Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk

Drøbak legesenter

2010

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Drøbak legesenter Telefonnummer64 90 51 1064 90 51 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Dyrløkkevn 15 1440 Drøbak
Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk er en av 13 fastleger i Frogn

Siste vurderinger av Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk

Effektiv og kunnskapsrik

Denne legen har et stort spenn av kunnskap rundt både kroniske plager, akutte skader, og "småting" som måtte dukke opp hos både mann og kvinne. Hun fremstår som uredd, og tar tak i alt man har av utfordringer. Hun er svært effektiv, og man bruker ikke unødvendig tid inne hos henne. På grunn av dette får man også timen til avtalt tid, og man sitter ikke lenge på venterommet.

Kan virke direkte i talen, men dette oppleves etter hvert trygt da man vet hva hun tenker, og man kan rette opp i misforståelser; er i så fall ydmyk og lyttende hvis hun har oppfattet noe feil.

Har man en lang helsehistorikk, vil det lønne seg å innhente all journal fra tidligere behandlingssteder, slik at hun kan ha det overblikket hun trenger.

Trygg i en hektisk hverdag

Skaper trygghet og er rolig. Er rask og ser deg. Flink til å vurdere situasjonen.
Følger opp det som trengs.

Anbefales!

Empatisk og lyttende lege som framstår kunnskapsrik. Fikk time raskt etter bestilling. Endelig funnet en god fastlege.

Usympatisk og respektløs

Denne fastlegen duger helt sikkert for folk med god helse som kommer innom med mindre problemer. Hvis man har en kronisk eller komplisert lidelse bør man holde seg langt unna. Da jeg kom til henne med mine kroniske plager (jeg hadde med epikriser og en lang symptomliste) ble hun først irritert for at jeg ikke hadde med full journal første time. Så ble hun oppgitt over at det ble så mye å sette seg inn i. Hun kom med flere uttalelser man forventer at en lege holder seg for god til å komme med:

"Hvordan skal jeg kunne hjelpe deg når selv spesialistene ikke finner ut av det?" (Dvs at kronikere med kompliserte medisinske diagnoser ikke har rett på fastlege...)

"Du må i hvert fall slutte å hvile. Du har jo tydeligvis ikke blitt bedre av det. Det er bare folk med en infeksjon som trenger hvile!" (Jeg har fått beskjed fra spesialister om å hvile mye da kroniske smerter virker utmattende på kroppen.)

"Hvis forsikringsselskapet mener at du ikke ble skadet i ulykken så er du vel frisk da? Hvorfor kan du ikke jobbe fullt da...?" (Akkurat som om ikke forsikringsselskap pleier å unndra seg ansvar der det er mulig...)

"Det at disse symptomene skulle skyldes en slik skade høres helt usannsynlig ut!" (Selv om jeg fortalte henne at 3 spesialister fra 2 sykehus har kommet frem til det samme.)

"Du vet vel at du ikke kan gå på arbeidsavklaringspenger i all evighet?" (Ja, men jeg blir ikke friskere av å vite det...)

Denne fastlegen er helt sikkert bra for mange og sikkert dyktig innen mange områder. Men når hun lar sin uvitenhet og usikkerhet gå ut over pasienten, i stedet for å bruke tid på å sette seg inn i (for henne) ukjente diagnoser, vil jeg anbefale kronikere å finne seg en annen lege.

Grundig lege som anbefales

Jeg har dessverre vært mere enn vanlig syk ved noen besøk. Da har jeg fått klar beskjed om å bli til det er avklart hva som er galt. Det har endt med innleggelse og sykehusopphold når jeg trengte det. Dersom det er usikkerhet har andre leger på senteret blitt spurt. Denne legen er god til å lytte og tøff nok til å stille relevante spørsmål. Min datter går svært gjerne til Julie og prater åpent og fint.

Det er en betryggelse at legesenteret har tre leger som kan hjelpe hverandre ved fravær og ferier.