Gard Bruset

Regnbuen Legekontor
Vestre Kjennervei 2B 3420 Lierskogen
Gard Bruset er en av 23 fastleger i Lier

Siste vurderinger av Gard Bruset

Flott lege - dessverre med en dårlig vikar (sept.’20-juli’21)

Jeg og mine barn har hatt Stig i mange år. Da Gard kom inn og jeg fikk vite hans utplasseringnger under utdannelsen byttet vi til han. Flott og lyttende lege. Har de siste 5 årene hatt store utfordringer med helsen og de 3 siste årene hatt kontakt med lege opptil 1 gang i uka. Hadde god tro på at Gard sin vikar skulle innfri etter at vi til og med hadde møte med Gard, vikarlege og meg selv. Dessverre falt både forståelsen, vennlighet og kompetanse gjennom ganske fort hos vikaren og jeg måtte bytte fastlege i januar ‘21. Håper å kunne komme tilbake til Gard, og at de vet hvor dårlig vikaren var og at de ikke tar han inn igjen.

Intelligent, ydmyk, empatisk og trygg

Jeg stod i mitt største livskrise, på randen til selvmord. Utmattet av å håndtere komplekse traumer/PTSD på egenhånd i flere år. I tillegg til å kjempe mot et system som ikke bryr seg, en fastlege som viste seg å være overfladisk og uten å feste seg ordentlig ved hva PTSD faktisk innebærer og dermed endte opp med å motarbeide meg.

Fikk anbefalt Stig Bruset og fikk byttet. Hadde en time hos ham og fikk et godt inntrykk.
Det oppstod en situasjon hvor jeg ble så dårlig at jeg ikke lenger var i stand til å reagere, eller et ønske om å eksistere. Jeg klarte ikke lenger å ta vare på meg selv, eller si et eneste ord. Jeg havnet på det mørkeste stedet i menneskesinnet.
Det ble behov for akutt time og Stig var ikke tilgjengelig så Gard tok timen.

Jeg kommer aldri til å glemme det. For første gang under sykdommen følte jeg at jeg satt overfor noen som skjønner alvoret. Som fryktløst stilte spørsmål andre ikke ville stille fordi de ikke ville vite svaret. Gard lovte å ordne opp i ting og ville ha meg til ny time over helgen. Da jeg kom til neste time visste han veldig mye om diagnosen min. Jeg mistenker at han brukte helgen på å lese om den.

Han tok kampen for meg, holdt 100% det han lovte og jeg er faktisk ikke sikker på om jeg hadde klart meg uten hans hjelp.
Jeg har flyttet fra byen, men beholdt Gard og er villig til å kjøre i over en time for å ha ham som fastlege. Jeg kommer heller aldri til å bytte.
Gard er i egen klasse og blant de veldig få jeg kan anbefale uten forbehold.

Så der....

Opplever en smule dårlig kamuflert forakt for meg som pasient, dame på 50 + med angst, depresjon og ingen spesifikk spennende diagnose. Går fra legebesøket med en dårlig følelse der han like gjerne kunne ha sagt ...» ta deg sammen «...

Beste legen jeg har hatt

Gard har tid, han tar seg tid og han lytter. Han bruker god tid på å forklare hva og hvorfor, og om han er uenig i min vurdering så gir han en god forklaring, men han lar alltid meg bestemme hva jeg vil gjøre. Han er alltid blid og humoristisk og helt fantastisk med barn. Han får min absolutt varmeste anbefaling.

Uprofesjonell

Bestilte time fordi jeg ønsket å ta prøver for å sjekke noe jeg i lengre tid har slitt med mange symptomer på. Satt igjen med en veldig dårlig følelse etter samtalen med Gard. Jeg følte han hengte seg opp i kun et symptom, og mye tid ble brukt på å forklare rundt det, men stilte ingen spørsmål vedrørende andre symptomer eller undersøkte ting man skal undersøke i forbindelse med tilstanden. Jeg har nære familiemedlemmer med samme tilstand og vet hvordan det undersøkes. Blant annet med blodprøve hvor man sjekker flere forskjellige ting. Det er en stor påkjenning for meg å ta blodprøve og derfor lite hyggelig å finne ut (på egen hånd, via furstpasient) at tingene jeg ville sjekke ikke ble sjekket. Det eneste blodprøven sjekket var vitaminer...
Veldig uprofesjonelt i mine øyne, og jeg må nå ta ny blodprøve for å få svarene jeg søker, noe som er en kilde til mye stress for meg.

I tillegg opplevde jeg fastlegen som veldig belærende, jeg fikk en hel preken om hvorfor man ikke må Google symptomer selv, og hvor teit vurderinger her på legelisten er. Blant annet ble det nevnt useriøse pasienter som bare gir en stjerne fordi de ikke fikk svar på den ene blodprøven de bad om... Oi, det gikk visst troll i ord. Jeg ble også en av dem som bad om en blodprøve og ikke fikk den og nå gir kun en stjerne...

Men det er fortjent. Som pasient forventer man å bli sett, hørt og tatt godt vare på, ikke belært, irettesatt og oversett.
Jeg er lei meg da jeg hadde hørt mye bra om Gard og sett frem til å bli godt ivaretatt. Håper han tar til seg dette og tar bedre vare på de andre pasientene sine.

Hei, dette er dr. Gard Bruset som svarer.

Jeg tar denne typen tilbakemelding på alvor. Det er leit at du hadde denne opplevelsen i ditt møte med meg. Jeg hadde derfor håpet vi kunne sette av tid til en prat der vi går igjennom hva som gikk galt under konsultasjonen og hvordan vi kan sørge for at du føler deg godt ivaretatt hos meg og hos Regnbuen Legekontor.

Da legelisten.no er anonym har jeg ingen mulighet til å vite hvem som har skrevet denne anmeldelsen eller hvilken konsultasjon som ledet til dette.

Dersom du ønsker blodprøver der jeg ikke fant indikasjon for dette kan du vurdere blodsjekk.no

mvh

Gard Bruset