Sjur Rød-Larsen

GREV WEDELSGATE 44 3179 Åsgårdstrand
Sjur Rød-Larsen er en av 21 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Sjur Rød-Larsen

Byttet fastlege

Har hatt Rød-Larsen som fastlege noen få år nå, men jeg valgte nå å bytte.

Ventetiden før man kommer inn til timen sin, er som oftest 1 time eller mer. Har skjedd et par ganger at jeg bare må si til kontordamene at jeg må dra før jeg har kommet inn, pga lang ventetid.

Kontordamene kunne vært mer hyggelig og imøtekommende i luken. Ser ganske sure ut, med mindre de kommer inn og forstyrrer under legetimen din. Da smiler de som bare det!

Sjur kan være en ganske god lege, men jeg tror han stresser litt for mye. Man får ikke mer enn 5-10 min med han før timen plutselig er over. Han har også litt mer øyekontakt med datamaskinen enn med deg.

Hver eneste gang jeg har vært der, har en av sykepleierne eller kontordamene kommet inn under legetimen og forstyrret. Noen ganger 2-3-4 ganger etterhverandre. Opplevde også å sitte toppløs da en av dem kom inn med døren åpen, det var ikke så veldig komfortabelt. Sjur har også tatt telefoner og skrevet ut ting/endret ting for andre pasienter mens jeg har sittet inne hos han. Da føler man ikke at man blir tatt så mye på alvor, når dine 5-10 minutter med han blir halvert.

Det positive jeg har å si, er at dette legekontoret har fått seg en app. Hvor man ganske lett kan bestille time, spørre om et spørsmål osv. Får som oftest svar innen dagen etter, så det er ganske kjekt. Men kontordamene kunne gjerne svart bedre, og hyggeligere, på spørsmålene man sender inn.

Man får vanligvis time 1 mnd etter man har bestilt, med mindre det haster veldig.

Legen er super, men helsesekretær trekker ned vurdering

Legen har vært fastlege for familien over flere år, vi er meget godt fornøyd med han. Er imidlertid større utfordringer knyttet til helsesekretær /kontorpersonale - dialogen preges ofte av en svært negativ og lite serviceinnstilt holdning og atferd, noe som trekker ned totalinntrykket av tilbudet - dessverre.

Den mest hjelpsomme legen jeg noengang har hatt

Han tar problemene mine seriøst, ikke noe tull og fokuserer faktisk på min velvære og helse. Veldig hyggelig!

Bra lege, men misbruker folks tid.

Sjur er en dyktig og hyggelig lege. Enkelte kontoransatte er ikke alltid så hyggelige.
Det er dessverre som regel veldig lang ventetid. Man må jo komme til oppsatt tid, men det blir fort en time å vente før man kommer inn.
Har man respekt for "kundene" så har man ikke ett opplegg som missbruker folks tid, får å oppnå effektivitet.

Strålende fornøyd

Jeg er meget fornøyd med Rød-Larsen, er sjeldent hos fastlege, men når det er noe så får jeg absolutt den hjelpen jeg trenger. Lett å snakke med og åpne seg. Kan ta kontakt via pasientsky hvis det er enkle spørsmål som er et supert tiltak.