Sjur Rød-Larsen

Autorisasjon (1988)

Tilleggskompetanse

Sjømannslege

Åsgårdstrand Helsesenter Telefonnummer33 29 11 5033 29 11 ...
GREV WEDELSGATE 44 3179 Åsgårdstrand
Sjur Rød-Larsen er en av 27 fastleger i Horten

Siste vurderinger av Sjur Rød-Larsen

Dyktig lege, men ikke tilgjengelig

Tar for lang tid å få hjelp.
Lang ventetid når man har fått time. Sjanse for at timen bare blir kansellert.
De som jobber der har ikke kontroll. De har aldri tid. Prøvde flere dager å få tatt en blodprøve der, avtalt med legen. Det klarte de ikke. Legen har ikke anelse hva medarbeiderne driver med.
Det er heller ikke system på kø eller avtalte timer der.

Utmerket fastlege

En lege som bryr seg og tar seg tid med de pasientene som trenger det. Det er noe ventetid, men set er akkurat fordi han gir sine pasienter den tid de trenger for å forstå det som blir sagt og føle seg trygge

Lytt til legen din

Flott lege som forteller deg det du trenger å høre, ikke det du vil høre.
Som sjømann valgte jeg doktor Larsen som utesteder av helseattest. Min tidligere fastlege har ikke påpekt høyt blodtrykk. Det gjorde doktor Larsen. Og han gjorde tiltak for dette. Jeg valgte derfor å skite fastlege til han. Har fått meget god oppfølging etter dette.

Flink men lite tilgjengelig

Han er en super lege.. men belag deg på laaang ventetid. Kanskje jeg har hatt uflaks, men jeg har ventet 2-3 timer hver gang de siste gangene. I tillegg kommuniserer de andre litt dårlig, og til tider unøyaktig.... noe som fører til misforståelser og feil!

Alt for mange pasienter, nesten utilgjengelig

Jeg byttet hit for et år siden, og jeg har vært der noen ganger. De gangene jeg har ringt, har jeg stått i 40 minutter i telefonkø uten å komme frem. Det virker som om de har alt for mange pasienter til alt for få ansatte. Enda står det at det er ledig plass...?
I tillegg fikk jeg en "hastetime" som var åtte dager i etterkant, samt at jeg måtte vente rett over en måned for en ordinær legetime. Da kom til legetime, måtte jeg vente i 50 minutter etter timen hadde begynt, for å være inne i fem minutter.

Det som trekker opp for meg er at alle på legekontoret er veldig hyggelige. Ved blodprøvetaking og lignende føler man seg svært ivaretatt, grunnet personalets Venterommet er fint, ryddig og moderne. Allikevel ble det til at jeg måtte bytte, grunnet stor utilgjengelighet.