Elena Shilop

Autorisasjon (2005)

Elena Shilop er en av 57 fastleger i Tønsberg

Siste vurderinger av Elena Shilop

Lege som ikke ser deg

Jeg er og blir skuffet over Elena Shilop, og mener hun burde ta noen kurs i relasjonskompetanse. Hun bruker 95% av konsultasjonen på dataen sin, og ikke på deg. Man er heldig hvis man oppnår øyekontakt i mer enn 1 minutt per konsultasjon. Hun fremstår uempatisk, kald og emosjonelt fraværende. Jeg opplever å bli behandlet som et oppslagsverk som skal lese opp mine symptomer, mens hun plotter dem mekanisk inn på dataen uten noen form for mellommenneskelig samtale eller kontakt.

Flink lege

Har brukt Shilop i mange år (siden hun startet der) og har i denne tiden vært i gjennom mistanke om alvorlig sykdom, vanlige hverdagssykdommer og blitt rammet av kreft og død i kjernefamilien. Hun har vært en god lege hele veien. Henviser når det trengs, tar bekymringer på alvor, følger opp avtaler om tlf/prøvesvar ol. PC-skjerm sitter alle med dessverre..
Jeg tenker ikke at min fastlege skal være min hobbypsykolog, i såfall ville jeg nok valgt en annen. Dette er ikke en pludre-lege. Jeg vil ha en lege som kan faget sitt, skiller mellom alvor og bagateller, og er lydhør for en pasients bekymring. Sånn er hun absolutt.

Etisk ukorrekt og selvhøytidelig

Har hatt henne som lege i 10 år og hr bare brukt henne henne til halsvondt osv. Dette fungerer hun bra til.

Har kommet inn i en livskrise der hun ikke har vært bra i det hele tatt. Hun har forverret min situasjon så kraftig med sin dårlige evne til å samhandle med andre behandlere.

Veldig opptatt av pc og du føler fort at hun ikke får med seg problemstillingene og sammenhengen.

Anbefaller henne om du er frisk og rask og bare har influensa en gang i året.

Grundig og direkte

Enkel og grei å forholde seg til. Dyktig til å se litt forbi det du forteller. (Har kommet inn med senebetennelse og endt opp med meniskoperasjon etter å ha blitt henvist til MR, i stedet for å bare få skrevet ut piller)
Er akkurat så dyktig med kroppen som det jeg håper at en mekaniker er med bilen, når jeg lever den inn.
Og, det beste av alt: Ikke for mye unødvendig utenomsnakk!
Anbefales

Ok men litt overflatisk

Hun hjelper deg med det nødvendige. Hun skriver ut medisiner osv. Men kontakter deg sjelden med svar på prøver. Hun lytter men virker mere intresert i pc en deg. Hun fungere bra som lege for friske som bare trenger litt hjelp med halsevont o.l.