Søsterhjemmet Legesenter DA

Gamleveien 19 3922 Porsgrunn

Siste vurderinger av behandlere ved Søsterhjemmet Legesenter DA

Trygg og kunnskapsrik.

Lege: Trine Fredriksen Skrevet

Jeg opplevde Trine Fredriksen som hyggelig og dyktig.
Hadde gruet meg, men alt gikk raskt og smertefritt.
Jeg fikk gode råd i forhold til spørsmål jeg stilte etterpå, og gikk letta og fornøyd fra konsultasjonen.
Har brukt Trine Fredriksen tidligere og har også da vært godt fornøyd. Anbefaler henne gjerne.

Flink og følger opp

Lege: Esben Storvand Skrevet

Hatt Esben som fastlege i mange år. Føler meg alltid ivaretatt. Han følger alltid opp og henviser til undersøkelser. Selv om det kan være noe ventetid på time, så skjer ting fort om det haster. Veldig fornøyd.

Kald, null empati og hardhendt

Lege: Trine Fredriksen Skrevet

Kom inn på timen 30min etter skjema. Var da allerede i tårer grunnet engstelse rundt prosedyren. Trine sa da at det hadde ikke hun tid til, dette til tross for at jeg fortalte om første møte med slik undersøkelse på overgrepsmottak. Dette gjorde at tårene økte, noe som økte frustrasjon hos legen.
Trine gjorde da endel undersøkelser og skrev som en helt på dataen- men glemte å inkludere/trygge meg som pasient. Jeg sa da ifra at «du har gjort denne opplevelsen så mye mer stressende ved måten du har møtt meg på.» opplevde da å få respons ved at Trine tok av munnbindet og prøvde å sakke ned tempoet. Glad for at jeg sa ifra, men setter aldri foten min til denne legen igjen.

Lite serviceinnstilt

Lege: Trine Fredriksen Skrevet

Opplever at noen av resepsjonistene er lite imøtekommende. Hadde en opplevelse hvor jeg skulle avbestille en legetime pga forkjølelse og ikke kunne møte til timen. Prøvde å ringe dagen før, men kom ikke gjennom på telefon. Prøvde også å gå inn på Helse-Norge å avbestille, men det fungerte ikke. Prøvde å ringe samme dagen, kom gjennom etter noe tid og forklarte at jeg hadde prøvd å kontakte de dagen før, men gikk beskjed om at siden jeg hadde avbestilt sent, etter 24-timer måtte jeg betale legetimen. Veldig lite fleksibelt system, mange legekontor har muligheten til at man kan ringt opp igjen, men ikke her. Bør vurdere et bedre system.

Hardhendt

Lege: Trine Fredriksen Skrevet

Jeg har ikke hatt henne som lege selv, men blitt spurt om å være med tre timer som pårørende. Personen var i voldsomme smerter og fryktet å ikke få med seg viktig info. En av timene skulle det gjøres en smertefull undersøkelse og jeg ble bedt om å holde vedkommende i hånden. Personen har til vanlig vanskelig for å uttrykke seg om smerte og be om hjelp, så dette i seg selv var et tegn på hvor vondt dette var. Trine jaget meg derimot ut og gjorde ikke undersøkelsen før jeg var ute av rommet. Det virker som om hun i tillegg ble provosert over min bønn om å være forsiktig, for hun ble ekstra hardhendt etter dette. Sju personer har gjort samme undersøkelse på vedkommende, og bare etter Trine har vedkommende hatt voldsomme smerter, som har hindret personen å sitte i over to dager etterpå. Vi fikk nesten ikke kjørt personen hjem i bilen. Og dette på tross av at Trine er gynekolog og burde ha et visst håndlag. Man kan lure på hvorfor Trine frykter og blir stresset av tilstedeværelsen til pårørende, enda alle har rett til å ta med seg noen de stoler på til legen.