Roar Nilssen

Tlf: 33 44 60 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Roar Nilssen er en av 38 fastleger i Sandefjord

Siste vurderinger av Roar Nilssen

Veldig bra Lege.

Nilssen tar seg god tid Han lytter til hva du har og si og tar deg alvorlig. Har bare gode erfaringer.

Langt under pari

Var ok i de første konsultasjonene, men når det viste seg å være mer krevende å finne årsaken til helseplagene ble det vanskelig. Han ble avvisende, ufin og viste ingen interesse av å finne årsaken. Så jeg måtte selv lese meg opp og selv "kreve" riktig henvisning. Uakseptabelt, da det er legen som skal være eksperten. Noe rot fra helsesekretæren(e) også så denne legen anbefales ikke.

Anbefales ikke på det sterkeste..

Hva i dag på min første time hos min "nye" Fastlege.
Bestilte å fikk bekreftet dobbel time fra kl 1000.
Ble tatt inn 1015 og sendt ut igjen 1035.
Om han er utbrent lege eller bare hadde en dårlig dag vet jeg ikke.

Min mening er at leger som ikke lytter til pasienten eller har tid til og finne ut hvorfor pasienten har bestilt time hos seg er skremmende.
Jeg har ikke tenkt å sette mitt liv på spill hos en sånn lege.
Men min oppfatning var å komme seg fortest mulig hjem å få byttet han ut.

nesten den beste legen jeg har hatt,

dr. nilssen er en god lege bruker tid og tar folk alvorlig.
han har hjelpt meg mye. samtalen går lett.
Lett å få time.
bra service på lab og prøver.

En fantastisk dyktig og omtenksom lege

Roar er uten tvil den beste legen jeg har hatt. Han er flink, tar seg god tid til deg og stiller mange grundige spørsmål. Han husker deg fra gang til gang og er veldig dyktig på oppfølging. Er også en utrolig lege å snakke med alt. Anbefales på det sterkeste! Du er heldig hvis du får plass.

Fantastisk lege!

Fantastisk lege!
Han tar seg tid til deg uansett om du kommer med små ting eller store.
Har hatt Roar som fastlege i mange år og kunne ikke vært mer fornøyd.
Veldig sympatisk

En hjelpeløs lege

Føles sånn at han er på grensen til p være utbrent. Anbefaler ikke denne legen hvis du er gravid eller planlegger å være. Får ingen støtt eller råd eller hjelp. Plus at det føles sånn at han aldri kjenner deg igjen og vet ikke hvem du er. Det er ikke en person du kan stole på og spørre om alt

Dyktig lege

Nilssen er en dyktig og god lege som tar pasienten på alvor, enten det er somatisk eller psykologisk/psykiatrisk problemstilling. Tar seg god tid, flink til å lytte. Har mye kunnskap om det meste. Er han usikker på noe er han ikke redd for å sjekke det opp, gjerne mens du sitter der. Jeg er veldig fornøyd med denne legen.

Dårlig lege

Denne legen anbefaler jeg ikke til noen! Han virker som en sur, gammel gubbe som er lei av jobben sin. Tar deg ikke på alvor og snakker til deg som om man var en liten drittunge. Overser anbefalinger fra Psykiatriske Behandlere og bryr seg ikke om hvordan du har det.

Kan anbefales!

Tar seg god tid. Virker grundig. Nøler ikke med henvisning til spesialist når situasjonen krever det.
Har god hukommelse : Husker tidligere sykehistorie og medisinliste.

En lege som lytter til pasienten

Jeg er veldig fornøyd med Roar Nilssen som legen min. Han tar seg tid til å foreta en vurdering, jeg føler alltid jeg blir tatt på alvor. En ting jeg vil foreslå er å bedre muligheten til å komme i kontakt med legekontoret. Det er alltid så lenge å vente på telefon. Hva med å kunne bestille/avbestille time på nett, eller via sms? Har vært borti det på andre legekontor ifb med mine foreldre, og har godt inntrykk av systemet.

ingen lege for personer under 30

Dette er en god lege, ingen tvil om det.
Ikke noe lege for noen under 30 år da han ikke tar "ungdommer" seriøst.

