Olav Austad

Rasta Legesenter AS

RASTA LEGESENTER Rastastubben 3 1476 Rasta
Olav Austad er en av 29 fastleger i Lørenskog

Siste vurderinger av Olav Austad

Hyggelig lege, men over en måneds ventetid på time?

Austad er en mann det er hyggelig å prate med, og han oppleves som flink til å lytte. Han forklarer tydelig, og er respektfull i sin opptreden.

Men man kvir seg for å kontakte Rasta legekontor for å be om time hos Austad. Først er det ofte vanskelig å komme fram på telefonen, og det er skjelden mulig å få time før om 4-6 uker. Så da går man på legevakten i stedet. Og det var vel ikke meningen?

Og så var det det med å holde avtaler... Resepter som han lover å skrive ut glemmes, telefoner glemmes. For mange pasienter?

Problemer når det gjelder.

Jeg har hatt Austad som lege nesten hele livet.

Austad er flink til å lytte på sine pasienter, han er hyggelig og har god tid. Det er veldig fint når du er hos han, men ikke når du venter på timen din. Jeg har aldri hatt mindre enn 30 minutter forsinkelse på timen min og det trekker ofte over en time.

Hvis du skal ha time for noe som ikke er akkutt må du regne med å vente minst 30 dager.

Austad er ikke vanskelig å overtale når det gjelder sykemeldinger eller slikt, men problemene oppstår hvis du trenger mer enn det. Prøver, avtaler, løfter om å ringe deg, henvisninger, osv. har det men å bli glemt. Jeg har aldri opplevd at han har holdt et løfte om å ta kontakt med meg ved en senere anledning.

Hvis du er en person som har influensa en gang i året og trenger en uke sykemelding er Austad din mann, men utover det ville jeg styrt unna.

Austad var en god fastlege for meg helt til den dag jeg trengte en faktisk legehjelp.

Rasta legesenter er underbemannet og har alltid veldig lang telefonkø, det kan ta timesvis og komme igjennom hvis du er uheldig.

Veldig fornøyd med Austad

Har vært lege til oss alle 5 siden 1992. Vi er storfornøyde. Han henviser når det trengs. Han tar seg den tiden som trengs når vi har behov - selv om han er forsinket (og det er han ofte, men det betyr svært lite når vi for den tiden vi trenger når vi først har kommet inn).

Den beste legen

Austad er en dyktig og flink lege. Jeg har brukt han i over 20 år. Han har alltid tid til pasienten sin.

Meget dyktig lege.

Dr. Austad har vært min fastlege i 20 år.
Han er en lyttende og raus person med lun humor.
Han er klar og direkte i sin kommunikasjon, og faglig sterk.
Jeg har aldri gått ut av kontoret uten å føle at jeg er blitt ivatetatt på alle måter.