Olav Austad

Rasta Legesenter

1985

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Siste vurderinger av Olav Austad

den tregeste legen jeg har vært hos

det er mer enn en mnd ventetid på time. må ofte misbruke akutt timer for å få treffe legen. lar være å svare på mod. overlater det meste til kontordame

Hyggelig lege, men over en måneds ventetid på time?

Austad er en mann det er hyggelig å prate med, og han oppleves som flink til å lytte. Han forklarer tydelig, og er respektfull i sin opptreden.

Men man kvir seg for å kontakte Rasta legekontor for å be om time hos Austad. Først er det ofte vanskelig å komme fram på telefonen, og det er skjelden mulig å få time før om 4-6 uker. Så da går man på legevakten i stedet. Og det var vel ikke meningen?

Og så var det det med å holde avtaler... Resepter som han lover å skrive ut glemmes, telefoner glemmes. For mange pasienter?

Problemer når det gjelder.

Jeg har hatt Austad som lege nesten hele livet.

Austad er flink til å lytte på sine pasienter, han er hyggelig og har god tid. Det er veldig fint når du er hos han, men ikke når du venter på timen din. Jeg har aldri hatt mindre enn 30 minutter forsinkelse på timen min og det trekker ofte over en time.

Hvis du skal ha time for noe som ikke er akkutt må du regne med å vente minst 30 dager.

Austad er ikke vanskelig å overtale når det gjelder sykemeldinger eller slikt, men problemene oppstår hvis du trenger mer enn det. Prøver, avtaler, løfter om å ringe deg, henvisninger, osv. har det men å bli glemt. Jeg har aldri opplevd at han har holdt et løfte om å ta kontakt med meg ved en senere anledning.

Hvis du er en person som har influensa en gang i året og trenger en uke sykemelding er Austad din mann, men utover det ville jeg styrt unna.

Austad var en god fastlege for meg helt til den dag jeg trengte en faktisk legehjelp.

Rasta legesenter er underbemannet og har alltid veldig lang telefonkø, det kan ta timesvis og komme igjennom hvis du er uheldig.

Veldig fornøyd med Austad

Har vært lege til oss alle 5 siden 1992. Vi er storfornøyde. Han henviser når det trengs. Han tar seg den tiden som trengs når vi har behov - selv om han er forsinket (og det er han ofte, men det betyr svært lite når vi for den tiden vi trenger når vi først har kommet inn).

Den beste legen

Austad er en dyktig og flink lege. Jeg har brukt han i over 20 år. Han har alltid tid til pasienten sin.

Meget dyktig lege.

Dr. Austad har vært min fastlege i 20 år.
Han er en lyttende og raus person med lun humor.
Han er klar og direkte i sin kommunikasjon, og faglig sterk.
Jeg har aldri gått ut av kontoret uten å føle at jeg er blitt ivatetatt på alle måter.

En lyttende lege

Austad lytter til klienten. De kliniske prøvene utgjør snaut halvparten
av hans informasjonsbehov. Resten får han gjennom samtale. Austad er
ryddig og direkte i sin tale.

Jeg har hatt han som fastlege omtrent siden jeg ble født. Nå måtte jeg bytte pga flytting (og ja jeg flyttet for en del år siden men ventet til nå med å bytte fordi jeg har vært så fornøyd med han). Han tar seg god tid med pasientene og selv om han er på etterskudd med timene så "rusher" han ikke seg gjennom pasientene. Han tar seg allikevel god tid og hører å hva man har å si.
Anbefales på det sterkeste.

Har benyttet Olav Austad som min lege i mer enn 20 år..

Fram til barna flyttet hjemmefra og til andre kanter av landet, var han vår familielege. Har i alle år vært svært takknemlig for å ha han som fastlege. Han har hjulpet oss gjennom svært vanskelige perioder. Han engasjerer seg oppriktig, og vi (senere jeg) har ubegrenset tillit til hans faglige kompetanse og fortrolighet. Han stiller alltid opp for meg og gir meg mye av sin tid. Gir meg følelse av trygghet og ivaretakelse.

Tar pasienten på alvor

Bruker tid ved vært legebesøk, forklarer, hvis det er behov for det, og følger opp.
Tillitsvekkende og flink.......

familielegen vår.

Familie legen vår over mange mange år.
Kjenner oss alle veldig godt.
Tar seg alltid god tid med oss.
Men henvisninger tar altfor lang tid før de blir gjort noe med.
føler ikke blir tatt på alvor.
Må være frisk og oppegående for og ha han som lege.
Ringe purre mase.
ellers skjer ingen ting.

Den beste legen jeg noen gang har hatt.

Har gått hos Austad i over 20 år, en fantastisk lege som bryr seg om pasienten. Tar seg tid tid, stiller spørsmål og viser omsårg. Kan også spøke å få pasienten i godt humør, en god lege og en omsorgfull person. Håper han blir på legesentret så lenge jeg går der.

Kan ikke tenke meg bedre fastlege.

Etter å ha vert pasient hos Austad i over 20 år kan jeg ikke tenke meg noen annen. Han er meget dyktig og grundig i sin utførelse av jobben. Han har tid til å lytte på eventuelle problemer og finner oftest ut av dette. Dersom han skulle være det minste i tvil sender han pasienten videre. Er påpasselig med årlige prøver for å følge opp pasienten.