Har du f.eks hatt en operasjon og trenger utvidet sykemelding fordi man enda ikke har blitt oppegående nok til å jobbe igjen, så svarer han bare " jeg er ingen sykemeldings-lege"

Foreldrene mine har begge to Nilsen som fastlege og er meget fornøyd.

Jeg byttet på grunn av at han ikke tar folk på 22 år seriøst.
Har faktisk to gode eksempler, begge mine foreldre har nylig operert (forskjellige årsaker) de ble nesten påtvunget ekstra sykemelding.
også sier han til meg at han ikke ville sykemelde meg (etter en brusktransplantsjon i kneet) at det ikke var nødvendig, jeg kunne nesten ikke gå med krykker engang

Legekontoret har også misforstått grovt hva en legeavtale er, da de alltid ligger ca. 15 min forsinket hver eneste gang. jeg besøker legen ca én gang i måned og det var like kjedelig hver gang, for man kommer jo alltid litt før tiden,men når du i tillegg må vente et kvarter ekstra så blir man fort lei.

Er man også en som meg, som er avhengig av å kunne fornye resepter, så tar de seg 40,- kr betalt for dette(i 2013 hvertfall). I tillegg til at det tar litt tid før man får denne (selvom det er e-resept)

Veldig flink og kompetent lege, ikke redd for å henvise til spesialist. "heller føre var" i tankene.
Eneste dumme for meg som sagt at han ikke tar 22-åringer veldig seriøst

Den beste legen eg har hatt :)

Tar seg god tid til å forklare ting , du føler du blir tatt godt vare på og at han har god tid til deg . Har bare posetivt å si om han som lege :)

Utrolig dyktig lege

Er god til å lytte
Sender deg videre til spesialister hvis han ikke kan nok om det selv
Tar pasientene på alvor og er flink til å følge opp

Suveren fastlege!!

Jeg har hatt Roar Nilssen som fastlege siden fastlegeordningen startet. Føler meg både sett og hørt - og godt ivaretatt. Han gir alltid inntrykk av å ha tid til deg - selv om jeg vet han er forsinket og har det travelt. Han virker faglig dyktig og oppdatert. Henviser alltid videre når dette er nødvendig. Jeg føler meg heldig som er på hans liste.

Valig bra fastlege!

Roar Nilssen er en veldig dyktig lege. Han tar deg alltid seriøst og lytter selv om han har mye å gjøre. Selv om man ikke er der ofte husker han historikken fra gang til gang. Han henviser videre dersom nødvendig. Om du trenger lengre tid enn en vanlig legetime gir han en time på slutten av dagen som vare så lenge det er behov for. Jeg byttet kun fastlege fordi jeg flyttet til Oslo, og det var upraktisk å ha en fastlege i sandefjord.

min opplevelse

ikke alltid tatt på alvor, følte meg forskjellsbehandlet pga kjønn og alder.

Seriøs, dyktig og lyttende

Jeg går sjelden til legen. Da er det ekstra viktig for meg å bli tatt på alvor når jeg først er der. Roar Nilssen gjør det. Han lytter til deg, undersøker nøye og tar seg god tid til å finne ut hva som er årsaken.

Tillitsfull og imøtekommende

Tar deg på alvor. En person man kan snakke med om både fysiske og psykiske plager. Jeg har ikke vært der mange ganger, og hadde kun "små, diffuse" problemer. Han tok bekymringen min på alvor, tok flere tester og henviste meg til spesialistundersøkelse.

Litt lang ventetid før man kommer inn.

Flyttet fra Sandefjord, eneste grunnen til at jeg måtte bytte.

Kjempe fornøyd!!

Utrolig flink lege!
Er veldig fornøyd med behandlingen jeg får. Har ikke problemer med å få time, eneste negative er at det kan bli lang ventetid før du kommer inn. Han er flink til å henvise videre, og har virkelig stått på for at jeg skal få best mulig behandling.
Kvinne over 40 år