Per Olav Hoem Kvalvåg

Vågen Legesenter

2014

Vågen Legesenter Telefonnummer71 57 08 9071 57 08 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Konsul Knudtsonsgate 8 6508 Kristiansund N
Per Olav Hoem Kvalvåg er en av 29 fastleger i Kristiansund

Siste vurderinger av Per Olav Hoem Kvalvåg

Trygg finner løsninger raskt

Jeg er veldig fornøyd med denne fast legen enkelt å kominsere med.

Han skriver ikke noe tabletter hvis han er ikke sikker på at det er riktig medisin til riktig sykdom

Dyktig, kunnskapsrik og handlekraftig.

Lytter og tar meg som pasient på alvor. Handlekraftig i den grad at han raskt kobler inn spesialister hvis behov. Bruker god tid, trygghetsskapende ( forklarer godt) og løsningsorientert. Meget fornøyd med ham som fastlege.

Ikke forståelsesfull, lytter ikke, skjønner ikke hvordan pasienten har det

Fikk Kvalvåg som fastlege da min opprinnelige fastlege begynte i ny jobb. Kvalvåg forstod virkelig ikke hvordan jeg hadde det i en meget tøff periode i livet mitt. Jeg hadde nettopp blitt sykmeldt da han ble fastlegen min og han forsøkte å presse meg ut i jobb på et tidspunkt hvor jeg absolutt ikke var klar for det. Kvalvåg virket som han var mest opptatt av NAV og regler mer enn hvordan jeg hadde det. Han forsøkte å presse og å skremme meg ut i jobb og han fremstod da som stresset, frustrert og til tider sint. Det var veldig tydelig at han ikke forstod meg og hvordan jeg hadde det. Dette ble enda en belastning og et stressmoment i livet mitt og jeg ble bare enda mer stresset og dette gjorde alt verre frem til jeg til slutt byttet fastlege da dette absolutt ikke fungerte. Kvalvåg sa da til meg at jeg mest sannsynlig ikke kom til å finne noen som hadde vært så grei mot meg som han mente han selv hadde vært mot meg. Jeg syns det var rart av en fastlege å snakke slik til noen. Etter at jeg byttet fastlege har jeg fått det mye bedre da jeg ble møtt med forståelse og endelig fikk det pusterommet jeg så sårt trengte. Etter min erfaring (hadde han som fastlege i ca et halvår) kan jeg ikke anbefale Kvalvåg for noen med mindre man har synlige, helt konkrete skader som han kan se og forhåpentligvis da også tro på. Jeg følte meg ikke forstått og ikke trodd på og det opplevde jeg som meget krenkende. Nå var Kvalvåg ny som fastlege da jeg hadde han, det kan hende han blir en bedre fastlege med tid og erfaring. Hvordan han var som fastlege da jeg hadde han gikk allikevel hardt ut over meg som pasient, og det er ikke greit. Kunne det vært bedre med bedre opplæring og/eller færre pasienter i oppstarten av en praksis? Jeg følte også at han alltid hadde veldig dårlig tid. Hvis det er slik at fastleger ikke har tid til pasientene sine så må det gjøres noe med det problemet, slik at det ikke går ut over pasienten.

Kunnskapsrik og lyttende

Hyggelig når man møter leger som prøver å bistå i vanskelige situasjoner. Henviste meg videre til nevrolog etter en lang kamp etter en yrkesskade.

Pliktoppfyllende og omsorgsfull

Tar seg alltid tid, og har inntrykk av at han strekker seg kjempelangt for å gi hjelp. Mange gode samtaler.