiske helse. Hun virket mange ganger irritabel, og ungikk ofte å forklare eller i det heletatt undersøke fysiske plager.