Elena Shilop

Tønsberg Medisinske Senter AS

2005

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Tønsberg Medisinske Senter AS
Kilengaten 18 3117 Tønsberg
Elena Shilop er en av 33 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Elena Shilop

Flink til å lytte og bryr seg.

Jeg har vært hos Elena 4 ganger nå og er veldig fornøyd med henne som lege. Jeg har ikke hatt noen veldig store/alvorlige helseplager, men allikevel tok hun seg god tid til å undersøke meg, lytter og gir et inntrykk at hun bryr seg og at hun forstår problemet og prøver å finne riktig behandling/medisin. Det var heller ikke noe problem å komme tilbake igjen etter et par dager, hvor hun undersøkte meg igjen og foreslo en annen medisin, som hjalp mye. Hun har en veldig profesjonell holdning, er snill, rolig og oppmerksom og tar meg på alvor.

Legen jeg hadde solgte praksisen sin til Elena Shilop

Har hatt henne som FastlegLege i 10 år nå i snart.
Hun har aldri kalt meg inn for full sjekk, bare jeg som har tatt kontakt med henne å Legesamtalen har aldri vart mer enn 10 minutter, som regel kortere.
Hun er høflig ,men kunne vært litt mer Lege, men siden jeg har den fortiden jeg har virker det som hun bare tror jeg er ute etter Medisiner, noe som jeg aldri har spurt om

Dårlige opplevelser

Ut i fra mine opplevelser, vil jeg fraråde å bruke denne legen dersom du er opptatt av å ha en fastlege som viser forståelse/ empati og god kommunikasjon.

Hvis jeg skal nevne noe positivt, må det være at man får time og oppfølging raskt.

Flink lege!

Jeg har dessverre måtte bytte fastlege etter 29 år. Dette pga at denne gikk av med pensjon.
Shilop er en lege som passer meg veldig godt. Jeg har vert hos henne noen ganger nå og er veldig fornøyd. Hun lytter til det jeg har å si, tar meg alvorlig og er alltid normalt blid. Hun kan faget sitt og ikke minst, hun har en ro jeg liker veldig godt.
Hun bruker den tiden som er nødvendig på meg som pasient. Den kritikken som har blitt gitt her tidligere,kjenner jeg meg ikke igjen i. Men det handler vel om kjemi oss mennesker imellom.
Teamet rundt henne er også veldig bra!
Jeg håper jeg kan ha Elena som fastlege i mange år fremover.

Verste legen

Jeg var gravid og hadde skikkelig bekkenløsning, hun trodde ikke på meg og lo av det jeg sa. Veldig.opptatt av pc, kjønner ike noe av det hu sier, skulle ha byttet henne før. Pg ventetid for å.komme.inn til henne er mer enn 45 minutter

Absolutt IKKE å anbefale

Hun sier kanskje "ja jeg forstår hva du mener" , men dessverre så er det ingen ting ved hennes tilstedeværelse som forteller at hun gjør det. Eier ingen nøkkelegenskap som medmenneslighet/empati som jeg opplever en allmennpraktiserende lege burde ha.
Hun ender opp med å gi pasienten følelsen av at man "overdriver , snakker ikke sant" etc.
Helt sikkert OK nok til å skrive ut en resept , men der stopper det.

Ser meg som menneske - ikke sykdom

Jeg har vært borti ulike leger. Shilop er en av dem som ser meg som menneske MED et problem jeg vil ha løst. Jeg opplever at hvis hun ser problemet av en slik art at mennesket selv kan løse det, så ansvarliggjør hun deg. Hun stiller spørsmål - kanskje for å sjekke om du er i stand til det ansvaret. Hun gir DEG kontrollen framfor helsepersonell - der hun kan. Har du vondt i ryggen, så beveg deg mer - og hun gir øvelser. Dvs hvis du vil ha medlidenhet og ende opp nedi en sofa med selvmedlidenhet, stappa full av unødvendige medikamenter, så finn en annen lege.

Hun er en av de få. Jeg har valgt å beholde henne så lenge jeg kan.

Den beste legen

Min opplevelse av Elena er at hun er veldig profesjonell og tar deg på alvor. Hun lytter til deg og er beroligende . Hun kan faget sitt. Jeg har henne som lege i flere år og er veldig fornøyd med henne. Anbefales

Tar ikke pasienten alvorlig.

Byttet til henne i sommer, hver gang jeg er der så sitter hun bare på PC og sier : ja, ja, ja, ja ... Ser nesten ikke på meg. Hadde er utslett i ansiktet, hun sitter på 2 m avstand og bare skriver ut medisiner som abselutt ikke er riktig...
Fått 3 ganger feil medisin av henne.

Gikk til slutt til turnuslegen, som var veldig flink! Hun tok bakterie test og sendte det inn og ringte tilbake med svar på få dager!

Hadde også et problem i underlivet som hun skulle sjekke og da var det som hun lo av meg også spurte hun hvorfor jeg hadde sjekket ut dette selv ( trudde det var normalt å sjekke sin egen kropp) på en stygg måte, så jeg følte meg virkelig ukomfortabel ( noe jeg skjeldent blir).

Skal bytte fastlege nå, tenkte bare legge inn noen ord til andre som kanskje vil bytte til henne.

Annbefaler ikke.

