Nøtterøy Legesenter

Danholmen 3 3128 Nøtterøy

Siste vurderinger av behandlere ved Nøtterøy Legesenter

Både positivt og negativt

Lege: Kristin Espeland Skrevet

Først det positive: Hun fremstår som imøtekommende, ser deg inn i øynene og møter deg med et smil. Hun er flink med barna. Forklarer godt, tar dem på alvor. Hun er også rask med å svare på resepthenvendelser.

Dessverre har jeg hatt blandet erfaring når det gjelder samtale/ oppfølging mtp psykisk helse. Virker noe uerfaren her. Jeg er en oppegående dame med høy utdannelse, men som dessverre har hatt noen tøffe livserfaringer. Hun snakket til meg som om jeg var en «dum». Avbrøt meg og virket stresset. Var overtydelig med å si at nå hadde hun IKKE tid til mer. Jeg satt igjen med en følelse av at jeg stjal tiden hennes, enda jeg hadde bestilt en lengre samtale. Jeg vil legge godviljen til og håpe på at hun bare hadde en dårlig dag.

Hva kan bli bedre? Et godt tips kan være å ikke avbryte hardt. Gi pasienten ro til å få frem det som er vanskelig. Si på en vennlig måte at «jeg vil gjerne høre mer om dette, la oss følge opp med en del 2». Det er utrolig viktig å møte mennesker som føler seg sårbare med respekt og tålmodighet. Faktisk kan det gjøre noens dag bedre og åpne veier til bedre helse.

Tydelig, sikker, kunnskapsrik

Lege: Kristin Espeland Skrevet

Hun lytter, viser interesse, gir tydelige svar, og god behandling.Skaper en tillisfull atmosfære, en føler seg godt ivaretatt.

Misfornøyd

Lege: Kristin Espeland Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med Kristin dessverre. Hun kan fremstå veldig skarp til tider. Får meg til å føle meg "teit". Mye rot med blodprøvesvar og fornying av medisiner.

Jeg er veldig fornøyd med Nøtterøy legekontor, bra digitale løsninger og hyggelige helsesekretærer. Man får raskt time ved akutt behov.

Fantastisk!

Lege: Cathrine Abrahamsen Skrevet

En fastlege som virkelig lytter og tar deg på alvor. Henviser videre, og tar tak i problemene du måtte ha. Kommer aldri til å bytte fastlege!

Oppdatert og god oppfølging

Lege: Berit Marie Lien Skrevet

Familien min og jeg har brukt Lien i mange år. Vi er alle veldig fornøyde med henne som vår fastlege. Det føles trygt og hun er oppdatert og kunnskapsrik på helsefeltet. Hun er god på å følge opp og henviser videre når nødvendig. Min kreftsyke mor ble meget godt ivaretatt med bl.a. hjemmebesøk. Hun har respekt for andres tid og er som regel veldig punktlig. Samtidig vier hun god nok tid og oppmerksomhet når jeg er der. Hun er hyggelig, lyttende og tilstede i samtalene. Jeg fikk henne selv anbefalt og kan trygt anbefale henne videre. Alt i alt, vi føler oss meget godt ivaretatt!