Knut Olsen

Fritzøe Klinikk, Pb 14 3285 Larvik
Tlf: 33 11 81 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Knut Olsen er en av 43 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Knut Olsen

Troverdig og lyttende, tar seg tid til å gjøre en god jobb.

Er lyttende og tar pasienten på alvor.
Har tid for pasienten. Fin vennlig personlighet.
Vil gjerne anbefale ham til andre.

Altfor rask og dårlig til å lytte

Olsen er svært hyggelig som person men altfor lite tillitsvekkende som lege. Hver gang jeg har vært hos han til konsultasjon eller til en visitt har han dårlig tid, selvom min problemstilling tar 5 min er han mest interessert i å få meg ut av kontoret umiddelbart. Han er svært dårlig til å lytte, og går radig gjennom det han tenker er viktig, uten å høre etter om du har noe mer å si. Jeg har nå gått til Dr. Olsen i noen år, og han tror meg like lite hver gang uansett hva det gjelder.

Sist jeg var syk med infeksjon konkluderte han med at jeg var frisk helt til de ringte fra labradoriet og fortalte at CRP-verdiene var høye, på de 10 sekundene ble jeg brått syk, et av mange eksempler på at han ikke tror på symptomer eller hva du som pasient sier.

Jeg har nå fått nok av Olsen og er nå på jakt etter en bedre fastlege. For dersom jeg en dag trenger ordentlig legehjelp vil jeg gå til en lege som har respekt for pasienten og viser omtanke. Olsen er ikke å anbefale.

Føler meg ivaretatt

Dr Olsen har alltid gitt meg god hjelp når jeg trenger det. Også flink til å forklare ting og henvise videre ved behov.

Vennlig men ikke proffesjonell

Knut Olsen er alltid veldig blid og vennlig, men han har dårlig tid og virker som han vil ha deg ut så fort som mulig.

Han virker stresset og at han ikke helt tror på det du sier, eller tar symptomene du forteller om seriøst.

Blid å hyggelig

Har hatt knut som fastlege i ca 15 år. vil anbefale han på det sterkeste, han er en veldig dyktig lege som altid stiller opp. God til å lytte og ta plagene dine på alvor,lett å komme i kontakt med. Kommer alderig til å bytte fastlege.

Overfladisk og dårlig tid

Jeg har vært hos han noen få ganger men har aldri klart å få tillit til ham. Han har ikke tid til å lytte og blåser gjerne problemstillingen bort med et svar som gjør at man føler seg dum. Jeg får ikke blikkontakt med han da er mest interessert i å sette diagnose og bli ferdig. Føler ikke at jeg har blitt tatt på alvor så har gjerne avsluttet timen uten å ta opp årsaken til at jeg har kommet.

Veldig skuffet

Jeg har hatt Knut som fastlege over en 3 års periode. Og jeg har stort sett fornøyd, jeg er ikke en person som har hatt behov for mye lege hjelp, stort sett kun vanlig rutine kontroller. Men de 6 mnd har jeg hatt behov for mer lege hjelp, han har stort sett aldri ledig time, man må alltid vente lenge før man før time, og da når man først er inne, har han så vidt tid til å se deg i øynene, før han hiver seg på neste pasient.

Og en ting som jeg syntes det virkelig er verdt og nevne, er de "hyggelige" sykesøstrene som møter deg i luken. Jeg oppdaget at jeg var gravid med mitt første barn, og jeg som sikkert mange andre første gangs gravide, ønsket jeg en helse kontroll, kun for å forsikkre meg om at jeg var 100% frisk, at jern nivåer var der de skulle være osv.. Dette skulle vist bli et problem å få til. Jeg fikk beskjed fra sykesøsteren som svarte telefonen at det var absolutt ikke nødvendig med noen "sjekk" før jeg var i uke 12-17 (17!!). Som jeg prøvde og forklare hun på en litt skjenert måte, at dette var min første gang, og at jeg ikke så for meg noen ultralyd, men at jeg ønsket en bekreftelse på at jeg var gravid, og at jeg var en sun og frisk jente som bare kunne glede meg til deg jeg hadde i vente. I steden for å gi meg dette kvarteret med Knut, fikk jeg isteden en langt forklaring på hvor mye de hadde og gjøre, og at de ikke hadde tid til sånt, osv osv..

Stort sett fornøyd med Knut, noen stresset, og litt kjapp i svingene.
Men totalt slakt av selve legekontoret, frekke og ufølsome sykesøstre, som du mer eller mindre må overtale for å få en time med din fastlege.

Velg et annet legekontor!

Godt fornøyd med Knut.

Hatt Knut som fastlege i snart to år og er veldig fornøyd. Alltid presis, godt humør og veldig grei å snakke med. En god lege ;)

meget hyggelig og nøye

Bli og glad gutt, som alltid har tid til å høre på deg. Tar heller en prøve for mye enn en for lite, noe som føles betryggende. Han " nynner", noe som er tegn på at han trives i jobben! Det hadde jeg og gjort med et så flott personale rundt seg!!

Imøtekommende og god service

Henviser videre og gjør gode undersøkelser, flink til å informere.

Hyggelig og grei

Alltid blid og har tid til en prat . Hyggelig og grei ,oppmuntrende , nøye