Sjur Rød-Larsen

Tlf: 33 29 11 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sjur Rød-Larsen er en av 21 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Sjur Rød-Larsen

Gode kunnskaper

Det eneste problemet er tidsbruken. Når jeg får time for eks 09.40 må jeg vente 1 time eller mer....for å treffe legen. Evig utfordring. Ellers så har legen gode faglige kompetanse. Hyggelig å prate med.

Uvanlig dyktig og empatisk lege

Sjur Røed-Larsen er den beste fastlegen jeg og de andre i familien min noengang har hatt. Han er engasjert, kunnskapsrik, og ser ting i sammenheng. Og viktigere enn dette: Han bryr seg oppriktig om å hjelpe pasientene sine, du er ikke en han får betalt for å måtte sette av tid til, det virker som han jobber som lege fordi han har et sterkt ønske om å kunne hjelpe så mange mennesker som mulig. Istedenfor å bli sendt ut av legekontoret når de tilmålte 10 minuttene, 1 problem pr konsultasjon man gjerne får hos en fastlege, ser Sjur deg i øynene og spør "Er det noe mer du trenger å ta opp idag?" En konsekvens av dette er at han stort sett er en klokketime forsinket, men da kan man ta med seg en bok og være blid. Eller man kan bli kjempesur og irritert og skrive negative anmeldelser på legelisten. Det kan man velge. Jeg får det ikke til å stemme at de som jobber i resepsjonen er ufyselige, noe jeg ser at mange her skriver om. Timebestilling og fornyelse av reseptbruk kan man ordne i en app, og de som jobber på legekontoret nå er blide, serviceminded og hyggelige. Kanskje den sure damen har sluttet, eller kanskje de har hatt noen prosesser for å yte bedre service. Røed-Larsen har også langåpent på torsdager, noe som gjør at man ikke trenger å være borte fra jobb for å gå til legen.

Byttet fastlege

Har hatt Rød-Larsen som fastlege noen få år nå, men jeg valgte nå å bytte.

Ventetiden før man kommer inn til timen sin, er som oftest 1 time eller mer. Har skjedd et par ganger at jeg bare må si til kontordamene at jeg må dra før jeg har kommet inn, pga lang ventetid.

Kontordamene kunne vært mer hyggelig og imøtekommende i luken. Ser ganske sure ut, med mindre de kommer inn og forstyrrer under legetimen din. Da smiler de som bare det!

Sjur kan være en ganske god lege, men jeg tror han stresser litt for mye. Man får ikke mer enn 5-10 min med han før timen plutselig er over. Han har også litt mer øyekontakt med datamaskinen enn med deg.

Hver eneste gang jeg har vært der, har en av sykepleierne eller kontordamene kommet inn under legetimen og forstyrret. Noen ganger 2-3-4 ganger etterhverandre. Opplevde også å sitte toppløs da en av dem kom inn med døren åpen, det var ikke så veldig komfortabelt. Sjur har også tatt telefoner og skrevet ut ting/endret ting for andre pasienter mens jeg har sittet inne hos han. Da føler man ikke at man blir tatt så mye på alvor, når dine 5-10 minutter med han blir halvert.

Det positive jeg har å si, er at dette legekontoret har fått seg en app. Hvor man ganske lett kan bestille time, spørre om et spørsmål osv. Får som oftest svar innen dagen etter, så det er ganske kjekt. Men kontordamene kunne gjerne svart bedre, og hyggeligere, på spørsmålene man sender inn.

Man får vanligvis time 1 mnd etter man har bestilt, med mindre det haster veldig.

Legen er super, men helsesekretær trekker ned vurdering

Legen har vært fastlege for familien over flere år, vi er meget godt fornøyd med han. Er imidlertid større utfordringer knyttet til helsesekretær /kontorpersonale - dialogen preges ofte av en svært negativ og lite serviceinnstilt holdning og atferd, noe som trekker ned totalinntrykket av tilbudet - dessverre.

Den mest hjelpsomme legen jeg noengang har hatt

Han tar problemene mine seriøst, ikke noe tull og fokuserer faktisk på min velvære og helse. Veldig hyggelig!

Bra lege, men misbruker folks tid.

Sjur er en dyktig og hyggelig lege. Enkelte kontoransatte er ikke alltid så hyggelige.
Det er dessverre som regel veldig lang ventetid. Man må jo komme til oppsatt tid, men det blir fort en time å vente før man kommer inn.
Har man respekt for "kundene" så har man ikke ett opplegg som missbruker folks tid, får å oppnå effektivitet.

Strålende fornøyd

Jeg er meget fornøyd med Rød-Larsen, er sjeldent hos fastlege, men når det er noe så får jeg absolutt den hjelpen jeg trenger. Lett å snakke med og åpne seg. Kan ta kontakt via pasientsky hvis det er enkle spørsmål som er et supert tiltak.

Utrolig flink lege som jeg har hatt siden1989

Utrolig flink lege som bryr seg om pasientene sine, det er litt ventetid på kontoret men det er pga han bruker den tiden han må på hver pasient! Litt synd att helsesekretærene er så arrogante men det ville jeg oversett når du får en så bra lege, kan anbefales på det sterkeste!!

