Trine Fredriksen

Autorisasjon (1996)

Trine Fredriksen er en av 45 fastleger i Porsgrunn

Siste vurderinger av Trine Fredriksen

Empatiløs og frekk

Har vært hos henne flere ganger. Opplever henne som svært lite imøtekommende, frekk og helt empatiløs. Var der i et svangerskap for kvalmestillende, fikk beskjed at jeg ikke trengte dette da jeg hadde mer enn nok å gå på.
Hun har også alltid ekstremt hastverk, og er nesten ferdig med timen før man har rukket å komme inn. Jeg anbefaler iallfall ikke gravide å dra til henne. Da blir man mer irritert og nervøs enn betrygget.

Lite sympatisk

Opplever denne legen som usympatisk, tidvis frekk og veldig kald. Jeg var nervøs før timen, og føler hun ikke tok hensyn og ville ha meg ut derfra raskest mulig. Hardhet og brå.

Trygg og kunnskapsrik.

Jeg opplevde Trine Fredriksen som hyggelig og dyktig.
Hadde gruet meg, men alt gikk raskt og smertefritt.
Jeg fikk gode råd i forhold til spørsmål jeg stilte etterpå, og gikk letta og fornøyd fra konsultasjonen.
Har brukt Trine Fredriksen tidligere og har også da vært godt fornøyd. Anbefaler henne gjerne.

Kald, null empati og hardhendt

Kom inn på timen 30min etter skjema. Var da allerede i tårer grunnet engstelse rundt prosedyren. Trine sa da at det hadde ikke hun tid til, dette til tross for at jeg fortalte om første møte med slik undersøkelse på overgrepsmottak. Dette gjorde at tårene økte, noe som økte frustrasjon hos legen.
Trine gjorde da endel undersøkelser og skrev som en helt på dataen- men glemte å inkludere/trygge meg som pasient. Jeg sa da ifra at «du har gjort denne opplevelsen så mye mer stressende ved måten du har møtt meg på.» opplevde da å få respons ved at Trine tok av munnbindet og prøvde å sakke ned tempoet. Glad for at jeg sa ifra, men setter aldri foten min til denne legen igjen.

Lite serviceinnstilt

Opplever at noen av resepsjonistene er lite imøtekommende. Hadde en opplevelse hvor jeg skulle avbestille en legetime pga forkjølelse og ikke kunne møte til timen. Prøvde å ringe dagen før, men kom ikke gjennom på telefon. Prøvde også å gå inn på Helse-Norge å avbestille, men det fungerte ikke. Prøvde å ringe samme dagen, kom gjennom etter noe tid og forklarte at jeg hadde prøvd å kontakte de dagen før, men gikk beskjed om at siden jeg hadde avbestilt sent, etter 24-timer måtte jeg betale legetimen. Veldig lite fleksibelt system, mange legekontor har muligheten til at man kan ringt opp igjen, men ikke her. Bør vurdere et bedre system.