Empatisk og faglig flink

Jeg blir veldig overrasket over tidligere kommentarer her.Vi har brukt Shilop i mange år. Vi har hatt kontakt med henne ved enkle ting og mer alvorlige. Vår opplevelse er at hun er empatisk, hun viser at hun bryr seg, kjenner familien. Hun er faglig god. Hun er grundig og henviser videre ved behov.
(Jeg tror evt ventetid på kontoret er fordi hun er flink til å ta inn pasienter med akutt behov eller plutselig bruke lengre tid på noen. Jeg føler det som en trygghet).

Ikke så fornøyd

Jeg hadde henne et par år før jeg byttet henne ut, og jeg angrer på at jeg ikke byttet henne ut før.
Hun er uempatisk, svært lite forståelsesfull og spør om ting hun ikke har noe med å gjøre, ting som er privat og som ikke har noe som helst med legebesøket å gjøre. Hun stiller spørsmålstegn ved det man sier og er svært kritisk til å stole på at det du sier er sant. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor enkelte leger ikke blir kurset opp til å gi en bedre service og kundebehandling.

Du bør ha spørsmålene svært klare om du vil bruke denne legen

Hun er flink til å henvise videre til riktige mennesker, gi resepter og er tydelig opptatt av å være effektiv der hun fører alt på pcen. Derfor bør en ha skrevet ned det en lurer på så en er sikker på å ikke glemme å spørre om noe. Husk å spørre om ord du ikke forstår når du er der ettersom det finnes en del fagbegreper som ikke jeg kunne. Om du spør har hun gode svar, men en får ikke svar på mer enn akkurat det du spør om.

I løpet av perioden merket jeg at hun lærer ettersom hun fikk mer erfaring innenfor området mitt.

Eier ikke helhetsforståelse,empati. Passer ikke til legeyrke. Anbefaler ikke til noen

Jeg har vært pasient hos henne knapt i ett år. Det virker at hun er bare oppttatt av seg selv. Alt har jeg spurt henne om var det vanskelig - mangler total forståelse hvordan en person med kronisk sykdom fungerer i arbeidslivet og hvilke behov den har. Hun mangler empati og dette kan neppe pugges.

Jeg måtte bare bytte lege og har følt forskjellen med en gang.

Legeyrke er ikke for alle! Det handler mye mer enn å pugge stoff.

Does a great job

Being a foreigner in Norway I have fired 4 previous incompetent Norwegian doctors before finding Dr. Shilop. I am not looking for hug. I want a doctor who addresses my illnesses and isn't afraid to prescribe me a medication other paracetamol. .. This doctor takes issues serious and forwards you to the correct specialists without a year of time wasting like previous Norwegian doctors...

Upersonlig, men ellers ok.

Har egentlig ikke så veldig mye i mot denne legen, litt upersonlig og veldig opptatt av pc'n sin, men føler at hun hører på det jeg sier og henviser meg til undersøkelser uten mye om og men (i motsetning til et par andre leger,noe som ble alvorlig for mitt vedkommede).
Ringer jeg legesenteret og får beskjed om at hun skal ringe meg opp igjen, så pleier hun å gjøre det og resepter osv. blir sendt uten unødig venting eller somling (E-resept).,
Siden jeg er mer opptatt av at de handler enn å være gode til å prate, så hadde jeg ikke byttet henne ut hvis ikke det var for at jeg ville ha en lege som holder til nærmere der jeg bor nå.

Dårlig lege

Jeg må si meg enig med det de andre skriver her, jeg føler meg ikke "sett" av henne når jeg er der og føler ikke at jeg blir tatt alvorlig. Føler at jeg må nesten diagnosere meg selv.
Hun må vise mere interesse i pasientene sine, og henvise videre om hun ikke kan hjelpe.

Nei....

Føler ikke helt at hun forstår meg. Hun skriver gjerne ut resepter. Føler jeg er der inne i 5 minutter. Empati er er det mangel på.....

Ingen god lege!

Hun er den verste legen jeg har hatt! Ikke interessert i pasienten overhode, og bruker svært kort tid. Sitter kun å skriver på pc. Lite engasjert og virker lei av jobben sin. Mulig hun bør vurdere et annet yrke.

Ikke å anbefale!!!

Svært dårlig lege! Ser ikke på deg når du sitter inne på kontoret. Er mest opptatt av å skrive på PC, selv når hun stiller de obligatoriske spørsmålene på hvorfor du er der. Hun virker lite interesert i deg som person, og virker rett og slett lei av jobben sin. Har bedt om å få tatt blodprover ol, men fått svar som at det ikke er nødvendig uten noe mer forklaring. Føler aldri jeg er "syk nok" når jeg er der, men mer av det "hypokonderiske" slaget.... Og man er inne hos henne i toppen 3 minutter! Jeg kunne aldri ha gått til henne med alvorlige problemer. Ikke å anbefale!!!!

Usynlig

Hos denne legen kan du fort føle deg usynlig. Hun er kun opptatt av å skrive på pc. Lite interessert i deg som pasient og dine synspunkter. Skriver gladelig ut resepter, og spør om du trenger sykemelding nesten uansett hva som feiler deg. Muligens derfor hun har full liste..? Jeg har i alle fall gitt opp og byttet!