Hyggelig, flink, lege.

Første gangene jeg var der var helsesøstrene hyggelige, pratet, smilte og var høflige. Ettehvert som jeg gikk der, eller måtte ha uttak av nye resepter eller var der for å skulle ta blodprøver opplevde jeg at begge helsesøstrene var rett og slett sure. Sa ikke hei eller hade etter blodprøver, synest det var veldig merkelig oppførsel. Det ødela resten av min dag.

jeg er svært godt fornøyd med både lege og legesekretærer.

Jeg opplever at legen er faglig meget dyktig, han ser "hele" meg. Han gjennomskuer at en alvorlig diagnose også gjør noe med min psyke, og behandler også denne. Han brukte lang tid på første konsultasjon, etter dette gjorde han det enkelt for meg siden jeg kunne bruke mail når jeg trengte deres assistanse. Hans legesekretær er fantastisk til å fange meg opp når jeg trenger å se legen, hun er rask på å besvare mine mail. Både lege og legesekretær virker faglig dyktige. Som alvorlig syk har de gjort livet mitt så enkelt som mulig slik at jeg har sluppet å bruke unødvendige krefter på legekontakten. Hos dem føler jeg at jeg blir sett, jeg er ikke bare et nummer. Jeg har bare godt å si om dem alle, spesielt legen og hans hovedsekretær.

God lege, dårlig helsesekretær

Jeg er svært fornøyd med Rød-Larsen som lege, men synes det er svært ubehagelig at man må gjennom en "vegg" i form av sur og frekk helsesekretær. Vedkomne leker lege, er sur, frekk og arrogant, negativ og veldig lite imøtekommende. Tilogmed når jeg har ringt kontoret og grått har hun svart på en nedlatende måte. Har også opplevd at hun er blid som en sol inne på prøverommet, mens hun er potte sur minuttet etterpå.

Missfornøyd og byttet lege!

Han har ekstrem lang ventetid på både og komme igjennom på telefonen, få time og ikke minst komme inn til timen! Somregel minst 1 times ventetid! Tar deg ikke på alvor, mer opptatt av data enn deg, overholder ikke taushetsplikten. Hver gang jeg har vært der har pcn vært veldig synlig med all info om pasienter som har vært der den dagen, noe man fint kan lese om man er nysjerrig! Sure kontordamer. Jepp, rett og slett lite trivelig!

bra

Godt fornøyd med lege. Noe ventetid hver gang. Kontorpersonale opplever jeg som arrogante, humørsyke og dårlig på å kommunisere.

Kontorpersonalet

Dr Rød- Larsen er ok som lege. Meget lang ventetid ved time. Opptil 1,5 time. Det er ikke tilfredsstillende. Han har dessverre en ansatt som utpreger seg svært negativt. Hun er arrogant, frekk og uhøflig i møte med pas.både på tlf og i skranke. Hun er definitivt feil person på feil plass. Hun bør ikke jobbe med mennesker. Har byttet fastlege og er svært fornøyd med ny lege og kontorpersonalet.

Hører ikke etter, laaang ventetid.

Er ikke redd for å sette i gang behandling, men har utrolig lang ventetid på kontoret (ofte halvannen time), lang ventetid på time (som regel fire-fem uker), og han har så dårlig tid når du kommer inn at han ofte tar en beslutning før du har snakket ferdig. Hyggelig og profesjonelt personale.

Utrolig dyktig lege

Dessverre trekker kontorpersonalet ned på opplevelsen. Humørsyke, tror de er leger. Spesielt en som utmerker seg ekstremt negativt, og bør etter min mening bytte jobb.
Legen derimot bruker tid på pasientene, så de føler seg ivaretatt.

flott lege, humørsyke kontordamer.

Sjur er unik, flott kompetent lege med sympati når det trengs. Ærlig og bruker tid på pasientene sine. Dette resulterer desverre i for lang ventetid, men på grunn av hans habilitet blir vi der :)
Helsesekretærene kan diskuteres, leker leger noen ganger, og gjør det vanskelig å ville ringe for å få time. De er flinke på labben, men litt for humørsyke for min smak.

Legen er ok, men merker tidspresett

Sjur er helt ok som lege, men jeg byttet fordi de få gangene jeg har vært der så har det vært lang ventetid på telefonen, lang ventetid på å få time, og lang vente tid på venteværelse etter oppsatt time, alltid vært over 45min.

Byttet legekontor, angerer ikke på det! Dette gjøres veldig kjapt på nett!

Humørsyk

Helt grei som lege. Men er veldig humørsyk og ganske sur innimellom. Bør tenke på hvordan han snakker til sine ansatte, spesielt når pasienten er der.

Altfor mange pasienter, og lang ventetid

Dyktig lege

Har hatt han som fastlege i over 20 år, og med noen kroniske sykdommer har jeg alltid opplevd en helt fantastisk oppfølging. Alltid blitt tatt på alvor, og videresendt om det skulle være behov.
Derimot er jeg mindre og mindre begeistret for kontordamene der. Føler jeg er til bryderi selv når jeg skal en så enkel ting som å bestille en time.