Knut Olsen

Autorisasjon (1991)

Knut Olsen er en av 47 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Knut Olsen

Sistevalget ved psykiske problemer

Har tidligere slitt med psykisk sykdom, da jeg for noen år siden oppsøkte Dr Olsen med problemet tok han veldig lett på det. Jeg hadde brukt lang tid på å tørre å ta opp noe veldig vondt og vanskelig med fastlegen, og nederlaget ble større da jeg ikke ble hørt eller tatt alvorlig. Byttet siden fastlege. Har i ettertid kommet meg i behandling hos psykolog - og jeg ser at livet og helsen hadde vært langt bedre på et tidligere tidspunkt om jeg bare hadde fått behandling eller henvisning som jeg trengte da jeg oppsøkte Olsen.

Håper at dere som vurderer å bytte til denne fastlegen ikke har noen problemer utover somatiske tilstander, for jeg har (etter min erfaring) ingen tillit til at Olsen tar psykisk helse på alvor.

Dårlig tillit

Fikk et veldig godt førsteinntrykk da han var fast bestemt på å finne ut hva som feiler meg (har gått syk med store plager i mange år), men med en gang ting ikke viste seg på prøvene han tok ble jeg fortalt at jeg måtte slutte å tenke negativt og at det ikke var noenting i veien med meg. Han endra seg fra blid og munter til frekk og nedlatende med en gang.

Anbefales ikke med mindre man bare skal ta prøver for å sjekke verdier ol.

Troverdig og lyttende, tar seg tid til å gjøre en god jobb.

Er lyttende og tar pasienten på alvor.
Har tid for pasienten. Fin vennlig personlighet.
Vil gjerne anbefale ham til andre.

Føler meg ivaretatt

Dr Olsen har alltid gitt meg god hjelp når jeg trenger det. Også flink til å forklare ting og henvise videre ved behov.

Vennlig men ikke proffesjonell

Knut Olsen er alltid veldig blid og vennlig, men han har dårlig tid og virker som han vil ha deg ut så fort som mulig.

Han virker stresset og at han ikke helt tror på det du sier, eller tar symptomene du forteller om seriøst.